2020-08-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Vem skall ändra på det menar du? Svensk polis som dansar i pedofilprideparaden och låter deras fruar bli knullade av utlänningar?

Svensk polis förtjänar död och terror.

Det är INTE polisens fel, det är politikernas fel!
Det är politikernas fel att det får fortgå och det är politikernas fel att det inkvoteras dårar och för låga krav till polisutbildningen!
Citera
2020-08-29, 21:50
Medlem
Daves avatar
Helt i linje med vad sjuklövern planerade, ”det nya spännande Sverige’. För det kan väl inte vara så att de ”inte såg det komma”? Så dumma kan de inte varit, eftersom en stor del av befolkningen såg riskerna. Således inget att se, cirkulera!
Citera
2020-08-29, 21:57
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?

Ute i världen säger man väl att det är lika lätt att lura/plocka av en PK-svensk pengar som det är att plocka godis från ett barn? https://www.youtube.com/watch?v=R-z7CUti9So&t=810&t=765 (50 sek långt) OK, här har vi några som testade i praktiken.
Citera
2020-08-29, 21:58
Medlem
CyberIngmars avatar
I ett normalt Sverige. I en normal stad är en sjuåring tillräckligt stor för att gå till affären själv. Speciellt om man har ett syskon med sig. Tacka msm och politiker.

Jag cyklade till träningar som sjuåring eller så gick jag Sent 90-tal. Antar att Borlänge är en småstad.
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-08-29 kl. 22:01.
Citera
2020-08-29, 22:06
Medlem
Vilken äcklig horunge du är som beskyller föräldrarna i en sådan här horribel händelse.
Citera
2020-08-29, 22:16
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
I ett normalt Sverige. I en normal stad är en sjuåring tillräckligt stor för att gå till affären själv. Speciellt om man har ett syskon med sig. Tacka msm och politiker.

Jag cyklade till träningar som sjuåring eller så gick jag Sent 90-tal. Antar att Borlänge är en småstad.
Precis. När jag växte upp (och jag är inte jättegammal) var det inga problem att som 5åring gå till affären som låg nära själv. Fan när man var 12 kunde man åka in till andra sidan stan utan problem och jag är från Stockholm.

Det har ändrats enormt mycket på 10år, eller 5år eller 1år för den delen. Ingen är trygg längre och den enda skuld som skulle gå att lägga på föräldrarna är om de röstat för detta.
Citera
2020-08-29, 22:22
Medlem
Inte lätt att vara förälder i dagens samhälle.

Först får man höra att man inte ska curla sönder sina ungar utan ge dem eget ansvar - sen anses man tydligen vara en dålig förälder om man låter sin 12-åring gå till ica och handla!
Citera
2020-08-29, 22:26
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?

Tja, det är en riskbedömning man gör.

Ibland fallerar den, då den bygger på sannolikheter.

Man kan inte sluta leva heller.
Senast redigerad av scoremax 2020-08-29 kl. 22:30.
Citera
2020-08-29, 22:34
Medlem
Kissdroppes avatar
Jag är glad över att jag är en gammal gubbe som fick uppleva friheten att kunna gå till butiken på egen hand som barn. Det var tiden då det inte fanns några invandrare i just det området.

Annat är det idag, nu när staden bebos av araber och negrer. Nu blir äldre tanter rånade och slagna bakifrån, män blir knivhuggna och rånade och barn som säljer majblommor och jordgubbar på somrarna blir rånade. Ja, för att inte nämna alla skjutningar och flickor som blir våldtagna.

Jag lider med de barn som tvingas växa upp idag och får uppleva sånt här.

Själv tröttnade jag och flyttade till USA, där jag nu bor i ett helvitt medelklassområde. Minimal brottslighet, barn kan leka fritt på gatorna och folk är allmänt vänliga och glada. Ja, om man bortser från de vänstermänniskor som hatar Trump, men de är en klar minoritet här.

Svenskarna vill ha det så här, så nu får ni gott acceptera det. Tusentals gastade om rasism när SD kom in i riksdagen, tusentals klagade på att NMR stormade några vänsteraktivister i Stockholm och majoriteten har röstat på sossar och moderater de senaste 20-30 åren.

Sverige är ett förlorat land, och den här händelsen är bara ett miljoner av exempel på det.
Citera
2020-08-29, 22:51
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Jag är glad över att jag är en gammal gubbe som fick uppleva friheten att kunna gå till butiken på egen hand som barn. Det var tiden då det inte fanns några invandrare i just det området.

Annat är det idag, nu när staden bebos av araber och negrer. Nu blir äldre tanter rånade och slagna bakifrån, män blir knivhuggna och rånade och barn som säljer majblommor och jordgubbar på somrarna blir rånade. Ja, för att inte nämna alla skjutningar och flickor som blir våldtagna.

Jag lider med de barn som tvingas växa upp idag och får uppleva sånt här.

Själv tröttnade jag och flyttade till USA, där jag nu bor i ett helvitt medelklassområde. Minimal brottslighet, barn kan leka fritt på gatorna och folk är allmänt vänliga och glada. Ja, om man bortser från de vänstermänniskor som hatar Trump, men de är en klar minoritet här.

Svenskarna vill ha det så här, så nu får ni gott acceptera det. Tusentals gastade om rasism när SD kom in i riksdagen, tusentals klagade på att NMR stormade några vänsteraktivister i Stockholm och majoriteten har röstat på sossar och moderater de senaste 20-30 åren.

Sverige är ett förlorat land, och den här händelsen är bara ett miljoner av exempel på det.
Det du skriver...det är verkligen så. Den här utvecklingen skrämmer mig, på riktigt.
Vad hemskt att du behövde fly ditt eget land, men så känner vi nog till mans var och varannan dag. Gratulerar att du hittat en frizon! ✨ Hade jag inte haft barn i skolåldern hade jag emigrerat också
Citera
2020-08-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Hur kan det vara föräldrarnas fel? Ni som tycker det anser väl att 12-åringens fel att hon blev mördad på natten.

Tre minuter är inte långt. Bor många somalier i Borlänge. Borlänge har ofta hyllats för deras somalier med bl.a bandylag. Borlänge var väl mycket värre förr dock? Då var det dock MC-gäng och de rånade inga barn.

Vilket jävla skämt, hyllade för att några negrer lärt sig hålla balansen på skridskor samtidigt som de håller i en bandyklubba 😂

Fast nej, Borlänge har aldrig varit så osäkert som det är nu. Ingen går säker, ung som gammal!
Citera
2020-08-29, 22:55
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Är det mycket svart och invandrat i området i fråga? Annars tycker jag inte det är konstigt att några mellanstadieungar går till affären och handlar godis..
Familjen bor själv i Tjärna, ett i sig rätt trevligt äldre villaområde med äldre villor med fruktträdgårdar. Men problemet är att det gränsar till Tjärna ängar (som är en annan stadsdel än Tjärna) som är Borlänges eget r-vhål, som kallas Lilla Mogadishu och är helt berikat.
(På 1900-talet bodde stadens finnar där och det var då inte heller så trevligt, men en västanfläkt mot dagens situation.)
Mellan Tjärna och Tjärna ängar ligger skolan och just Hemköpsbutiken. Ungarna kan nog vistas rätt tryggt på sin sida skolan, medan det är rena Mellanöstern vid Hemköp. Lite kulturkrock, alltså, som föräldrarna borde varit medvetna om.
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Visste inte ens att det var en stad. Mer en håla. Nej, jag har ingen aning vad som sker där.
Formellt är Borlänge inte en stad, då den aldrig fick stadsprivilegier på den tiden det begav sig, utan egentligen ett stationssamhälle bland byar på den riktiga vischan. Vid förra sekelskiftet fanns inte mer än ett stationshus och byn (!) Borlänge (som givit staden dess namn) där nu stadens centrum ligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in