Citat:
Ursprungligen postat av
Seemve
Kl 19 började upploppen i Rosengård.
Känslan är att inget händer idag i alla fall.
kamrat. det handlar om den 12:e sept i ansökan om detta enboksbål.
rinkeby, tensta, fittja, sollentuna, husby är de 5 platserna och 12e sept är datumet.
håller inte med om någon part av detta, ingendera part har något att erbjuda mig varken intellektuellt eller emotionellt. står med varsin av fötterna på varsin sida..Men efterspelet av den kommande helgen intresserar mig enormt....
Det som händer på fredag kväll (11:e) och följande helg, kommer påverka sveriges samhälls riktning enormt.
Karolin hakim blev skjuten i huvudet, point blank, medans hon höll i sin bebis. Den nyligen 12 åriga unga damen som sköts i en drive by vid botkyrka. 4 årige Luna dödades med en bilbomb 2015. granater har dödat sovande barn här, hundratals bomber och granater exploderar. folk torteras och rånmördas dagligen känns det som. gäng med namn som Dödspatrullen och Shottaz lever upp till sina namn med tiotalet mördade, och samhället erbjuder bara fika och batik tanter som ger styrke kjamizar till gärningsmännen. det finns en enorm frustration ifrån båda sidorna i detta "the haves and the have nots"
Denna bok bränning kommer resultera i flera upplopp, Dom i sin tur kommer visas på cnn, foxnews och bbc precis som husby kravallerna kablades ut i världen. vårt rykte som humanitär stormakt i världen kommer störtdyka, krav på stora reformer och förändring är oundvikligt när våra bränder och upplopp nämns på lokal tv i bredden mellan malaysia och island och allt däremellan.
folk som mördas är bara popcorn för politikerna. enskilda som mördas kan som brukligt viftas bort med bla bla bla bla bla
alla har hört det sägas i tidningar och tv hundratals gånger så jag besparar er politikernas babbel.
Men...När 50 bilar brinner samtidigt på flertalet orter i huvudstaden, filmer på poliser som tar skydd i korvkiosker, fritagningsförsök av gripna. poliser som stenas, separeras ifrån sin grupp och blir av med tjänstevapen. då kastar någon en molotov på en "yttre befäl" skåpbil full med poliser.
Tror att poliser som avviker ifrån den stora gruppen poliser när det är kaos i eldhavet. förmodligen kommer få sätta livet till. Då vaknar politikerna. Då måste någon göra något.
Oavsett vad som händer...Allt detta kaos kommer skynda på lösningen av sveriges situation.