2020-11-25, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det är inte så konstigt att man ger Klopp ganska fria händer när det gäller transfers, vissa av hans signings har inte ens förlorat en match än på hemmaplan, inkluderat Sadio Mané som kom 2016, blir lite larvigt att jämföra nya tränare med Klopps första tid då.

Så otroligt härligt att se Liverpool spela för tillfället, alla har alltid sagt att vi har tur med skador och att vi kommer fallera så fort VVD går sönder, Pep (och city fans) skyllde förra året på Laportes skada. Nu har vi nästan hela startelvan skadad och ändå ser vi inte ens sämre ut.

Man börjar inse att det är inte våra spelare och startelva man skall utmanövra, det är vårat system man måste krossa, och än har inga listat ut hur man på lång sikt skall slå vårat system som Klopp har infört, och det påminner så otroligt mkt om Fergusons United, när han kunde spela egentligen vilken spelare som helst från truppen i olika positioner och de visste sin uppgift, och utförde den profesionellt.
Ni är för roliga ni Liverpool fans.hybris så fort ni vinner en match utan van djik och Salah .

Tkr mest klopp gnäller att han ej får 5 byten per match
.
Citera
2020-11-25, 09:47
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ni är för roliga ni Liverpool fans.hybris så fort ni vinner en match utan van djik och Salah .

Tkr mest klopp gnäller att han ej får 5 byten per match
.

Nu har vi vunnit mer matcher än 1 utan dem. Vad är det som var svårt för dig att förstå vad jag skrev? Det är klart att vi "har hybris" efter att vunnit alla stora titlar man kan på 2 år, knappast att jag slår mig på bröstet märkbart för att vi vann mot Leicester, dock gör jag det nu för alla experter och "vetare" räknade ut LFC, därför ar det roligt att markera för er som inte fattar att det är inte spelarna i LFC ni ska slå utan vårat system som är väl inpräglat.

Ja han vill ha 5 byten/ match, konstigt när matchschemat ser ut som det gör ? det är inte direkt bara Klopp som vill ha det heller.
Citera
2020-11-25, 23:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Den roliga Tevez la skorna på hyllan i dag.
När han firade mot United efter sin straff eller när han vägrade hoppa in mot Bayern under Mancini
Fint anfallspar han och aguero.
Visst var han i Boca Juniors som sista klubb?
Citera
2020-11-26, 00:00
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Visst var han i Boca Juniors som sista klubb?

Det stämmer, efter Juventus åkte han hem till Boca för en säsong innan han tog en ''semester'' som han kallade det, i Kina med en veckolön på $820,000 . Han blev ju inte långvarig och åkte åter igen hem till Boca där han nu avslutar sin karriär.
Citera
2020-11-26, 08:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Liverpools 16/17 var långt ifrån perfekt, men det syntes tydligt att laget var på rätt väg. Som zantera påpekar, det handlar om att skicka rätt signaler. Liverpools trend har sen Klopp tog över pekat enbart uppåt, framför allt under 16/17.

Har Arteta inte fått köpa/sälja?
In: Partey, Gabriel, Soares, Willian, Pablo Mari
Ut: Martinez, Guendouzi, Mavropanis, Mkhitaryan

Han har spenderat ca 86m pund på transfers i sommar, under Corona. Minus i net spend på 67m.
Klopp fick som jämförelse spendera 80m, men sålde för 85,5 - så han gick plus i net spend.

Jag tror absolut Arteta behöver och ska få mer tid, inte alls omöjligt att han får ordning på det. Men det skulle ju vara uppfriskande om du slutade ljuga och skarva på sanningen bara för att passa dina åsikter.
Det kan jag hålla med om. Men samtidigt så hade Klopp redan då köpt/sålt flera spelare än vad Arteta har nu.

De enda nya spelarna som Arteta önskade sig var Partey och Gabriel, de övriga var det styrningen som bestämde att de skulle köpas till klubben. Men det har pratats om Partey till i Arsenal i 2-3 år nu.

Vart fan har jag ljugit ngnstans? Vad jag säger är att tränarna i toppklubbar behöver tid på sig att bygga ett lag med spelare som passar deras filosofi, och det är just detta som Arteta håller på med atm. Personligen, så tyckte jag att Klopp behövde mer tid när många från Liverpool-maffian skrev att han borde få sparken i 16/17, jag försvarade även Mourinho i United - eftersom att han inte rikitgt fick chansen att bygga ett eget lag där. Dock så är tränare som tex Emery och Solskjaer helt kassa, och ingen av de passade/passar in i Arsenal/Man Utd.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-11-26 kl. 08:20.
Citera
2020-11-26, 08:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nu har vi vunnit mer matcher än 1 utan dem. Vad är det som var svårt för dig att förstå vad jag skrev? Det är klart att vi "har hybris" efter att vunnit alla stora titlar man kan på 2 år, knappast att jag slår mig på bröstet märkbart för att vi vann mot Leicester, dock gör jag det nu för alla experter och "vetare" räknade ut LFC, därför ar det roligt att markera för er som inte fattar att det är inte spelarna i LFC ni ska slå utan vårat system som är väl inpräglat.

Ja han vill ha 5 byten/ match, konstigt när matchschemat ser ut som det gör ? det är inte direkt bara Klopp som vill ha det heller.
Om det är en sak som iaf är 100 procent säkert när det gäller Klopp, så är det att han alltid har svårt mot kompakta och mer defensiva lag, tror inte Klopp hade uppnåt samma succe i Italien som har gjort i Bundesliga och i PL.

Man såg tydligt under tiden i Dortmund och nu i Liverpool att Klopp har svårt för att bryta ner defensivt spelande lag.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-11-26 kl. 08:12.
Citera
2020-11-26, 14:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Publik ska tydligen tillåtas igen, fast inte överallt. Tanken är att det ska börja gälla 2/12, men det är ju hela sex dagar dit så mycket kan hinna ändras till dess.

Från SVT Text (som tydligen tror att "bitterna" har en "riskdag"):
Citat:
Vissa PL-lag tillåts ha publik

England öppnar upp för publik på landets arenor. Men bara i vissa städer. London och Liverpool får grönt
ljus - men Manchester får vänta.

Det innebär att klubbar som Tottenham, Chelsea och Liverpool slipper spela
inför tomma läktare.

2000 personer är det som tillåts, så länge klubbarna fortsätter följa landets coronarestriktioner.

Det är den bittiska regeringen som lagt fram förslaget. Den 1 december ska förslaget läggas fram för riskdagen. Förslaget räknas träda i kraft 2/12.
Citera
2020-11-26, 15:37
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om det är en sak som iaf är 100 procent säkert när det gäller Klopp, så är det att han alltid har svårt mot kompakta och mer defensiva lag, tror inte Klopp hade uppnåt samma succe i Italien som har gjort i Bundesliga och i PL.

Man såg tydligt under tiden i Dortmund och nu i Liverpool att Klopp har svårt för att bryta ner defensivt spelande lag.

Förstår din poäng och håller dels med dig, men alla lag spelar defensivt mot oss ? förra året när vi vann ligan så parkerade alla bussen.

I dortmund och i början på sin liverpoolkarriär så hade han svårt med det, men sedan gjorde han om lite inför 17/18 säsongen och helt plötsligt hade vi inte alls lika svårt med djupt sittandes lag, sedan kommer det ske smällar då och då som exempelvis igår på Anfield, som jag inte alls tror hade skett under en vanlig säsong med fullsatt Anfield, men det är bara köra på för oss nu.

Säger som Klopp, är jätteglad att ingen skadade sig igår, att man får gå iväg från en match och vara nöjd med det visar ju på hur löjlig denna säsong har blivit nu.
Citera
2020-11-26, 16:47
Avstängd
Halloween2s avatar
Några år kvar nu men kanske kan leda till en diskussion.

Peps kontrakt går ut 23 och Klopps 24. Om de inte skulle förlänga vad hämta man in som bästa alternativ?
Har Nagelsmann blivit klokare och mer kunnig? Eller någon fd spelare som är redo och ta tag i något stort? Gerrard, Henke?

Så vitt jag hört är klopp sugen på tyska landslaget? Han har ju sagt att han inte kommer förnya något kontrakt med liverpool när det går ut. Men kan man då hoppas att man kan få lite Shankly - Paisley historia? En bra tränare på en annan med andra ord.

Vad tror och tycker ni poolare här inne?
Citera
2020-11-26, 17:14
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Några år kvar nu men kanske kan leda till en diskussion.

Peps kontrakt går ut 23 och Klopps 24. Om de inte skulle förlänga vad hämta man in som bästa alternativ?
Har Nagelsmann blivit klokare och mer kunnig? Eller någon fd spelare som är redo och ta tag i något stort? Gerrard, Henke?

Så vitt jag hört är klopp sugen på tyska landslaget? Han har ju sagt att han inte kommer förnya något kontrakt med liverpool när det går ut. Men kan man då hoppas att man kan få lite Shankly - Paisley historia? En bra tränare på en annan med andra ord.

Vad tror och tycker ni poolare här inne?

Aldrig Henke, som spelat i United, u mad ?

Finns bara en, Stevie G.
Citera
2020-11-26, 17:49
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Aldrig Henke, som spelat i United, u mad ?

Finns bara en, Stevie G.

Menade inte henke som att han just skulle ta över city eller liverpool men någon större klubb då allt fler fd spelare (för inte så längesedan) nu börjat bli tränare ^^
Citera
2020-11-26, 18:09
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det kan jag hålla med om. Men samtidigt så hade Klopp redan då köpt/sålt flera spelare än vad Arteta har nu.

De enda nya spelarna som Arteta önskade sig var Partey och Gabriel, de övriga var det styrningen som bestämde att de skulle köpas till klubben. Men det har pratats om Partey till i Arsenal i 2-3 år nu.

Vart fan har jag ljugit ngnstans? Vad jag säger är att tränarna i toppklubbar behöver tid på sig att bygga ett lag med spelare som passar deras filosofi, och det är just detta som Arteta håller på med atm. Personligen, så tyckte jag att Klopp behövde mer tid när många från Liverpool-maffian skrev att han borde få sparken i 16/17, jag försvarade även Mourinho i United - eftersom att han inte rikitgt fick chansen att bygga ett eget lag där. Dock så är tränare som tex Emery och Solskjaer helt kassa, och ingen av de passade/passar in i Arsenal/Man Utd.

Det parallella universumet du befinner dig i måste vara spännande. Vilken dynga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in