2020-11-11, 14:55
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Hoppas innerligt att Pogba och Martial petas i nästa match efter landslagsuppehållet. Maken till tama insatser sista tiden var länge sen man såg.

Hoppas nästa elva blir:

Henderson
AWB - Tuanzebe - Maguire - Telles
McSauce - VDB
Greenwood - Bruno - Rashford (om han blivit kvitt ryggskadan)
Cavani

Henderson var grym förra säsongen, tror dock aldrig han kommer få något att göra i United. Vad är någon cup match då och då mot att kunna stå varje match i PL.

Martinez i Aston Villa var klok som lämnade Arsenal när han fick visa upp hur bra han var när Leno blev skadad i slutet av förra säsongen.
Citera
2020-11-11, 18:06
Medlem
Alex P. Keatons avatar
För de som tycker att Liverpool tidigare haft tur med brist på skador kan nu konstateras Joe Gomez nu också åkt på en skada.
Citera
2020-11-11, 18:19
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
För de som tycker att Liverpool tidigare haft tur med brist på skador kan nu konstateras Joe Gomez nu också åkt på en skada.

Så liverpool är dödliga trots allt.

Alltid tråkigt med skador ovs om man gillar laget eller ej. Hade på känn att denna säsong skulle bli skadornas säsong. När senast spelades det så här mycket fotboll med så små mellanrum?

Och detta är första dagen för landslag, undrar hur det ser ut nästa helg när ligan rullar i gång igen.

Vad har Gomez åkt på för skada? För tidigt och veta hur länge han blir borta?
Citera
2020-11-11, 18:31
Avstängd
NotDeads avatar
Joe Gomez
Virgil Van Dijk
Trent Alexander-Arnold
Thiago
Fabinho
Alex Oxlade-Chamberlain

Skysports säger att det är en allvarlig skada på Gomez men Southgate kommer göra ett uttalande senare ikväll.

Thiago väntas vara tillbaka till nästa liga omgång.

TAA väntas vara borta en månad.

Oxlade och Fabinho någon som vet där?
Citera
2020-11-11, 19:42
Moderator
zanteras avatar
Chamberlain är ju inget annat än skadad? Tyvärr. Flera f.d Arsenal-spelare, förrutom Chamberlain även Ramsey/Wilshere/Walcott har ju fått karriärerna ganska förstörda pga skador. Wilshere är väl t.o.m kontraktslös nu?
Citera
2020-11-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Oxlade och Fabinho någon som vet där?
Oxlade är alltid skadad. Han är en jävla sopa. Liverpool betalade för mycket för den skitspelaren.
Citera
2020-11-11, 19:51
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Pogba håller jag med om, men Martial ser jag som alldeles för viktig för Uniteds anfallsspel, särskilt mot låga försvar. Han är den enda anfallaren i laget som är bra på att spela felvänd och det är ju så de väldigt ofta försöker anfalla. Det är ingen slump att anfallsspelet ofta plötsligt börjar fungera bättre när han väl spelar igen.

Lindelöf bör spela också, de läcker uppenbarligen som ett såll utan honom. Det där innermittfältet lär inte hålla defensivt, Fred måste spela. De Gea är i god form igen så jag ser ingen poäng alls med att peta honom. Cavani mot ett lågt försvar känns inte klockrent. Inte många rätt där, du.

Du har inte många rätt du, Lindelöf som i princip ligger bakom alla baklängesmål i och med inte kunna vinna höjddueller, fjollig som få. Han passar inte in i engelska ligan helt enkelt. Martial, nä jag orkar inte löpa, någon annan får ta över ansvaret. Fred blandar och ger, ingen man kan lita på. Bumbis laguppställning såg intressant ut annars.

Cavani har nog löpt mer än Martial så här långt och det säger en del.
Senast redigerad av EastClintfood 2020-11-11 kl. 19:57.
Citera
2020-11-11, 20:00
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Oxlade är alltid skadad. Han är en jävla sopa. Liverpool betalade för mycket för den skitspelaren.

Daylight robbery som engelsmännen säger. En fantastiskt bra affär för Arsenal.
Citera
2020-11-11, 20:03
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Du har inte många rätt du, Lindelöf som i princip ligger bakom alla baklängesmål i och med inte kunna vinna höjddueller, fjollig som få. Han passar inte in i engelska ligan helt enkelt. Martial, nä jag orkar inte löpa, någon annan får ta över ansvaret. Fred blandar och ger, ingen man kan lita på. Bumbis laguppställning såg intressant ut annars.

Håller inte med. Jag tycker inte heller att Lindelöf, i en perfekt värld, ska starta i ett topplag i Premier League. Men det märks att organisationen fallerar när Lindelöf inte spelar. 8 insläppta på 3 matcher utan honom är fullständig katastrof (bland annat 6 mål mot Spurs och 2 mot Istanbul BB). 9 insläppta på nio matcher när han spelat. Och det är mot bland annat PSG, Everton, Leipzig, Chelsea och Everton. Har du sett matcherna denna säsong? Det är hönshus när han inte spelar.

Fred blandar och ger ja, men menar du alltså att du har större tillit till att McTominay, av alla, tar den rollen bredvid en mittfältare som är ännu sämre defensivt?

Edit: Ang. Martial tycker jag många slentrianmässigt kallar honom lat men när han spelar som striker tycker jag han är duktig i sitt presspel. Han kan jobba på sitt kroppsspråk dock, lider nog lite av att han har en Berbatov-aura.
Senast redigerad av civilian 2020-11-11 kl. 20:08.
Citera
2020-11-11, 20:05
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5

True that, men som många många andra som lämnar arsenal har han fått vinna saker han aldrig skulle uppnått i arsenal
Citera
2020-11-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
True that, men som många många andra som lämnar arsenal har han fått vinna saker han aldrig skulle uppnått i arsenal
Jo kanske det, vet inte hur det går för engelska lag generellt vad gäller att vinna pokaler. Men nu utgick jag från Liverpools perspektiv.
Citera
2020-11-11, 21:53
Avstängd
NotDeads avatar
Nathan Aké klev av skadad mot Spanien.

Tröttsamt med dessa vänskapsmatcher.

Någon som vet på ett ungefär när fotbollen kommer återgå till det normala? För nu är det fult ös fram till slutet utav maj och så drar EM i gång den 11 juni.

Kommer vi ha landslagsmatcher eller champions league varje vecka också fram till maj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in