2020-09-17, 14:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det verkar som om Bayern och Liverpool är överens om en övergång för Thiago. Flera journalister som följer klubben bekräftar att övergången skall vara klar.
Väntar att Liverpool skall bekräfta övergången.

Ser ju ut att vara väldigt nära nu. Jag inväntar att han syns i tröjan dock, minns Fekir...

Men det här vore verkligen spännande nyheter. Thiago kommer med något Liverpool inte har idag, jag älskar ambitionen att utveckla taktiken. Jag tycker signalen till konkurrenter, spelarna och fansen är tydlig också - vi är inte nöjda, vi ska fortsätta utvecklas.

Sen får man se hur det funkar i praktiken. Läge att sälja någon mittfältare nu och plocka in Sarr, så är vi färdiga?
Citera
2020-09-17, 14:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Sen får man se hur det funkar i praktiken. Läge att sälja någon mittfältare nu och plocka in Sarr, så är vi färdiga?
Spekuleras ju att Wijnaldum får maka på sig nu när Thiago kommer in.

Koeman vill ha honom till Barcelona
Citera
2020-09-17, 14:31
Medlem
gato12s avatar
Och de engelska jättarna rustar ju för fullt nu, känns nästan som ett chicken race mot avgrunden...till å med en så förhållandevis "liten" klubb som Everton värvar storstjärnor från Real Madrid...
Citera
2020-09-17, 14:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Spekuleras ju att Wijnaldum får maka på sig nu när Thiago kommer in.

Koeman vill ha honom till Barcelona

Priset på Wijnaldum sjönk just med 30-40% då tippar jag... annars ser jag det inte alls som omöjligt att Liverpool behåller och använder Wijnaldum säsongen ut och låter kontraktet löpa ut. Lex Can och Lallana.

Lite synd då Wijnaldum har många förtjänster och jag tycker han förtjänat ett nytt kontrakt, men det är trångt på det där mittfältet.
Citera
2020-09-17, 14:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Priset på Wijnaldum sjönk just med 30-40% då tippar jag... annars ser jag det inte alls som omöjligt att Liverpool behåller och använder Wijnaldum säsongen ut och låter kontraktet löpa ut. Lex Can och Lallana.

Lite synd då Wijnaldum har många förtjänster och jag tycker han förtjänat ett nytt kontrakt, men det är trångt på det där mittfältet.
Hur ser du på gnället om att Liverpool inte värvat? Förrän nu då...

Klopp var ju ute å droppade syrligheter om Chelseas köpmani för inte länge sedan.

Utifrån sett känns det nästan som om de stora klubbarna i PL hetsar upp varann om att köpa nytt...
Citera
2020-09-17, 14:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Hur ser du på gnället om att Liverpool inte värvat? Förrän nu då...

Klopp var ju ute å droppade syrligheter om Chelseas köpmani för inte länge sedan.

Utifrån sett känns det nästan som om de stora klubbarna i PL hetsar upp varann om att köpa nytt...

Jag har varit en av dem som gnällt. När man står på toppen ska man gasa - om man vill fortsätta vara på toppen. Så det här är definitivt en sak jag velat ska ske, även om jag fortfarande är fundersam på hur Thiago ska gå att implementera i det Liverpool vi har idag.

Jag har förstått att ekonomin varit problemet, men jag tycker ju inte det behövs stora grejerna till Liverpool. Vänsterbacken, Thiago och en winger (Sarr?). Ca 60-70m, och sälja av lite överskott så är man revitaliserade inför ny säsong.

Gällande Klopps kommentarer placerar jag dem i "bullshit managers säger för att prata om något annat". De är, vare sig de vill eller inte, i branschen av att spinna budskap för att passa egna agendan. Klopp är inget undantag från detta.
Citera
2020-09-17, 21:41
Avslutad
Citat:
Och de engelska jättarna rustar ju för fullt nu, känns nästan som ett chicken race mot avgrunden...till å med en så förhållandevis "liten" klubb som Everton värvar storstjärnor från Real Madrid...

Hade tänkt skriva att denna säsong är väldigt intressant. Väldigt många spännande nyförvärv. Kan bli en rolig säsong, hoppas på publik igen.

PL blir nog jämnare i år alltså. Väldigt många bra lag på pappret iallafall. Tänk att Messi också skulle ha kommit om inte Barca hade stoppat honom.

Varför mot avgrunden?

----

Thiago till Liverpool är ett styrkebesked utan dess like. Har aldrig gillat personen Thiago, men som spelare är han ruskigt bra. Elvan man har nu måste vara bäst i världen? Kreativiteten och lugnet som han står för på mittfältet har saknats sen Coutinho såldes..
Citera
2020-09-18, 05:45
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Elvan man har nu måste vara bäst i världen?
Ska bli intressant att se svaren.

Vilken mittfältstrio tänker du dig? Fabinho, Thiago, Henderson? Alla vill få in Keita och förhoppningsvis når han dit men baserat på prestationerna hittills så platsar han inte. Eller få in Gini? Gomez, Matip eller spelar det ingen roll?
Citera
2020-09-18, 11:21
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Barcelona och Inter har lagt bud på Auba under sommaren.

Kan man lägga oseriösa bud? Tror inte så mycket på att Barcelona skulle lagt ett bud när dom inte har några pengar och absolut inte pengar för Auba.
Citera
2020-09-18, 14:31
Avstängd
NotDeads avatar
Wolverhampton fick alltså säga adjö till Carabao Cup efter fått stryk utav Stoke.
Citera
2020-09-18, 15:16
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Kan man lägga oseriösa bud? Tror inte så mycket på att Barcelona skulle lagt ett bud när dom inte har några pengar och absolut inte pengar för Auba.

Delbetalning.
Citera
2020-09-18, 15:32
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Delbetalning.

Som sagt, pengar som aldrig skulle komma. Man har inte betalat alla värvningar än, man tog lån för att köpa Griezmann. Hoppas det spricker för klubben när Messi lämnar, riktig sandlåda till klubb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in