Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-20, 14:29
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
https://stulenbebis.se/2023/08/14/de...kidnappningen/

Kom nyss över denna hemsida random.
Helvetet vilken skev kvinna??? Sjukaste jag läst.

Det var milt uttryckt. Det är synd om henne då hon inte förstår själv att hon gör exakt allt för att framstå som tokig.
Citera
2023-08-20, 14:35
  #146
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goeffles
Det var milt uttryckt. Det är synd om henne då hon inte förstår själv att hon gör exakt allt för att framstå som tokig.

Nej hon behöver verkligen hjälp men hon vägrar ju ta den för hon har noll sjukdomsinsikt. Tvångsläggning plus insättning av medicin och behandling vore att föredra.
Citera
2024-05-12, 09:25
  #147
Medlem
HeavyPops avatar
Jag har sett hennes videoklipp på Youtube nu...

Suck vilken människa! Enligt henne så är hon utbildad sjuksköterska, utbildad civilingenjör, utbildad civilekonom, utbildad journalist, och dessutom oerhört vacker. Därför får hon inget jobb, och därför får hon inte träffa sina barn.

Hon har noll verklighetsuppfattning. Hon hade varit direkt olämplig som mor.
Citera
2024-05-12, 10:43
  #148
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goeffles
Det var milt uttryckt. Det är synd om henne då hon inte förstår själv att hon gör exakt allt för att framstå som tokig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Nej hon behöver verkligen hjälp men hon vägrar ju ta den för hon har noll sjukdomsinsikt. Tvångsläggning plus insättning av medicin och behandling vore att föredra.

Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Jag har sett hennes videoklipp på Youtube nu...

Suck vilken människa! Enligt henne så är hon utbildad sjuksköterska, utbildad civilingenjör, utbildad civilekonom, utbildad journalist, och dessutom oerhört vacker. Därför får hon inget jobb, och därför får hon inte träffa sina barn.

Hon har noll verklighetsuppfattning. Hon hade varit direkt olämplig som mor.

Nu har jag inte följt det här fallet, men ni som vet: var hon så även innan soc började blanda sig i hennes liv? För ibland är det så, att rättshaverister (som man väl måste kalla henne) har BLIVIT sjuka FÖR ATT myndigheterna har förföljt dem. D.v.s. förföljelsen kom först, och de psykiska problemen kom som en följd på det. Vilket jag faktiskt kan förstå i så fall; det känns som en mardröm att man skulle föda ett barn - och sedan skulle någon komma och slita det ur famnen på en, och man skulle kanske inte ens få veta var det befinner sig och om det blir omskött ordentligt. Det händer ju mycket hemskt i jour- och fosterfamiljer också, det är inte sant att de är så noggrant utredda alltid.
Citera
2024-05-12, 15:57
  #149
Medlem
Jag skulle personligen aldrig skaffa barn i Sverige av denna anledningen, och även om jag hade barn i Sverige så är det 100% kritiskt att ha en backup-plan och möjlighet att lösa en bostad/försörjning utomlands för att kunna undvika den tragiska förföljelsen av familjer som IFO bedriver. Naturligtvis har de välvilliga uppsåt, iaf som regel, med denna kontrollen, men vägen till helvetet är kantad av goda föresatser. Denna kontrollen som staten och kommunen i Sverige har över familjen är inte sund och saknar i princip motstycke ur ett europeiskt perspektiv. Folk i andra länder, som Tyskland, Frankrike och Belgien, blir chockade över hur det svenska systemet är uppbyggt och hur liten och maktlös individen är sett till rättigheter kontra den stora och mäktiga Farbror Staten. Handläggarna är typiska byråkrater som agerar "nyttiga idioter" som lejda torpeder för systemets räkning. Tjänstemännen är övertygade om att de gör skillnad och är positiva krafter när de egentligen oftast sätter käppar i hjulet för föräldrarna och barnen som tar enorm skada av processerna. Det räcker för X att anmäla Y för vanvård av barn och så är soppan i full rullning och maktmissbruket i nära antågande då minsta lilla brist kan föranleda vidare granskning/utredning. Detta är en dold kontrollmekanism som staten utövar för att hunsa medborgarna och tvinga folket till att passa in i ledet, dvs ge avkall på sig själva till förmån för total underkastelse inför makten. Sovjetunionen i miniatyr, det är vad Sverige är.

Fråga dig själv innan du föder barn: Vill du leva i ett samhälle där staten när som helst, på godtyckliga grunder, kan krossa dig och din familj?
__________________
Senast redigerad av anwe8 2024-05-12 kl. 16:38.
Citera
2024-05-13, 13:06
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu har jag inte följt det här fallet, men ni som vet: var hon så även innan soc började blanda sig i hennes liv? För ibland är det så, att rättshaverister (som man väl måste kalla henne) har BLIVIT sjuka FÖR ATT myndigheterna har förföljt dem. D.v.s. förföljelsen kom först, och de psykiska problemen kom som en följd på det. Vilket jag faktiskt kan förstå i så fall; det känns som en mardröm att man skulle föda ett barn - och sedan skulle någon komma och slita det ur famnen på en, och man skulle kanske inte ens få veta var det befinner sig och om det blir omskött ordentligt. Det händer ju mycket hemskt i jour- och fosterfamiljer också, det är inte sant att de är så noggrant utredda alltid.
Ja hon var så långt innan hon fick barn , hon har försökt stämma diverse arbetsgivare för att de inte vill anställa henne , hon menar att allt bottnar i avundsjuka för att hon är sveriges snyggaste kvinna ..
Citera
2024-05-13, 13:58
  #151
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja hon var så långt innan hon fick barn , hon har försökt stämma diverse arbetsgivare för att de inte vill anställa henne , hon menar att allt bottnar i avundsjuka för att hon är sveriges snyggaste kvinna ..

OK, låter som ett hopplöst fall...
Citera
2024-05-13, 14:22
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, låter som ett hopplöst fall...
Ja , där finns noll förmåga , första barnet hade problem när det föddes och skickades till större sjukhus , mamman följde inte med och dök inte upp för hon behövde sova och ta hand om hundar , pappan åkte på utredningshem och har ensam vårdnad sedan 2016. Barn två där doldes graviditet och barnet föddes hemma och där fick de mer eller mindre tvinga mamma med till sjukhus för att kolla till diverse och sy bristningar , där togs barnet i hemmet efter några dagar bland annat efter att mormor dykt upp på bb mitt i natten för att försöka få tag på ersättning , mamman vägrade utredningshem och har inte träffat barnet sedan det var några dagar gammalt , nu är det kring 4 år
Citera
2024-05-16, 17:03
  #153
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu har jag inte följt det här fallet, men ni som vet: var hon så även innan soc började blanda sig i hennes liv? För ibland är det så, att rättshaverister (som man väl måste kalla henne) har BLIVIT sjuka FÖR ATT myndigheterna har förföljt dem. D.v.s. förföljelsen kom först, och de psykiska problemen kom som en följd på det. Vilket jag faktiskt kan förstå i så fall; det känns som en mardröm att man skulle föda ett barn - och sedan skulle någon komma och slita det ur famnen på en, och man skulle kanske inte ens få veta var det befinner sig och om det blir omskött ordentligt. Det händer ju mycket hemskt i jour- och fosterfamiljer också, det är inte sant att de är så noggrant utredda alltid.

Inte vad jag vet; men mytomaner börjar ljuga gränslöst redan i barnåldern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback