2020-08-31, 00:40
Medlem
Alltså jag förstår GM ilska. Kommer nån slemmig chilenare och störer på ens tjej när man står där. Sjukt respektlöst. Sen överreageraade han förmodligen något oerhört men kanske ung och dum. Som om inte många här överreagerat i trafiken eller dylikt som med lite otur hade kunnat leda till anmälan av nån feg tönt.
Citera
2020-08-31, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Alltså jag förstår GM ilska. Kommer nån slemmig chilenare och störer på ens tjej när man står där. Sjukt respektlöst. Sen överreageraade han förmodligen något oerhört men kanske ung och dum. Som om inte många här överreagerat i trafiken eller dylikt som med lite otur hade kunnat leda till anmälan av nån feg tönt.

Då kan ju någon "överreagera" och slå sönder GM som straff för detta, kanske någon ung och dum, no problem. Det är för övrigt att hota folk som är otroligt fegt och töntigt. Har du något att komma med så agera direkt istället för att häva ur dig att du minsann ska göra massa saker vid något annat tillfälle. Ja, eller låt bli att agera överhuvudtaget, men det är väl som sagt för mycket begärt när man är ung och dum och tror att alla har "respekt" för en.
Citera
2020-08-31, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
I otrohet så får man inte som drabbad ut några känslor igenom att föra en högaktningsfull diskussion.
I fall av kuggning där en tredje part försöker att kila in sig, åt helvete med den personen.
Alla försök till en vuxen dialog det leder bara en till en sak, att man går ur som den förlorande parten och i värsta fall om och om igen då det gick fint den första gången.
Sedan i efter då är det tid för diskussion med aldrig i det första rummet, tyvärr att folk vet mycket väl om vad dem gör och att dom ska ha det skrivet på näsan sin, det är den enda medicinen som biter och att alla folk i världen förstår exakt vad det handlar om.
Jo jag vet hur en del "fint" folk har det, ett rent helvete, ett fängelse som dom har skapat själva igenom fina ord och vackert tal och så sticker dom varandra med det, ska smarta ut varandra.
Det är kul att lyssna på sådana när dom har tagit sig ett glas vin, syrligheterna som kommer inlindade i silkespapper likt två flickor som träter, till att den dominante bryter med att -nu pratar vi inte mer om den saken!
Patetiskt är ordet och så dysfunktionellt detta krystade och i ordning lagda.

Nej klasstillhörighet säger ingenting ön kvalitet på förhållandena. Det håller jag helt med om. Inte heller behöver man fina ord för att ha bra samtal med sin partner.

Men du sa att antingen så äger man sin partner eller så är man en ”cuck”. Att du haft tjejer som hoppat in i wroom wroom bil mitt framför ögonen.

Ugh ugh. Min gissning är att när du med den attityden väl tappar din dam till en annan man så är det inte för att han är mer man än du, mer macho, rikare osv. Nej hon kommer att säga ”med X kan jag verkligen prata. Det känns som att han förstår mig.”. En ”cuck” med andra ord.
Citera
2020-08-31, 09:07
Medlem
Jackdawcrests avatar
GM måste ha liten kuk. Är man så osäker att man inte klarar av att en annan man snackar med ens flickvän så måste det vara någon brist någonstans.
Citera
2020-08-31, 09:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Närmast ett heltidsarbete med ständig oro och vaksamhet om man är ihop med en riktigt snygg brud.
Hon kan "flörta" och det finns en uppsjö av andra män som mer än gärna försöker.

Nej tack, Bättre då med en "rugguggla". Då kan man använda sin energi till annat och kan koppla av.
Alt 2 är att kör på islam o stänga in och täcka över kvinnan men det är inte min grej.

Ja en snygg brud kommer få mycket uppmärksamhet men om hon är otrogen eller lämnar dig beror inte på hennes skönhet utan på hennes personlighet. Jag har flera vackra väninnor som är den trogna typen som stadgar sig. Andra har svårt att hålla ihop förhållanden fast de oftast vill (Säger de i alla fall). Det samma gäller män. I det långa loppet tror jag de otrogna männen blir ihop med de otrogna kvinnorna och de som vill ha ett stabilt och troget förhållande finner varandra. Lika barn leka bäst.

Orup delar din syn på det: https://www.youtube.com/watch?v=PXvARyxMdIU

Men en mindre attraktiv kvinna kan ju ha lika goda egenskaper som en attraktiv, i det långa loppet om man vill bilda familj tillsammans och åldras tillsammans så kommer utseendet inte vara det viktigaste. Din uggla kanske är vältränad och slank vid fyrtio medans den snygga bruden är tjock och har slutat bry sig om sitt utseende. Sedan vid 50 så är ni antagligen inte särskilt vackra någon av er men det är naturens gång.

Ditt Alt 2. De övertänkta kvinnorna i Sverige tycker jag påfallande ofta är ovanligt oattraktiva. Om de sminkar sig så sminkar de sig fult. De har oftast fula kläder också. Jag tror de är ohygieniska också.
Citera
2020-08-31, 10:50
Medlem
Ber om ursäkt för mitt inlägg , men jag måste skriva detta.

Allt handlar om makten över fittan.
Citera
2020-08-31, 14:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Nej klasstillhörighet säger ingenting ön kvalitet på förhållandena. Det håller jag helt med om. Inte heller behöver man fina ord för att ha bra samtal med sin partner.

Men du sa att antingen så äger man sin partner eller så är man en ”cuck”. Att du haft tjejer som hoppat in i wroom wroom bil mitt framför ögonen.

Ugh ugh. Min gissning är att när du med den attityden väl tappar din dam till en annan man så är det inte för att han är mer man än du, mer macho, rikare osv. Nej hon kommer att säga ”med X kan jag verkligen prata. Det känns som att han förstår mig.”. En ”cuck” med andra ord.

Jag har faktiskt aldrig tappat en dam till en annan man och att det är helt sant.
Därav så intresseras jag av sådana här trådar då jag kan den bakomliggande psykologin, den är lika enkelt förskaffad som resten av naturen. Att bara tro att enbart kärlek håller då är man en tvåa direkt ja att man står utan eller får nöja sig med ratet. Incels utgör typexempel på misslyckade ex, dom gnäller och hatar och anser att kvinnor ska kasta sig i knäet på dem och sätta igång, ja att Fröken Höger kommer att stå dem trogen i livet ut.
Jag har alltid haft snygga damer, över min nivå enligt andra och redan där så står stenen kastad, har jag någonsin trott att jag inte är värd? Aldrig någonsin och att Världen är full av luffare som oavsett sant eller inte anser att dom är Alfa hanar vilken alla kvinnor avgudar, har man en vacker dam då kommer dom och kan man inte manövrera ut dem då står man snart utan och att jag lovar att kvinnan vet och följer med spänning.
Dem flesta män är till grunden enkelt funtade vad gäller driften och så även jag men att jag är lite annorlunda på det att jag kan skratta åt det, jag kan släppa en vacker dam bara så och till många stora förundran, till och med min egen far vart upprörd en gång, jag hade en mörkhårig skönhet och sådana gillade han, ja att jag var inte helt klok i huvudet som släppte en sådan skönhet, begriper du sade han att alla pratar avundsjukt även på mitt jobb!
Ja men att det är inte du som är ihop med henne svarade jag, så är män funtade, till och med far gick o dreglade, fan att dom slickar marken framför en vacker kvinna och försöker.
Jag har min dam eller så går hon och snart så dyker en ny upp, jag äger en avslappnad attityd och jag tror att där i ligger lyckan, kvinnor känner av den energin.
Så att svartsjuka för mig handlar väldigt lite om damen, hon kan gå så är det, det är hedern, djävla luffare som kommer med orespekt och drar skam över en och återigen psykologin det är inte kvinnan han vill ta utan det är mig som han vill ränna spettet i och vrida om, men om att kvinnan har noll värde i mina ögon då blir hon inget annat än en skam för hans del, men om jag tycker om henne då djävlar är det allvar, hon går fri hon kan ta honom efter att jag är klar med han och aldrig att han någonsin visa sig inför mitt ansikte igen.
Det är så man vinner som ung det är ett som är säkert.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-08-31 kl. 14:16.
Citera
2020-08-31, 14:55
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Vi lever inte i mellanöstern där en kvinna är en ägodel. I Sverige ingår man ett förhållande på frivilliga grunder för I Sverige är kvinnor fria, och är man inte tillräckligt attraktiv som man, eller extremt osäker, så måste man kanske tänka som du gör, att med makt, hot och våld försöka behålla en kvinna. Det brukar inte fungera särdeles bra.

Testa att istället basera ditt förhållande på ömsesidig kärlek. Jag lovar att det är en fantastisk känsla att veta att ens partner älskar en. Och när du älskar någon på riktigt så finns det ingen gräns hur mkt du kan älska.

Så sant.
Du förtjänar ändå +10 för dina fina formuleringar.
Citera
2020-08-31, 20:39
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Så sant.
Du förtjänar ändå +10 för dina fina formuleringar.

Tack, kärleken är enligt vad jag tror på den starkaste kraften i universum, och därmed den kraft som skrämmer mest. Där i ligger grundproblemet för många män.
Citera
2020-08-31, 23:09
Medlem
shevitas avatar
Alla ni som skriver "måste vara fel på killen" när en tjej lämnar och tar en annan direkt.
Ni tror alltså att otrohet, egoism och ren slynighet inte existerar?

Hur kommer det sig att killar (cucks) som förespråkar det ni säger också blir lämnade på löpande band?

Ni vet inte vad ni vill, det är problemet, ni är snurriga och jagar ständigt efter "något bättre". Under tiden så hinner ni bli gravida med olika män, skilja er 2 ggr och sedan skaffar ni en hund eller katt och till slut dör ensamma låter verkligen som ni gör rätt val i livet
Citera
2020-09-01, 00:38
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja en snygg brud kommer få mycket uppmärksamhet men om hon är otrogen eller lämnar dig beror inte på hennes skönhet utan på hennes personlighet. Jag har flera vackra väninnor som är den trogna typen som stadgar sig. Andra har svårt att hålla ihop förhållanden fast de oftast vill (Säger de i alla fall). Det samma gäller män. I det långa loppet tror jag de otrogna männen blir ihop med de otrogna kvinnorna och de som vill ha ett stabilt och troget förhållande finner varandra. Lika barn leka bäst.

Orup delar din syn på det: https://www.youtube.com/watch?v=PXvARyxMdIU

Men en mindre attraktiv kvinna kan ju ha lika goda egenskaper som en attraktiv, i det långa loppet om man vill bilda familj tillsammans och åldras tillsammans så kommer utseendet inte vara det viktigaste. Din uggla kanske är vältränad och slank vid fyrtio medans den snygga bruden är tjock och har slutat bry sig om sitt utseende. Sedan vid 50 så är ni antagligen inte särskilt vackra någon av er men det är naturens gång.

Ditt Alt 2. De övertänkta kvinnorna i Sverige tycker jag påfallande ofta är ovanligt oattraktiva. Om de sminkar sig så sminkar de sig fult. De har oftast fula kläder också. Jag tror de är ohygieniska också.

Du som jag har nog varit med tillräckligt men att min uppfattning om lösaktiga människor är den att dom skaffar sig en idiot till partner, en som inte ser även om det så juckas på golvet framför hens fötter.
Särskilt lösaktiga kvinnor i slutet av sin peak efter att ha slukat halva stadens alla män väljer den vägen. En lille Fridolf som lyder den minsta vink, alla vet men att han vet ingenting varken nu eller då.
Tur att du skrev mindre attraktiv då det är med åren som det krävs mer av vacker yta, många kvinnor vill ha mer sex med åldern, en del kvinnor dom förstår sambandet att mannen vill då se något sexigt andra dom skyller på att mannen saknar lust och får 10 poäng för det, han måste uppsöka läkare, själv ser hon ut som en man, karikatyren av en fet slusk.
Citera
2020-09-01, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Så hur kommer det sig att kvinnor lämnar sina män på löpande band i dagens samhälle då? Mer än 50% skiljer sig.

Har de alla "råkat" blir ihop med fula, dumma och krävande killar?

Eller kan det vara så att männen här i tråden har en poäng i att låter man kvinnan ha för mycket frihet så kommer hon att göra som hon vill utan att tänka på moral, svek eller liknande? Bara en tanke

Ps. En ledtråd. Kvinnor och egoism. Där har du 2 ord att tugga på

Jag känner mer män som tagit initiativet till att skiljas, svårt att tro att varannan kvinna skiljer sig, om 1/4 av männen skulle vilja skilja sig genom sin livstid så hade det innebära att 75% av svenska befolkningen skulle skilja sig, det låter inte sannolikt. Eller har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in