2021-07-03, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Kan nån förklara för mig, jag måste missat nåt i denna story som gör alla så upprörda.

En unge stjäl godis av en annan. Ja. Hänt i alla tider på alla skolgårdar osv.

Var det nå hot eller knuffar också? Vad mer? Knivar, skjutvapen ???

Måste va nåt jag missat i denna story för annars lever vi i ett ganska oskyldigt samhälle när detta blir upprörande rubriker överallt, trots allt.

När jag gick i skolan fick man inte ha godis.
Att barn gick runt i gäng som vargflockar i jakt på offer förekom inte heller och är en minst sagt tråkig utveckling.

Man kunde röra sig ute för att leta burkar att panta, bli nerskickad till affären för att köpa mjölk eller för att hämta pizzor som beställts och det utan att vara rädd för att bli rånad och nerslagen.
Det gamla Sverige som aldrig kommer tillbaka.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2021-07-03 kl. 06:09.
Citera
2021-09-02, 21:25
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillaratttrolla
Va fan menar du? En tolvåring och en tioåring ska ju för tusan kunna ta yngre syskon med sig till affären.
Det är klart dom ska? Men hur går det tycker du?
Citera
2022-05-31, 21:34
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanvarettSLAN
Trollet Jasper Newton försöker alltså dels elda upp Flashback mot invandrare, men även göra en sak av att elda upp folk som inte var sittkissare när de var små. Stora applåder och hatten av för ett tappert försök!

Ont. Det här är väl inget unikt?(inte för att det ursäktar slöddrigt beteende) På 90-talet var det jackor och grejer. Liknande fall dyker upp varje år.
Jag verkar ju ha lyckats
Citera
2022-06-01, 09:47
Medlem
Barn som rånar borde omhändertas av sociala myndigheter från sina föräldrar då dessa helt klart inte klarar av att tillgodose barnens behov.
Citera
2022-06-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?

Hur har Sverige blivit? Klart dom fan att man ska kunna släppa iväg en 12åring med en 7åring för att handla godis utan att idioter ska gå på dom.. helt jävla sjukt hur det blivit🤨
Citera
2022-06-01, 10:16
Medlem
Hur gammal ska man numera vara för att få lov att gå och panta burkar och köpa godis?
Citera
2022-06-01, 10:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?

Va?!
När jag var i den åldern i mitten av 90-talet, gick det hur fint som helst. Vad har förändrats..? Utlönningar!!
Citera
2022-06-01, 10:21
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

Jag gick till affären själv när jag var i den åldern och inget hände.
Citera
2022-06-01, 10:29
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Familjen bor själv i Tjärna, ett i sig rätt trevligt äldre villaområde med äldre villor med fruktträdgårdar. Men problemet är att det gränsar till Tjärna ängar (som är en annan stadsdel än Tjärna) som är Borlänges eget r-vhål, som kallas Lilla Mogadishu och är helt berikat.
(På 1900-talet bodde stadens finnar där och det var då inte heller så trevligt, men en västanfläkt mot dagens situation.)
Mellan Tjärna och Tjärna ängar ligger skolan och just Hemköpsbutiken. Ungarna kan nog vistas rätt tryggt på sin sida skolan, medan det är rena Mellanöstern vid Hemköp. Lite kulturkrock, alltså, som föräldrarna borde varit medvetna om.
Formellt är Borlänge inte en stad, då den aldrig fick stadsprivilegier på den tiden det begav sig, utan egentligen ett stationssamhälle bland byar på den riktiga vischan. Vid förra sekelskiftet fanns inte mer än ett stationshus och byn (!) Borlänge (som givit staden dess namn) där nu stadens centrum ligger.

Borlänge fick stadsprivilegier 1944.
Citera
2022-06-15, 19:34
Medlem
Själv gick jag med en handskriven lapp och handlade cigg till farsan när jag var 8år.men det var nog lite andra tider kanske.
Citera
2023-02-11, 11:55
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Sjukt hur jävla curlade svennars ungar är, de får knappt gå utomhus förens de fyllt 18.
Samtidigt i Japan så går 2-åringar och handlar ensamma.
Citera
2023-02-11, 12:14
Medlem
Citat:

Det gick säkert bra att göra när de själva var i den åldern nu har vi ett annat samhällsklimat, hur får vi tillbaka våran trygghet? Så fort det kommer invandrare så kommer även otryggheten som ett brev på posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in