2020-09-05, 23:48
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det hr hnde 2019. Ved har hnt sedan dess?
Det str redan i trden. Orkar du inte lsa hela, kan du bara kolla mina inlgg som br ge dig grundlggande kunskap i mnet.

Det som hnt r att rttegng hllits och domen vunnit laga kraft den 20 augusti i r. Det r liksom drfr som nyheten poppar upp just nu i Aftonslasken. De blaskor som vill framst som serisa publicerar inte skvaller om en icke offentlig person innan rttegng hllits och dom fallit, d ju delinkventen kan frklaras helt oskyldig. I det hr fallet var rendet allts s ointressant fr offentligheten att regimtrogen media vntade nda tills domen (som troligen avkunnades i frra mnadsskiftet) inte lngre kunde verklagas till hovrtten.
Citera
2020-09-05, 23:55
Medlem
swimmingpools avatar
Det kan inte vara ltt at vara barn till konservativa frldrar, dom har ju s hga krav p folk. Dottern till Kellyanne Conway har ju rebellat p TikTok t.ex.
Citera
2020-09-05, 23:58
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det str redan i trden. Orkar du inte lsa hela, kan du bara kolla mina inlgg som br ge dig grundlggande kunskap i mnet.

Det som hnt r att rttegng hllits och domen vunnit laga kraft den 20 augusti i r. Det r liksom drfr som nyheten poppar upp just nu i Aftonslasken. De blaskor som vill framst som serisa publicerar inte skvaller om en icke offentlig person innan rttegng hllits och dom fallit, d ju delinkventen kan frklaras helt oskyldig. I det hr fallet var rendet allts s ointressant fr offentligheten att regimtrogen media vntade nda tills domen (som troligen avkunnades i frra mnadsskiftet) inte lngre kunde verklagas till hovrtten.
Har fr mig att jag lste i trden att det inte kom till ngon rttegng utan stannade vid ett straffrelggande
Citera
2020-09-06, 00:08
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Har fr mig att jag lste i trden att det inte kom till ngon rttegng utan stannade vid ett straffrelggande
Suck!

Straffrelggande utesluter inte att rttegng hllits.

Kan inte ni som r helt j-a obildade bara hlla kften och inskrnka er aktivitet p forumet till att lsa istllet!
Citera
2020-09-06, 00:12
Medlem
pinger99s avatar
Dysfunktionella familjer finns verallt.

Fredrik r ett freml fr psykvrden, och snerna borde f en chans att ta tag i sina liv utan denna last.
Det r inte frgan om skor att fylla... Det r frgan om att frigra sig frn det hr arvet.

Undrar om Roberta har frvrrat situationen.
Citera
2020-09-06, 00:16
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Suck!

Kan inte ni som r helt j-a obildade bara hlla kften och inskrnka er aktivitet p forumet till att lsa istllet!
Jaha s han vgrade skriva p - hm det missade jag - ja ibland missar man inlgg nr det modereras flitigt. Hoppas du kan ha verseende med min fads d?
Citera
2020-09-06, 00:18
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Jaha s han vgrade skriva p - hm det missade jag - ja ibland missar man inlgg nr det modereras flitigt. Hoppas du kan ha verseende med min fads d?
Nej, han vgrade inte skriva p. Han erknde brott.
Citera
2020-09-06, 00:25
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Nej, han vgrade inte skriva p. Han erknde brott.
Trodde ett antingen eller gllde. Vad r det fr vits med bde straffrelggande och rttegng?

Googlade och fann detta :
Citat:
Straffrelggande r en frenklande och tidsbesparande procedur, fr bda parter, d rendet inte gr till rttegng i domstol. Skriver den misstnkte inte under straffrelggandet kan rendet g vidare till tal.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Straff...el%C3%A4ggande
Citera
2020-09-06, 00:26
Medlem
Citat:
Suck!

r det inte s att antingen blir det ett straffrelggande som godknts eller s blir det rttegng, inte bde ock.
Ingen har hittills svarat p frgan om Ri*o R-t och FR r slkt?
Citera
2020-09-06, 00:28
Medlem
Citat:
Suck!

Det r lite olika uppgifter om hur straffpfljden genomfrdes. Straffrelggande r inget tal och ingen frhandling i domstol. Om han dmts i domstol r det sannolikt inte ett straffrelggande. Dagsbter r vl eniga uppgifter i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
rende AM-113661-20-1 Erik Reinfeldt, straffrelggande, 8 psar med kokain, pverkad av kokain och benso, massor med tomma psar i lgenheten samt ett kontokort och tallrik med pulverrester, uppger vid frhr att han vill ha Massi Fritz som advokat som han haft tidigare.

FUP har polisens diarienr 5000-K1401320-19.

Varsgod, tugga i dig!
Citera
2020-09-06, 00:28
Medlem
BlackScorpion-Swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Ge mig mlnummer s gr jag till Kronoberg idag. Hur vet du att den kostar pengar? FUP:ar r i regel gratis.

Jag r inte en snl stackars analfabet som du.

Du behver bara maila berrd tingsrtt och begra per mail.
Citera
2020-09-06, 00:33
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det r lite olika uppgifter om hur straffpfljden genomfrdes. Straffrelggande r inget tal och ingen frhandling i domstol. Om han dmts i domstol r det sannolikt inte ett straffrelggande. Dagsbter r vl eniga uppgifter i alla fall.
Vldigt mrkligt om han inte godtog straffrelggandet. Fanns ju inget att vinna p det utan enbart frluster nr han togs verkligen p bar grning s nr som p kalsongerna. Jo bter blev det 120 * 150 vill jag minnas

Edit: Ser nu att du lade in bevis om att det rr sig om ett straffrelggande - tack!
Senast redigerad av nobbens 2020-09-06 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in