2020-09-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjKrkele
Eklund verkar ju bara vara en snll enstring som hamnat lite snett i livet, lt honom vara!

Frlt? Ja, nog r ngot snett i skallen p honom.
Citera
2020-09-01, 15:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
om jag pstr saker s r det upp till mig att visa att mina pstenden stmmer.
den enda idioten av dig och mig, det r du, en imbecill, en rudimentr mytoman.

en gng tidigare har Anders blivit misshandlad.
EN GNG.

Anders r en person som inte lever med det kriminella tankesttet om golningar osv.
han berttar vad han varit med om och hur detta gtt till.

I hans huvud s r han en svensson som frvisso begtt handlingar s han hamnat i fngelse, dremot s r det synd om honom (enligt hans stt att tnka).

Precis. Drav blir det saker som det hr kan man tnka sig. Jag menar det r ju bara att se p videon frn nr han begrde tidsbestmning. Det var synd om honom. Sedan skulle han kunna bo i en husvagn! Som GW sagt det r ngot extra med just han. Det mrker som det verkar medfngar ocks s det blir stryk. Vet inte om det ens gr men det kanske blir isolering stndigt fr honom fr att han ska kunna leva livet ut inlst och inte bli misshandlad till dds. Fr han pallar ju inte livet med de andra fngarna fastn de i mnga fall gjort minst lika hemska saker.
Citera
2020-09-01, 17:17
Medlem
Kan ingen bara sl ihjl den idioten. Han kostar mnga miljoner per r och han kommer aldrig att kunna slppas ls, han r fr skadad. Va fan nr Engla lg dd i bagageluckan s ker han och ter en pizza, hur strt r inte det?
Citera
2020-11-21, 01:38
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Vad de flesta tycker r inte intressant. Vad som r objektivt korrekt r att det r skillnad p sak och person. Som du antyder, det r morden som lst in honom, inte att han skulle ha mindre personvrde eller dylikt trams.

Du glmmer att vrde r ngot subjektivt. Eklunds vrde som person ligger i botten hos mig, men kanske hgt hos hans frldrar (om de lever idag). Tror du att Englas mamma vrderar Eklund lika hgt som Engla?

Det r skillnad p subjektiva saker som vrderingar och objektiva lagar om rttigheter och skyldigheter. Annars skulle vi ha ett pbelvlde med lynchningar istllet fr en rttsstat.

"Allas lika vrde" r en felversttning av FN:s deklaration om de mnskliga rttigheterna.

Jmfr:

"Alla mnniskor r fdda fria och lika i vrde och rttigheter."

med originalets:

"All human beings are born free and equal in dignity and rights."

"Dignity" betyder vrdighet, inte vrde.
Citera
2020-11-21, 02:30
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
Du glmmer att vrde r ngot subjektivt. Eklunds vrde som person ligger i botten hos mig, men kanske hgt hos hans frldrar (om de lever idag). Tror du att Englas mamma vrderar Eklund lika hgt som Engla?

Det r skillnad p subjektiva saker som vrderingar och objektiva lagar om rttigheter och skyldigheter. Annars skulle vi ha ett pbelvlde med lynchningar istllet fr en rttsstat.

"Allas lika vrde" r en felversttning av FN:s deklaration om de mnskliga rttigheterna.

Jmfr:

med originalets:

Du glmmer att skilja p sak och person. Jag har av min livserfarenhet lrt mig att inte tro p idn att aldrig bli frlten. Nu kan det ju argumenteras att det Anders Eklund gjort inte r frltligt, och det r inte det jag opponerar mig emot, utan sjlva tankesttet.

Citat:
Problemet r att du inskrnker din egen verklighetsuppfattning genom att dma personer fr sina handlingar. Sg att en person lnat pengar av dig, men inte betalar tillbaka, och ngot r senare vinner p lotteri. D har du redan bestmt dig fr att en ev. ofrivilligt dlig ekonomi skapat en dlig person, och snker dig inte ens till nivn att besvara eventuell kontakt igen.

Eller varfr inte en alkis som kommer ur sitt missbruk? Den som dmer ser fortfarande alkisen. Den sjlvkritiska kanske hittar en vn fr livet.

Jag tycker synd om Anders Eklund. Inte fr vad han gjort mot offren, utan fr all jvla skit han tvingas ta s mnga r senare. Det finns terrorister i det hr landet som antagligen begtt avsevrt vrre dd n Anders Eklund skulle hinna med under hundra livstider. Anders Eklund r en tragedi i form av en perverterad pedofil, ngot han sjlv inte kan styra ver. En tragedi som leder till frakt och fara, inte minst fr honom sjlv.

Citat:
Jmfr:

med originalets:

Mycket mjligt, har inte s mycket till vers fr PK-kulturen i allmnhet. Ville bara frklara mitt synstt dr det inte finns dligt vder, bara dliga klder.
Citera
2020-11-21, 09:31
Medlem
Citat:

Jmfr:

med originalets:

(FB) Trden om Englas mrdare, Anders Eklund

Eklunds frldrar dog ngra r innan Englamordet. Det r vl bara positivt s dom slapp uppleva det.
Citera
2020-11-21, 22:45
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Mycket mjligt, har inte s mycket till vers fr PK-kulturen i allmnhet. Ville bara frklara mitt synstt dr det inte finns dligt vder, bara dliga klder.

Jag tror vi stannar dr. Nr man diskuterar "vrde" s r det s subjektivt att det hller sig i tankevrlden och inget man riktigt kan ta p. "Allas lika vrde" r en utopi och en floskel som kan ha farliga konsekvenser om man frsker omstta det i praktiken.
Citera
2020-11-22, 03:42
Medlem
avcs avatar
Citat:
Jag tror vi stannar dr. Nr man diskuterar "vrde" s r det s subjektivt att det hller sig i tankevrlden och inget man riktigt kan ta p. "Allas lika vrde" r en utopi och en floskel som kan ha farliga konsekvenser om man frsker omstta det i praktiken.
Hur kan det ha farliga konsekvenser att frm sig skilja p sak och person? Visst gr det hand i hand att saken kan f en att misstrsta personen, men d r det fortfarande pga saken, inte personen. Frstr inte ditt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in