2020-08-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Eller s r jag bara godtrogen och naiv, och tror att ett hlsosamt krleksliv kanske skulle ftt honom att avst sina handlingar.

Lter som ngot Dan Eliasson skulle kunnat sagt.
Citera
2020-08-30, 15:47
Medlem
Fngar ska behandlas vl ven vad de har gjort fr brott. Han ska vl aldrig mera ut frhoppningsvis.

Sedan r vl de som misshandlat och gjort andra vldsbrott samma skrot och korn som
sexualbrottslingar, det r inte sdana som ska skippa rttvisa i samhllet
Citera
2020-08-30, 15:52
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Helt rtt, stt en dildo i arslet p han nsta gng och kr en crowbar.
Crowbar??
Citera
2020-08-30, 15:52
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Lter som ngot Dan Eliasson skulle kunnat sagt.
Jag kan tminstone ha fel, till skillnad frn de som har allra mest fel i den hr trden.
Citera
2020-08-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MooseDad
Eklund sitter p anstalt och fr drmed maten lagad frn grunden av avdelningens kock.
Den vakuumfrpackade maten kommer enbart till hktet inne p Salberga, och till isoleringen.
Eller har det ndrats nyligen?

Har du suttit dr? Nyligen?
Satt 2010-2011 p Salberga, d var det nyrenoverat, maten kom frn ngot storkk, plastfrpackad/vakuumfrpackad och vrmdes av avdelningens utsedda.
Varje vning har tv s.k avdelningar, hger respektive vnster sida, varje sida har eget allrum med eget "kk", dvs en del utav allrumet agerar kk med ugn fr att vrma kket.

Dr fanns inget kk eller kock i den meningen, ej heller ngon "restaurang" som diverse andra anstalter, dr hela anstalten ter gemensamt.
Citera
2020-08-30, 16:11
Medlem
vitvalens avatar
Hade varit en fin nettovinst fr samhllet om de bara tog honom av daga snart.
Citera
2020-08-30, 16:14
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Fngar ska behandlas vl ven vad de har gjort fr brott. Han ska vl aldrig mera ut frhoppningsvis.

Sedan r vl de som misshandlat och gjort andra vldsbrott samma skrot och korn som
sexualbrottslingar, det r inte sdana som ska skippa rttvisa i samhllet
Spelar det nn strre roll om det r en pedobroder eller en "oskyldigt dmd" bankrnare som spar upp Anders?
Att dom vrsta avskumsfngarna ska behandlas vl fr st fr dig, jag hller inte med dig.
Riktigt svenskt att ha bilden att sjlva frihetsbervandet ska vara det ultimata straffet.
Vad hnde med hrt straffarbete? Eller ddsstraff fr den delen...
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2020-08-30 kl. 16:26.
Citera
2020-08-30, 16:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag kan tminstone ha fel, till skillnad frn de som har allra mest fel i den hr trden.

Finns massor med mnniskor som lever utan krlek men som aldrig skulle kunna gra en fluga frnr.
Citera
2020-08-30, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Han satt ju p Tidaholm fr inte s lngesen.

Enligt nedanstende reportage frn Expressen, s skrivs det att Anders Eklund lnge velat
lmna anstalten i Tidaholm.

Till slut fick livstidsdmde Anders Eklund gehr fr sin vilja och flyttades till fngelset i
Salberga. Men efter bara ngra dagar hrdes smllar inifrn hans cell - sedan hittades
sexualmrdaren blodig.

- "Han slog mig fem - tta gnger, sger Eklund om attacken."
/.../

I slutet av juni bestmde sig Kriminalvrden fr att godknna nskemlet.
Mrdaren hoppades att p Salbergaanstalten "ges mjlighet till mera programverksamhet,
psykolog- och terapisamtal."

/.../ Englas mamma Carin Hglund sger om Eklunds flytt:
- "Jag tycker att det r dligt av Kriminalvrden att man inte har strre brottsofferperspektiv.
Han ville sjlv bli flyttad dit och nu bor han bara tta mil frn oss."

/.../ Anders Eklund kmpar fr att f sitt straff tidsbestmt men fick s sent som 2019
nobben av rebro tingsrtt.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...ig-deformerad/

Tidningen skriver ocks att Anders Eklund numera heter Anders Gustavson.
Citera
2020-08-30, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur tnker du d? Den andre var p samma anstalt men en annan avdelning, uppenbart ven ett speciellt avvikande brott.

Man blandar ju inte dessa med mer normala brottslingar. Kanske sadistisk vldtkt, styckmrdare eller seriemrdare.

Jo. De fr grna sl ihjl varandra, men slppas ut ska de inte!

Han kommer nog ut om ngra r, det r Sverige vi befinner oss i.
Gttt att han fick lite Pisk i alla fall.
Citera
2020-08-30, 17:36
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Finns massor med mnniskor som lever utan krlek men som aldrig skulle kunna gra en fluga frnr.
Absolut r det s. Anders frskte dock med frhllande p 90-talet, vilket ju inte slutade s bra, och drefter "frndras Eklunds beteende" och "han blir vldsam". Frustrationen kanske gr verstyr nr han inser att han inte r accepterad?
Citera
2020-08-30, 17:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Absolut r det s. Anders frskte dock med frhllande p 90-talet, vilket ju inte slutade s bra, och drefter "frndras Eklunds beteende" och "han blir vldsam". Frustrationen kanske gr verstyr nr han inser att han inte r accepterad?

Just drfr s fr man nog anse honom som mycket farlig. Jag tror att han aldrig kommer att kunna slppas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in