2020-08-29, 00:03
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Fick ögon cancer av att läsa på chelseas twitter och facebook om att majoriteten utav alla deras afrikanska fans är seriösa med att Silva är ligans bästa mittback.

Hur kommer det sig att afrikaner är så jävla korkade när det kommer till fotboll? Det är seriöst en 12års mentalitet där, fast det kanske är ett ämne för en annan tråd...

// PoK

Förlåt för felstavningen, Thiago skall det stå, alltså Alcantra, från Bayern
Citera
2020-08-29, 01:00
Medlem
Scamps avatar
"Lionel Messi vill ha sällskap till Manchester City. Enligt brasilianska ESPN vill Messi, som önskar att lämna Barcelona, att Neymar också sticker från sin nuvarande klubb, PSG, och skriver på för City."

Det hade varit sjukt, men sen hur realistiskt det är vet man inte.
Citera
2020-08-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
"Lionel Messi vill ha sällskap till Manchester City. Enligt brasilianska ESPN vill Messi, som önskar att lämna Barcelona, att Neymar också sticker från sin nuvarande klubb, PSG, och skriver på för City."

Det hade varit sjukt, men sen hur realistiskt det är vet man inte.

Messi vill en massa! Får han inte som han vill, så surar han!
Han är en av de bästa i sin sport, det skall jag inte förneka. Är det inte på tiden att han också blir vuxen!
Citera
2020-08-29, 19:44
Avslutad
Urusel match igen från Liverpool. Saknar kreativitet och fart. Tror det kan bli en jobbig säsong faktiskt. Tror inte man klarar av att försvara titeln.

Någon som vet vad har hänt med Origi och Shaqiri? Andra matchen dom inte ens är på bänken. 3 säsongen med typ samma lag, känns som det krävs någon med mer energi och fart.

Om det inte finns pengar till nyförvärv är det skandal? Fan är det för fel på klubben? Om inte Klopp vill ha mer spelare är det ändå lite logiskt. Han kör princip alltid med samma elva. Lättare att få Nordkorea bli demokratiskt än få Klopp byta/rotera oftare.

Nu är CS en låtsas cup men ändå oroväckande med Klopp förlust final statistik. 2 CS. 1 Europa cup. 1 CL final. 1 Liga cup.

Denna trupp verkar mättande på triumfer redan. Man kan tro dom har dominerat i tio år..
Citera
2020-08-29, 20:40
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Nu går det inte skylla på att liverpool är bakis

Nej men ärligt, tyckte bägge lagen inte var något att hänga i granen. Vart var Salah?
Matchens ! , tunneln utav Bellerin som fick kommentatorn att skrika ''HOPPAS KERSTIN''
Matchens ? , Inte ens gult utav Keitas spark?

Säga vad man vill om Mcdonalds Shield men det är en titel att lägga upp på hyllan. Inte så tokigt för Arteta att plocka två titlar under sån kort tid.

Liverpool kan få det tufft i höst.

// PoK
Citera
2020-08-29, 22:34
Medlem
Imbazs avatar
Nu låter det precis likadant som alla andra år, alla blir oroliga/tveksamma mot ett Klopp lag.
Varje år glömmer alla bort hur Klopp fungerar, Liverpool är precis tillbaka från ett träningsläger i Österrike, killen har tränat ned laget totalt och det brukar se ut såhär för klopp på försäsong/start.

Jag ser till hur spelet såg ut, Liverpool ägde matchen och mötte ett lag som spelade som en bottenklubb när de möter en topp4 klubb, chansar på försvar och på att några enstaka uppstick skall leda till mål, vilket ett av dem gjorde.

Men ett LFC i ligan/CL kommer nog klara av dessa bottenlags-taktiker, vilket vi hade problem med tidigt förra året med, men vi hade flyt och vann med uddamål då med, tror det kommer se likadant ut iår, får se hur mkt utdelning vi får på hösten bara, men jag är inte alls orolig, spelet idag var 10x bättre än senast mot röda tjuren, så det märks att spelarna börjar få energin tillbaka efter Klopps "buds-träning".

Vilka är ens nära att utmana ? Pep? som vann enbart Carabao cup förra året?

Jag vet att detta är PL och att LFC inte är givna en till PL titel, tror att någon annan mkt väl kan ta den, men att säga att vi inte är favoriter är ju ett skämt.
Citera
2020-08-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu låter det precis likadant som alla andra år, alla blir oroliga/tveksamma mot ett Klopp lag.
Varje år glömmer alla bort hur Klopp fungerar, Liverpool är precis tillbaka från ett träningsläger i Österrike, killen har tränat ned laget totalt och det brukar se ut såhär för klopp på försäsong/start.

Jag ser till hur spelet såg ut, Liverpool ägde matchen och mötte ett lag som spelade som en bottenklubb när de möter en topp4 klubb, chansar på försvar och på att några enstaka uppstick skall leda till mål, vilket ett av dem gjorde.

Men ett LFC i ligan/CL kommer nog klara av dessa bottenlags-taktiker, vilket vi hade problem med tidigt förra året med, men vi hade flyt och vann med uddamål då med, tror det kommer se likadant ut iår, får se hur mkt utdelning vi får på hösten bara, men jag är inte alls orolig, spelet idag var 10x bättre än senast mot röda tjuren, så det märks att spelarna börjar få energin tillbaka efter Klopps "buds-träning".

Vilka är ens nära att utmana ? Pep? som vann enbart Carabao cup förra året?

Jag vet att detta är PL och att LFC inte är givna en till PL titel, tror att någon annan mkt väl kan ta den, men att säga att vi inte är favoriter är ju ett skämt.

Det här inlägget är varför man inte unnar Liverpool någon framgång. Minns inte ens att Unitedfans var så här kaxiga, och då prenumererade de ändå på PL-titlar. Liverpool kommer inte vinna PL igen. Sanna mina ord. Direkt de kommer en skada på någon nyckelspelare blir det tungt.
Citera
2020-08-29, 22:42
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Det här inlägget är varför man inte unnar Liverpool någon framgång. Minns inte ens att Unitedfans var så här kaxiga, och då prenumererade de ändå på PL-titlar. Liverpool kommer inte vinna PL igen. Sanna mina ord. Direkt de kommer en skada på någon nyckelspelare blir det tungt.

Såg ju precis likadant ut förra året ju ? Så jag är inte alls orolig för våran del, eller vad är det som är kaxigt ? att jag tror på laget som på ett år tog PL, CL, WC och Supercup titeln ?

Så LFC kommer aldrig mer vinna PL ? Intressant, jag satt iaf inte här på forumet när vi låg 9a och bröstade upp mig som vissa andra här gör nu.

Rätt konstigt att du inte unnar en av världens största klubbar framgång pga ett inlägg på en svensk forum sida
Citera
2020-08-30, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Såg ju precis likadant ut förra året ju ? Så jag är inte alls orolig för våran del, eller vad är det som är kaxigt ? att jag tror på laget som på ett år tog PL, CL, WC och Supercup titeln ?

Så LFC kommer aldrig mer vinna PL ? Intressant, jag satt iaf inte här på forumet när vi låg 9a och bröstade upp mig som vissa andra här gör nu.

Rätt konstigt att du inte unnar en av världens största klubbar framgång pga ett inlägg på en svensk forum sida

Menade den kommande säsongen. Liverpool påminner om det United som kom 2:a under Mourinho. Folk tror att de bara ska fortsätta men man såg så tydligt att det inte kommer hålla. Liverpools form efter uppehållet har inte varit jätteimponerande. Jag tror de får det svårt om de inte förstärker, och Liverpool verkar inte ha så mycket cash. Thiago vore en bra värvning men jag tror det krävs något mer också. Truppen är ganska tunn. Många "experter" verkar så säkra på att Liverpool är så stora favoriter, förstår det inte. Värvar City Messi dessutom så är det givet.
Citera
2020-08-30, 11:18
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Tycker inte vare sig Liverpool eller City är givna ligamästare. Även om City värvar Messi. Dock blir de klara favoriter. Chelsea och Manchester United ser väldigt intressanta ut offensivt och får de till defensiven bättre kan de båda utmana på allvar. Inte många lär tro på topp 4 för Arsenal men vi får se. Tror inte att de räcker till men kan bli intressanta att följa. Leicester, Tottenham, Wolves och Everton behöver överprestera till vad man förväntar sig för att ha en chans på topp 4.

Angående Liverpool och deras form finns det absolut frågetecken men det är något som man vant sig vid. Har blivit många icke övertygande segrar de senaste säsongerna. Vilket kan ses både som en styrka och en svaghet. Även om jag gärna ser värvningar ske tror jag det mentala blir det svåraste. Men man har fixat det bra (t.ex. förlora CL och PL med små marginaler för att sedan vinna året efter) så det är bara på att hoppas att det fortsätter. Men en liten försämring i inställning kan göra ruskigt stor skillnad för resultaten.

Curtis, Keita & Minamino borde får mer speltid denna säsong om de håller sig friska och ska bli kul att följa. Men visst, skada/skador på nyckelspelare påverkar de flesta lag.

Ligan var i princip avgjord vid omstarten och blev snabbt avgjord så att resultaten inte varit lika bra är förståeligt.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2020-08-30 kl. 11:23.
Citera
2020-08-30, 11:45
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Ederson
Walker Laporte Aké Cancelo
Rodri
Silva KDB
Sterling Torres
Aguero

Bänk:
Carson
Foden
Mahrez
Stones
Jesus
Messi
Koulibaly

Ser väl ok ut på pappret? Denna säsong med alla värvningar och vad det pratas om borde ta bort stämpeln som börjar komma att premier league börjar bli en farmar liga.

// PoK
Citera
2020-08-30, 14:17
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Messi vill en massa! Får han inte som han vill, så surar han!
Han är en av de bästa i sin sport, det skall jag inte förneka. Är det inte på tiden att han också blir vuxen!

kanske dags för dig att bli vuxen? litar du på allt som skrivs i media? ser att du redan börjar förbereda dig på att Messi kommer till City. "Messi en av de bästa", oroa dig inte Messi skriver på för PSG.

oh by the way, complete failure, Liverpool losade mot Arsenal. ser ut som att Arteta nu har fler engelska titlar än Klopp redan efter några månaders jobb. Arteta hade ju en mästare som mentor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in