• 1
  • 2
2020-09-11, 21:26
Medlem
MrGronjavels avatar
Ålder: 23 år.

Vikt: 84 kg.

Längd: 182 cm.

Uppskattad BF%: 15%.

Medicinska problem: Inga.

Styrkestats, bänk, böj och mark: Bänk 120 kg, Böj 173 kg (ATG), Mark 185 kg.

Nuvarande kostupplägg: 240 g Protein/400 g Kolhydrater/120 g Fett/ Totalt 3600 kcal.
Kosttillskott: Omega 3, Vitamin A, Zink, Järn, Magnesium och Vitamin B6.

Träningserfarenhet: Min första bicepscurl utfördes vid 17 års ålder, därefter vart man beroende av denna nya drog kallat pumpen. Kombinerade konditionsträning med styrketräning fram tills 21 års ålder för att sedan de två senaste åren fokusera mer på att bygga berg.

Tidigare kurer: Inga.

Eget förslag till kur: Testostereon E 250 Mg/E5D 12v alternativt 16v dubbelstick första två sticken.
Arimidex 0,25 Mg E3D.
Letro finns vid behov.
HCG finns vid behov.

Eget förslag till PCT: 21 dagar efter sista stick Nolvadex 40/40/20/20.

Mål med kuren: Under denna kur vill jag öka 6 kg i vikt för att efter PCT behålla 4 kg med samma BF som ovan.

Övrigt: Allting finns hemma, även verktyg.

Första sticket är planerat 14/9 efter att blodprovet har tagits. Blodprov ska tas innan kur i syfte att få referensvärden på testostereon, östrogen samt andra värden. Blodprov ska tas 6 veckor in i kur i syfte att kontrollera hur dessa värden har påverkats och om åtgärder måste vidtas. Blodprov ska tas efter avslutad PCT i syfte att kontrollera hur effektiv återhämtning varit och hur kuren som helhet påverkat en. Alla dessa kommer att publiceras nedan.

Träningschemat just nu är StrengthLog´s Upper/Lower Hypertrophy-Split med strukturen:
Upper/Vila/Lower/Vila Repeat
Alternativt
Upper/Lower/Upper/Vila/Lower/Upper/Lower/Vila Repeat.

Vilken jag väljer beror på dagsformen, 4-6 pass/vecka är standard. Uppdateringar sker vid varje stick där dagens träningspass diskuteras (övningar, vikter, sets, reps), dagens kostschema samt allmänna observationer.
Syftet med denna rapport är att få feedback från f12, dokumentera utvecklingen men framförallt att andra ska lära sig från mina misstag.

//MrGronjavel
Citera
2020-09-12, 09:14
Medlem
fnyrrs avatar
Du verkar ha koll på läget, ser bra ut. Första kuren brukar ge fina resultat.

Många gillar inte clomid men på låg dos mår iaf inte jag dåligt av den. Mina ögon blev lite irriterade vid 50, kändes som rinnande allergi. Så jag kör 25 25 25 25 25 kombo med Nolva 40 40 20 20 20 tycker det gjorde min återhämtning bättre än enbart nolva. Inte nödvändigt, men något du kan titta på.
Citera
2020-09-14, 08:24
Medlem
Spännande, lycka till!
Citera
2020-09-14, 12:44
Medlem
Detta ser lovande ut, låter som du har koll på läget.
Önskar dig lycka till denna följer jag!
Citera
2020-09-14, 15:03
Medlem
kneegerrss avatar
Dunder! Låter bra, önskar dig lycka till!
Citera
2020-09-14, 22:27
Bannlyst
Jag hade slängt in HCG direkt, lika bra att köra 1000 UG i veckan från början så blir återhämtningen mycket snabbare, det kostar inte så värst mycket heller då en 5000 UG vial räcker i 5 veckor, sen brukar jag bomba på med 2500 UG i veckan sista 2 veckorna innan PCT, för mig blir iaf återhämtningen mycket snabbare när jag gör så.

Nu kör du ju iförsig inga höga doser så det kanske inte gör så jävla mycket, jag brukar köra tyngre preparat och mycket högre doser, det gör iaf ingen skada att slänga in HCG nu när du har det hemma.
Senast redigerad av Trenmacka 2020-09-14 kl. 22:32.
Citera
2020-09-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Jag hade slängt in HCG direkt, lika bra att köra 1000 UG i veckan från början så blir återhämtningen mycket snabbare, det kostar inte så värst mycket heller då en 5000 UG vial räcker i 5 veckor, sen brukar jag bomba på med 2500 UG i veckan sista 2 veckorna innan PCT, för mig blir iaf återhämtningen mycket snabbare när jag gör så.

Nu kör du ju iförsig inga höga doser så det kanske inte gör så jävla mycket, jag brukar köra tyngre preparat och mycket högre doser, det gör iaf ingen skada att slänga in HCG nu när du har det hemma.
+1 önskar att jag körde HCG under min 250mg e5d. bollarna blev så små och åkte upp i ljumskarna, inte så värst mysigt...
Citera
2020-09-14, 23:34
Medlem
MrGronjavels avatar
Gröngölingen förlorar oskulden
D-dagen till ära inleddes med blodprov 08:30 på fastande mage, endast fyra timmar senare publicerades resultatet. Använde mig av företaget blodkollen där jag valde paketet Sport/träningskollen Stor. För att sammanfatta värdena var alla normala förutom kreatinin som var lite högt. Vitala värden för de som inte har tid att ögna igenom min journal:

Testostereon 26 nmol/L där referensvärdet är 8,6-29 nmol/L
Östradiol 133 pmol/l där referensvärdet är 41-159 pmol/L

Efter blodprovet intogs en redig portion lasagne i kombination med 1,5 liter röd laktosfri mjölk. Efter att ha svultit i 12 timmar fick kroppen äntligen nya byggstenar till att bygga berg, tyvärr ingen styrketräning idag eftersom vilodag stod på schemat. Kostschemat summerat resten av dagen:
3 liter röd laktosfri mjölk
2 rediga portioner lasagne
1 portion tortellini med kyckling
1 proteinshake
1 proteinbar
P/F/K 283/189/165 Kcal totalt 3300

Klockan är kalle, verktygen ligger framme allting är förberett. Jag har ögnat igenom stickyn på stickteknik och tagit mig igenom flertalet youtube-videos om intramuskulär injektion. Jag stålsätter mig, börjar fippla med utrustningen för att sedan påbörja ritualen. Jag följer stegen i stickyn likt en paragrafryttare medan crescendot till *en livstid i krig” närmar sig. Jag sticker nålen genom vastus lateralis för att sedan aspirera, inget blod. Jag injicerar testostereonet långsamt för att sedan dra ut nålen, ingen smärta vare sig vid, under eller efter sticket. Arimidexen sköljdes ner med en klunk vatten, behövde ingen genomgång. Testostereonet är av märket Phenom Pharma.

Imorgon står överkropp på schemat och förmodligen ingen PIP, kan inte bärga mig att se vad placebo kan åstadkomma. Tack fnyrr för feedbacken på PCT, ska kolla in clomid. Trenmacka och finatorsken, ska sova på saken om jag slänger in HCG. Tack för feedbacken speciellt med tillägget om din kur och hur du hade agerat om tidsmaskiner funnits. Till alla andra som skrivit i tråden, tack för ert stöd och alla ryggdunkningar.

Fullständig journal från blodtesterna för den nyfikna.
https://imgur.com/YCxlLTv
https://imgur.com/O4jF8MI
https://imgur.com/uZ6Tm6R
https://imgur.com/Ov55pDW

//MrGronjavel
Citera
2020-09-16, 11:40
Medlem
MrGronjavels avatar
Gröngölingens första cykelpass
Överkropp stod på schemat igår, pumpen var stabil. Jag supersettar för det mesta push- och pull-övningar. Följande övningar ingick i gårdagens träningspass:
Bänkpress 80 kg 12 reps/82,5 kg 10 reps/ 85 kg 8 reps/ 90 kg 5 reps
Latsdrag 75 kg 12 reps 4 set
Militärpress 45 kg 12 reps/ 47,5 kg 10 reps/ 50 kg 8 reps 2 set/ 55 kg 5 reps
V-handtag Latsdrag 80 kg 12 reps 4 set
Lutande Hantelpress 34 kg 12 reps 3 set
Standing Cable Chest Fly 35 kg 15 reps 3 set
Reverse Peck Deck Fly 19 kg 15 reps 3 set
Ez-Bar Curl 42,5 kg 15 reps 3 sets
Ez-Bar Lying Scull crushers 27,5 kg 15 reps 3 sets med 15 reps Smal Bänkpress dropset
Cable Machine Rope Curls 42,5 kg 15 reps 3 set
Cable Machine Rope Triceps Extension 35 kg 15 reps 3 set
Kostschemat såg ut som följande:
Frukost: 1 liter röd laktosfri mjölk samt en skål musli med svenska blåbär och vaniljyoghurt
Lunch: 1 liter röd laktosfri mjölk samt pasta med hemmagjorda köttbullar av nötkreatur ca 200 g
Middag: Intogs 90 minuter innan träningspasset beståendes av 1 liter röd laktosfri mjölk samt 250 g kycklingbröstfile med 2 dl basmatiris
Kvällsmål: Intogs 10 minuter efter träningspasset beståendes av en shake whey-100
P/F/K 270 g/150 g/390 g Totalt 3700 kcal

Vikt: 83,5 kg

I övrigt har jag smärtor i högra benet kring injektionsstället och hade feber inatt, osäker på om det är en infektion eller inflammation. Har gått runt som en pirat de senaste två dagarna, om besvären försämras blir det att besöka läkaren. Blir att injicera i röven vid nästa stick, vill ju inte sluta i rullstol som Lieutenant Dan. Ber om ursäkt för att jag blandar engelska och svenska i mitt träningsschema, svårt att hitta adekvata översättningar som gemene man känner till. På återseende mina kära vänner på f12.

//MrGronjavel
Senast redigerad av MrGronjavel 2020-09-16 kl. 12:17.
Citera
2020-09-16, 11:53
Medlem
Grymt kul att se ett vettigt och balanserat inlägg på en första kur här.

Lite feedback är att jag hade sänkt fettet i kosten, men det är en personlig åsikt och inte alla som hållt med.
Citera
2020-09-16, 13:04
Medlem
Släng in ytterligare något prep, typ dball 50/50, anadrol 50/50.
250 mg test e är vad bikinbrudarna tar.
Du behöver definitivt ingen hcg för denna kur.
Citera
2020-09-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Släng in ytterligare något prep, typ dball 50/50, anadrol 50/50.
250 mg test e är vad bikinbrudarna tar.
Du behöver definitivt ingen hcg för denna kur.

250mg test är en perfekt första kur. Är du seriös i din träning och inte ser steroider som en genväg för att kunna fuska med annat så får du väldigt bra resultat även på låga doser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in