Citat:
Ursprungligen postat av
staylucky
Jag är också orolig. Ser oss inte alls som favoriter i år utan tror att City har större chanser. Snålheten när det kommer till värvningar är ju klart frustrerande. Vi tycks sitta lugnt i båten medan Chelsea kör Fifa career mode och andra konkurrenter gör bra värvningar. Hade gärna sett att vi värvade Thiago, i synnerhet om Gini går. Men just nu verkar det vara ett waiting game mellan de inblandade klubbarna.
Det var länge sedan Liverpool såg bra ut. Vi skulle behöva lite konkurrens om platserna och nytt blod för att hålla spelarna på tårna. Med befintlig trupp har jag svårt att se hur spelarna ska "orka" en gång till. Motivationen finns nog, men tror inte det kommer räcka hela vägen. Jag hoppas dock givetvis att jag har fel.
Helt enig. Sen är jag inte säker på att Chelseas career mode-värvningar kommer göra dem till utmanare då de värvat till fel lagdelar, men ingen kan ta miste på deras intentioner - de vill vinna titlar. Den signalen skickar man till truppen, där konkurrensen nu är knivskarp och känslan av momentum infinner sig.
Liverpool, samma elva och samma taktik som i fjol.
Blir det som vi tippar, kom mer jag se det som en spilld chans. Man hade ryckt ifrån klungan och skapat utrymme bakåt, det fanns energi att trampa på och utöka ledningen, så slår man av på tempot och blir ikapp-åkt.