2020-09-06, 19:41
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington75
Har försökt ta reda på det men inte hittat något specifikt om skändning ännu. Det mesta faller in på det generella narrativet att antingen erövra eller försvara.

Här är några exempel men det finns över 100 verser som förespråkar våld.

I verkligheten kan det bli dödsstraff: Afghan woman beaten to death for burning Qur’an didn’t even do it
Allt du skriver är lögn. Och även om det hänt nån enstaka gång i historien så är det inte vad 99,98% av alla fredliga muslimer står för.
Senast redigerad av Softer 2020-09-06 kl. 19:43.
Citera
2020-09-06, 19:50
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
1- Människors demokratiska rättigheter har redan begränsats sen länge i liknande situationer.
Den här bokbränningen är inte unik för den saken.
Och Ja, jag tycker att det är en kass idé att åka till utsatta områden och reta upp människor i onödan.

Det finns många liknande situationer där det är lagligt att provocera folk, men det är en usel idé att göra det.

2-Jag gjorde väl just det?

1. Det kassa är att staten inte upprätthåller ordningen i samhället så att det blir en kass idé att bränna en koran trots att man verkligen känner att man vill protestera mot islamisering.

Jag hoppas verkligen att folket nu protesterar mot regering och riksdag genom att vägra rösta på de ansvariga politikerna. Om man sedan väljer SD, Med eller ett nytt vänsterparti (som förhoppningsvis finns tlll 2022) är inte så vikigt.

2 Ja du ändrade mitt exempel vilket är ett väldigt konstigt sätt att argumentera. Med "kan" menar jag att det är ett erbarmligt dåligt sätt att argumentera. Att du kunde skriva in andra ord på tangentbordet är väl självklart.

Jag kan fråga dig varför du tycker att pedofili skall legaliseras också men det vore ingen bra argumentationsteknik det heller.
Citera
2020-09-06, 19:55
Medlem
Paddington75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Alltid du skriver är lögn, hur kan det komma sig att det kallas för fredens religion annars? Din hemsida är lika sagolik och påhittad som friatider.

Om du försöker försvara islam så är det ju magstarkt att kalla koranens egna verser för lögner. Självmål kan vi ju kalla det. Ser fram emot "det är feltolkat"-svaret, säg det till IS som läser innantill.

Det kallas fredens religion i marknadsföringssyfte. Att du håller med får stå för dig själv. Koranen i sig och historien säger emot.

Men låt gå, hur svarar du själv på frågan?
Vad säger islam om att förstöra/bränna koranen?
Citera
2020-09-06, 19:55
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad säger islam om att förstöra/bränna koranen?

Att bränna Koranen är ett viktigt inslag i arbetet för allas lika värde.

Samhället måste visa att Koranen är värd lika mycket som alla andra religiösa böcker som finns att köpa i bokhandeln.
Citera
2020-09-06, 20:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Allt du skriver är lögn. Och även om det hänt nån enstaka gång i historien så är det inte vad 99,98% av alla fredliga muslimer står för.

Eftersom de fredliga muslimerna inte är så många så är 99,98% av det lilla urvalet inte så imponerande
Citera
2020-09-06, 20:16
Bannlyst
Upplopp i Malmö (Koranbränningen)

https://www.youtube.com/watch?v=53o_pGuRi_I
Senast redigerad av snuttis 2020-09-06 kl. 20:38.
Citera
2020-09-06, 20:18
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Om det nu är yttrandefrihet han brinner för så kan jag tipsa om ett land som nyss har haft val och nu bankar skiten ur sina medborgare. Han kan åka till Belarus och bränna något.

Varför ska han åka till ett land han helt saknar koppling till? Han är EU-medborgare och Sverige är ett EU-land.
Citera
2020-09-06, 20:25
Bannlyst
Citat:
Menar du att 0,02 procent av de fredliga muslimerna står för stening av kvinnor som påstås ha bränt koranen?
Citera
2020-09-06, 20:28
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Menar du att 0,02 procent av de fredliga muslimerna står för stening av kvinnor som påstås ha bränt koranen?
Ja, steningen som hände var tyvärr långt borta med endast ett fåtal extremister och den skedde där ingen annan fredlig kunde ingripa. Ett mycket hemskt brott som kan likställas med svenska extremist-mördare såsom Peter Mangs etc.
Citera
2020-09-06, 20:32
Medlem
Perversitets avatar
Varför 12 september? Varför inte 9/11 som dessutom är en fredag? Verkar konstigt.
Citera
2020-09-06, 20:39
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Varför 12 september? Varför inte 9/11 som dessutom är en fredag? Verkar konstigt.
Han vill inte dela sin stridsförklarande handling med googlingar om 9/11 som kan förstöra att hans hat inte uppmärksammas tillräckligt.
Citera
2020-09-06, 20:44
Medlem
Christopher.s avatar
Bodde jag i Stockholm hade jag åkt dit och bidragit med att pissa på koranen, äntligen en man med bollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in