• 1
  • 2
2020-08-25, 12:28
Medlem
Xpander-s avatar
Vilken summa tycker ni är rimlig att lägga på ett bröllop med en svensk kvinna idag, som håller i snitt 11 år?

20K?

fler bud..

tydligen finns tvprogram kvinnor ser på där de tror de är prinsessor. Jag har ingen tv, så vet ej själv. Men hade ju en kvinna på g i våras som ville gifta sig och hon tyckte en ring för 200k var helt rimligt.

Själv tänker jag nog att det som man är bättre att hålla sig undan från sådana där förslag.
Citera
2020-08-25, 12:32
Medlem
Lagerkommandants avatar
Låt kvinnan betala exakt så mycket som hon tycker det är värt att lägga på bröllopet.
Citera
2020-08-25, 12:32
Medlem
Det är ju hennes farsa som betalar, så det är ju en sak mellan dom.
Citera
2020-08-25, 12:35
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Vilken summa tycker ni är rimlig att lägga på ett bröllop med en svensk kvinna idag, som håller i snitt 11 år?

20K?

fler bud..

tydligen finns tvprogram kvinnor ser på där de tror de är prinsessor. Jag har ingen tv, så vet ej själv. Men hade ju en kvinna på g i våras som ville gifta sig och hon tyckte en ring för 200k var helt rimligt.

Själv tänker jag nog att det som man är bättre att hålla sig undan från sådana där förslag.
Beror väl på hur välbeställd man är. Allt som inbegriper att ta lån tycker jag är för mycket, men har man pengar att strössla så är det lugnt i mina ögon.
Citera
2020-08-25, 12:38
Medlem
JustZlatans avatar
Bröllop. En ännu onödig sak som enbart är till för att lura av pengar från korkade människor. Bröllop borde vara gratis och är väl det också om man nu inte är en bortskämd i-landsmänniska som tycker att allt ska kosta mycket pengar.
Citera
2020-08-25, 12:40
Medlem
Xpander-s avatar
Himla bra svar hittills. Obs ej ironi..

Det verkar som många kvinnor är galna helt enkelt.
Citera
2020-08-25, 12:43
Medlem
ost-e-knarks avatar
Det beror på vad man vill uppnå, showa för omvärlden eller det praktiska man får om man är gift. Jag förespråkar sistnämnda som är billigt.
Citera
2020-08-25, 12:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Efter 21 år som sambo så känns det menlöst men skulle jag gifta mig så blir det borgligt då varken jag eller sambon är med i svenska kyrkan.
Fest med närmast sörjande och lite vänner går att fixa för 10 000kr utan att snåla.
Citera
2020-08-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Bröllop. En ännu onödig sak som enbart är till för att lura av pengar från korkade människor. Bröllop borde vara gratis och är väl det också om man nu inte är en bortskämd i-landsmänniska som tycker att allt ska kosta mycket pengar.
Man behöver ju inte vara spec bortskämd för att vilja ha middag o kanske några gäster mör man gifter sig kan ju jag tycka iofs. Men det är väl upp till var o en antar jag.
Citera
2020-08-25, 12:51
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Man behöver ju inte vara spec bortskämd för att vilja ha middag o kanske några gäster mör man gifter sig kan ju jag tycka iofs. Men det är väl upp till var o en antar jag.

En middag för några gäster kan man få för 1000 kr. Inte fan betalar man 10 000-20 000 kr för ett jävla bröllop! Enbart bortskämda snorungar betalar så mycket.
Citera
2020-08-25, 12:51
Medlem
DixieDs avatar
Ska inte behövas pengar för att visa varandra kärlek. Funkar ju bara med en präst, framför stranden och bara erkänna sin kärlek

Varför ska man ha värsta bröllopet och massa onödiga pengar?
Citera
2020-08-25, 12:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Säg 100 spänn för varje år det håller så 1100 kr. Redan när jag jobbade på bank för snart 15 år sen snittade bröllopen 50000 kr så nu för tiden är det säkert bra mycket dyrare. Svenskor som kollar på massa amerikanskt nonsens och skall ha ringar som kostar årslöner. ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in