2020-09-06, 18:20
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
När bränderna väl sätter igång så kommer polisen säga att dom skyldiga inte kommer från Rinkeby utan andra delar

De kommer säga att det inte har religiösa motiv som förra gången.
Citera
2020-09-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Har jag inte svarat på det 20ggr i tråden redan?

Skillnaden ligger i att om muslimerna ordnar en bönestund vid ett NMR-möte så är det jävligt korkat och upplagt för kaos.

Vilken normal människa som helst förstår att det är dumt att sätta sig i ett björnidé och äta honung när björnen sover 1m bort...

Det är ju helt beräknat... Man vill visa vilka problem som finns i samhället, som långt ifrån alla är medvetna om.

Den andra agendan är förstås att använda detta material i den inhemska opinionen för att visa hur illa det kan gå..
Citera
2020-09-06, 18:24
Medlem
Paddington75s avatar
Det är allas vår plikt att kritisera islam så mycket som möjligt tills det blir normaliserat och accepterat att göra så. Det tvingar fram dialog.

En muslim kan bara konvertera sig själv - men behöver diskussion och nya verktyg, kritiskt tänkande och alternativ information. I den processen kan vi inte vara ovänner.

Att bränna koranen är en oturligt krass metodik - men så fort någon vill göra det så får vi inte backa, det är viktigare att fullfölja än att bekräfta för muslimerna att de har särställning p.g.a. islam.
Citera
2020-09-06, 18:36
Medlem
Får vi hoppas att någon "live" sänder denna sagoboksbränning samt efterföljande kaos, får fan bunkra med bira och fingerfood, ser verkligen fram emot detta.

Säga vad man vill om dansken, men han har fan kulor stora som bowlingklot, han låter sig inte skrämmas till tystnad av fredens religion.
Citera
2020-09-06, 18:38
Medlem
okok1s avatar
Vad säger islam om att förstöra/bränna koranen?
Citera
2020-09-06, 18:44
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Du är ansvarig för dina egna handlingar och det är fel att misshandla jobbiga grannar. På grund av ditt resonemang vill jag inte bo granne med dig, så det är dags att åka hem! Innan du kom till Sverige kunde man ringa polisen när grannarna var jobbiga eller hantera dem på ett annat sätt.

Förnedringsrån är relevant och speciellt med ditt resonemang. Enligt dig har svenskarna rätt att göra precis vad de vill mot alla mörkhyade på grund av ett antal förnedringsrån. Det finns många andra länder där du kan få likasinnade grannar som tolererar ditt våldsförespråkande. Jag vet inte om du kan slå sönder ett torg där utan att råka ut för elchocksterapi i häktet

Paludan tar givetvis med sig muslimer från Danmark
Kan nästan läsa nästa nyhetsinlägg när bränderna sätter fart nästa helg...
Det var ungdomar som satte eld och muslimer från Danmark hahaha nåja Man ska dalta och neka in i det sista så är det ju.
Citera
2020-09-06, 18:46
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Eftersom de troligen inte gör det ja.

Det är väl bara snorungar som eldar upp bilar på sin egen gata.
Ja självklart är det snorungar alltid någon har skickat dom kanske?
Eller nej du har rätt det är ungdomar och aldrig är dom från området.
Hade det varit livstids straff på att bränna bilar hade det varit vuxna som utfört jobbet istället för man vill ju inte vara den som fick ett barn att hamna på livstid då kommer alla andra klan medlemmar se när på dig
Citera
2020-09-06, 18:53
Medlem
Paddington75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Har försökt ta reda på det men inte hittat något specifikt om skändning ännu. Det mesta faller in på det generella narrativet att antingen erövra eller försvara.

Här är några exempel men det finns över 100 verser som förespråkar våld.

Citat:
9:123
“O you who believe! Fight those of the disbelievers who attack you, and let them find severity in you, and know that God is with the righteous.“
Citat:
8:90
“Against kuffars (icke-troende) make ready your strength to the utmost of your power, including steeds of war to strike terror into the (hearts of) the Enemy of Allah and your enemy, and others beside, whom you may not know, but whom Allah does know. Whatever you shall spend in the Cause of Allah, shall be repaid to you, and you shall not be treated unjustly.”
Citat:
2:89-2:90
“God’s curse be upon the infidels! Evil is that for which they have bartered away their souls. To deny God’s own revelation, grudging that He should reveal His bounty to whom He chooses from among His servants! They have incurred God’s most inexorable wrath. An ignominious punishment awaits the unbelievers.”

I verkligheten kan det bli dödsstraff: Afghan woman beaten to death for burning Qur’an didn’t even do it
Senast redigerad av Paddington75 2020-09-06 kl. 18:58.
Citera
2020-09-06, 18:55
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Har jag inte svarat på det 20ggr i tråden redan?

Skillnaden ligger i att om muslimerna ordnar en bönestund vid ett NMR-möte så är det jävligt korkat och upplagt för kaos.

Vilken normal människa som helst förstår att det är dumt att sätta sig i ett björnidé och äta honung när björnen sover 1m bort...

Du har säkert svarat flera gånger men jag vill alltså ha klarlagt om du tycker att människors demokratiska rättigheter skall begränsas för att andra kan bli arga. Det verkar faktiskt så illa.

Många tycker snarare skulle att problemet är att staten inte längre kan eller vill upprätthålla sitt våldsmonopol.

(I övrigt påstod jag inte att muslimerna ordnade bön i anslutning till ett NMR-möte. Du kan inte ändra någon annans exempel så att det passar dig bättre att bemöta - i e en halmgubbe.)
Citera
2020-09-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

De muslimska länderna verkar diffa lite från fängelse till dödsstraff för att "vanhedra" koranen.
Citera
2020-09-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon

1-Du har säkert svarat flera gånger men jag vill alltså ha klarlagt om du tycker att människors demokratiska rättigheter skall begränsas för att andra kan bli arga. Det verkar faktiskt så illa.

2-(I övrigt påstod jag inte att muslimerna ordnade bön i anslutning till ett NMR-möte. Du kan inte ändra någon annans exempel så att det passar dig bättre att bemöta - i e en halmgubbe.)

1- Människors demokratiska rättigheter har redan begränsats sen länge i liknande situationer.
Den här bokbränningen är inte unik för den saken.
Och Ja, jag tycker att det är en kass idé att åka till utsatta områden och reta upp människor i onödan.

Det finns många liknande situationer där det är lagligt att provocera folk, men det är en usel idé att göra det.

2-Jag gjorde väl just det?
Senast redigerad av Bruz-Lee 2020-09-06 kl. 19:27.
Citera
2020-09-06, 19:31
Medlem
Sankronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Tar strid för Sverige mot Islam? Nädu, den idioten bara rör om och flyr så får vi handskas med skräpet på hemmaplan.

Ungefär som om jag skulle komma hem till dig, slänga vattenballonger på förbipasserande babbar från DITT fönster och sedan skrika "kom då om ni vågar", och sen fly, där du får agera pinata när de slår in din dörr.

Är det nån som ska ta den striden är det isf vi Svenskar, på hemmaplan.

Och ingen svensk tar den, då tar jag en dansk som visar vägen alla dar i veckan.
Han tar strid mot islam på hemmaplan, och sätter sig själv i fara. Det skulle han gjort även här, om det inte var för vår korrupta polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in