Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-29, 23:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel.O
Som att man samlar poäng på Coop så borde det införas ett liknande system på fängelser. Varje gång Eklund och våldtäktsmän blir misshandlade så tjänar välgärningsmannen poäng som kan omvandlas till olika saker. Rabattkuponger i cafeterian, 1 timme extra frigång etc för att verkligen få fart på dom riktiga straffen för sexualförbrytare. Sen kan det finnas en publik topplista likt allsvenskans tabell på texttv 343 där man kan välja att donera pengar till dessa välgörare.
Riktigt så smaskigt är det inte då dom som misshandlar själva är sexbrottslingar. Det är inte några råbarkade yrkeskriminella dom sitter med precis. Motiven är inte riktigt så "ädla" som jag misstänker att många här önskar. Handlar om andra grejer. Som att AE förmodligen är en riktigt mupp som lätt blir ett mobboffer. Inte för vad han gjort.
Senast redigerad av Steff83 2020-08-29 kl. 23:05.
Citera
2020-08-29, 23:20
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Intressant marknadsföring å den "goda sidan" med hat och våld som affärsidé

Det är f.ö. inte för att Anders Eklund skulle ha mindre värde som person, som han sitter inspärrad. Att du tror det bevisar ju vem som är den riktiga idioten.

Jag tror nog att de flesta tycker att Anders Eklund är mindre värd som person än Engla och Pernilla. Efter hans illgärningar är han inte värd att vistas ute i frihet. Vad det än står i domen så förändrar det inte det faktumet.
Citera
2020-08-30, 00:13
Medlem
Citat:

Det är f.ö. inte för att Anders Eklund skulle ha mindre värde som person, som han sitter inspärrad. Att du tror det bevisar ju vem som är den riktiga idioten.
Han kommer sitta tills han dör. Så mycket tycker samhället om Eklunds värde, eller vad han skulle kunna bidra med. Livstidsdömda kan faktiskt komma ut och få tidsbestämt. Om det har skett nån sorts förändring eller att samhället tycker att det finns ett värde att ha den ute. Här vågar jag påstå att Eklunds värde kommer att bestå tills när han kommer ut. I träfrack
Citera
2020-08-30, 00:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Även om han fick stryk varje dag vore det för lite!
Han är inte mindre värd, han är inget värd alls! känns lite feelgood att han får stryk på varje anstalt han kommer till.
Citera
2020-08-30, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Riktigt så smaskigt är det inte då dom som misshandlar själva är sexbrottslingar. Det är inte några råbarkade yrkeskriminella dom sitter med precis. Motiven är inte riktigt så "ädla" som jag misstänker att många här önskar. Handlar om andra grejer. Som att AE förmodligen är en riktigt mupp som lätt blir ett mobboffer. Inte för vad han gjort.

Sexualfångarna har en helt egen byggnad, all transport sker under mark så det är 100% säkert en annan sexualbrottsling.

Man kan inte ta sig över till deras byggnad från dom andra byggnaderna.
Inte ens om man smet från promenaden, vilket ändå aldrig skulle kunna ske rent praktiskt då dom inte har promenad samtidigt, mycket personal som övervakar promenaden samt låsta dörrar.

Att ens lyckas ta sig mellan våningarna gick inte, till/från tvätten på nedre våningen var bevakad.

Han fick med 100% säkerhet "hjälp" från nån plit.

Min sista tid satt jag på en öppen anstalt med många sexualbrottslingar, aka ekonomiska brottslingar.
Alla var riktigt svaga individer, man har svårt att tänka sig dom som våldsamma.
Mot andra män så höll dom käften och gjorde inte ett enda liv från sig.
Senast redigerad av Wollos 2020-08-30 kl. 02:34. Anledning: komplettering
Citera
2020-08-30, 07:11
Bannlyst
Att misshandla någon som Anders Eklund är statushöjande även för sexualbrottslingar. Skall vara andra pedofiler då som har samma låga status som Eklund. Man undra var den uppdelningen av fångar kostar , hur mycket det fördyra vården av kriminella element.

Jag tycker personligen man kan blanda dem, men sexuallbrottslingarna kan ha rosa fångkläder. Varför behövs det så mycket personal? Om låter fångarna inne 24 timmar om dygnet i en cell., då behövs inte så mycket personal. Här behövs reformera, så man få ner kostnaden vad dessa element kostar samhället.
Citera
2020-08-30, 07:46
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Salberga har en avdelning per våning så i detta fall är det troligen en individ från en annan våning i samma hus. Med tanke på det så tror jag att det är en annan sexualbrottsdömd person då jag tror att samtliga tre våningar på det hus där dessa individer sitter är belagda med platser för sexualbrottslingar.

Med andra ord relativt hög sannolikhet för att det är som förra gången AE fick stryk att det är en annan sexualpredator som misshandlat honom.
Det har väl börjat bli så fullt på anstalterna att det där inte riktigt kan efterföljas? Vill minnas jag läste det nyligen.
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Han sitter ju med precis samma sorts människor: våldtäktsmän och sexualsadister. Många säkert också lågbegåvade. De kunde ha någon sorts rullande schema av att ge varandra smörj, istället för att gå på gym. Det här var kanske någon som ville ha lite Engla-fantasier att dra en handtralla till i cellen på kvällen och Eklund ville inte berätta, och så fick han däng. Hade inte förvånat mig alls.
Fy fan. Hemsk tanke att de sitter och skrävlar sådär om sina brott men klart det händer.
Citera
2020-08-30, 08:54
Medlem
Enda tråkiga nyheten som jag läste ur artikeln var att han fick skadestånd från en annan tidigare attack. Får han skadestånd nu så är även det en tråkig nyhet och den enda tråkiga nyheten ifrån artikeln. Vore även kul att veta varför han blev attackerad. Var det på grund av hans tidigare brott eller för att han är provocerade i antsalten av en annan anledning? Eklund misstänkte att attacken var beställt. Kanske på grund av hans tidigare brott? Rätt åt honom!
Citera
2020-08-30, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wollos
Han fick med 100% säkerhet "hjälp" från nån plit.
Troligt eller ett misstag från en oerfaren kriminalvårdare.

Men Eklund är en kraftig bit kan liksom vem som helst misshandla han utan vidare? Den här gången var det ju bara en person som gjorde det
Citera
2020-08-30, 09:54
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Enda tråkiga nyheten som jag läste ur artikeln var att han fick skadestånd från en annan tidigare attack. Får han skadestånd nu så är även det en tråkig nyhet och den enda tråkiga nyheten ifrån artikeln. Vore även kul att veta varför han blev attackerad. Var det på grund av hans tidigare brott eller för att han är provocerade i antsalten av en annan anledning? Eklund misstänkte att attacken var beställt. Kanske på grund av hans tidigare brott? Rätt åt honom!

Det var nog bara att han är allmänt dum i huvudet. Det kan räcka för frustrerade medfångar som tar ut det på en idiot.
Citera
2020-08-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Enda tråkiga nyheten som jag läste ur artikeln var att han fick skadestånd från en annan tidigare attack. Får han skadestånd nu så är även det en tråkig nyhet och den enda tråkiga nyheten ifrån artikeln.
Förra gången tog KFM pengarna men även om han får skadestånd vad ska han göra med pengarna som blir kanske 8000? Köpa godis som fångarna redan kan göra idag
Citera
2020-08-30, 10:49
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
Jag tror nog att de flesta tycker att Anders Eklund är mindre värd som person än Engla och Pernilla. Efter hans illgärningar är han inte värd att vistas ute i frihet. Vad det än står i domen så förändrar det inte det faktumet.
Vad de flesta tycker är inte intressant. Vad som är objektivt korrekt är att det är skillnad på sak och person. Som du antyder, det är morden som låst in honom, inte att han skulle ha mindre personvärde eller dylikt trams.

Att de flesta tycker illa om Eklund har i huvudsak med medias upphöjning av narcissistsvinet Carina Höglund att göra. Finns antagligen hundratals terrorister i det här landet som våldtagit, mördat, torterat och satt hela nationer i skräck; individer som jämförelsevis får Anders Eklund att framstå som en ängel. Vart är de medieföljetongerna?

Citat:
Ursprungligen postat av G26
Han kommer sitta tills han dör. Så mycket tycker samhället om Eklunds värde, eller vad han skulle kunna bidra med. Livstidsdömda kan faktiskt komma ut och få tidsbestämt. Om det har skett nån sorts förändring eller att samhället tycker att det finns ett värde att ha den ute. Här vågar jag påstå att Eklunds värde kommer att bestå tills när han kommer ut. I träfrack
Inte heller p.g.a. Eklunds "värde", utan på grund av återfallsrisken. Även du behöver lära dig skillnaden på sak och person.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Även om han fick stryk varje dag vore det för lite!
Han är inte mindre värd, han är inget värd alls! känns lite feelgood att han får stryk på varje anstalt han kommer till.
Håller inte med. "Slå först och tillrättavisa sedan" brukar börja med djurplågeri, och eskalera i kvinnomisshandel och mord. Jag försöker istället förstå var saker och ting gått snett, exempelvis i Anders Eklunds destruktiva kvinnorelationer. Hela Sverige sparkar redan på Anders som ligger, tycker han har tillräckligt straff att sitta inne på obestämd tid. Eller så är jag bara godtrogen och naiv, och tror att ett hälsosamt kärleksliv kanske skulle fått honom att avstå sina handlingar.
Senast redigerad av avc 2020-08-30 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in