2020-08-31, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
[/b]

kanske dags för dig att bli vuxen? litar du på allt som skrivs i media? ser att du redan börjar förbereda dig på att Messi kommer till City. "Messi en av de bästa", oroa dig inte Messi skriver på för PSG.

oh by the way, complete failure, Liverpool losade mot Arsenal. ser ut som att Arteta nu har fler engelska titlar än Klopp redan efter några månaders jobb. Arteta hade ju en mästare som mentor.

"Några månaders jobb!" Jaså han jobbade inte i City! Satt han bara på bänken!

Messi får gärna gå till City! Klubben som inte behöver bry sig om FFP. De kan ta Neymar också, sedan bara fiffla undan papper. Kanske en muta här och där, så är det problemet löst.
Citera
2020-08-31, 18:40
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
ser ut som att Arteta nu har fler engelska titlar än Klopp redan efter några månaders jobb
Kul.

Personligen tar jag hellre en PL-titel än FA-cupen och Community shield. Men visst, om Arteta vinner ligan med Arsenal inom säg 5 år så förtjänar han att hyllas.
Citera
2020-08-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Så som chelsea spenderat ska man ju utmana om titeln i år och vinna något. Lampard kommer inte undan med att det ser spännande ut eller att man har ett ungt lag och transferförbud längre. Sen ska ju liverpool vara större favoriter då dom är färdiga. Och city likaså. City ohotad etta om dom ploclar in messi. Spurs och united får göra upp om fjärdeplatsen och Arsenal får satsa på övre halvan.

Nej så långt lär det inte gå men det lär nog fortsättas med att ta knä innan match. Dom börjar ju med det i damligan nu också när dom ska starta upp. Får hoppas att det finns några spelare som vågar gå emot vansinnet. Men dagens spelare är ju totalt ryggradslösa och viker sig för marknaden och pengarna för vad som helst.

Tror nog att många av spelarna tycker att allt detta är blaj, men ger med sig pga att de bl a inte vill riskera sin stora lön. Skulle vara intressant att se om någon tog en kamp eller knä, för de vita amerikanerna som har mördats av ANTIFA.
Citera
2020-09-01, 17:25
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=2ZmxTqnbTCE

Skön video i från Arsenal där Willian och Luiz snackar med varandra och vem dyker upp i arsenal tröja?... Gabriel.

// PoK
Citera
2020-09-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
https://www.youtube.com/watch?v=2ZmxTqnbTCE

Skön video i från Arsenal där Willian och Luiz snackar med varandra och vem dyker upp i arsenal tröja?... Gabriel.

// PoK
Arsenal påminner lite om Liverpool, men istället för Southamptonspelare så har de brasilianare istället.
Citera
2020-09-01, 23:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Blir spännande och se Gabriel i AFC-tröjan, dock så hoppades jag på Upamecano istället. Annars så måste jag erkänna att jag är lite avis på kycklingarna (spurs) för att de har signat Matt Doherty från Wolves, alltid varit en fan av Doherty och jag har över en längre tid önskat att Arsenal köpte han. Klasspelare
Citera
2020-09-02, 22:15
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Blir spännande och se Gabriel i AFC-tröjan, dock så hoppades jag på Upamecano istället. Annars så måste jag erkänna att jag är lite avis på kycklingarna (spurs) för att de har signat Matt Doherty från Wolves, alltid varit en fan av Doherty och jag har över en längre tid önskat att Arsenal köpte han. Klasspelare

Att dom fick han billigt, borde inte arsenal varit där och snokat tycker man? Arsenal fan som Doherty är. Upamecano signade nyss nytt kontrakt och lär inte vara billig.

En liten rolig grej angående Manu. Sen Ronaldo lämnade har 5 spelare haft nummer 7. Dom tillsammans har gjort 14mål.

// PoK
Citera
2020-09-03, 08:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Riktigt dålig känsla inför säsongen. Folk och experter tycks tro att det är bara trycka på en knapp så kommer Liverpool vara lika bra igen som förra hösten. Liverpools ägare tycks tro att samma trupp som gjorde det i fjol kommer vara typ lika bra i år. Jag är inte alls lika säker.

Liverpool tappade formen i februari ungefär. Sedan dess har man gjort enstaka bra insatser, men för det mesta varit halvbra. Visst, man har fortfarande mest possession, men förmågan att skruva upp volymen och vinna 94% av matcherna finns inte riktigt där. En stor del i det är såklart corona och att titeln var säkrad. Men nu börjar racet igen, nu ska man börja vinna precis som i fjol med i princip samma manskap som i fjol. Varför är det ett problem då?

Alla vet hur svårt det är att vinna två säsonger i rad. En mättnad infinner sig, medan alla vill slå mästarna. Som Liverpool spelar är allt som krävs att man tappar några procent av sin kapacitet för att uddamålssegrarna ska bli till kryss och uddamålsförluster. Även om Liverpool var klart bäst i fjol var det ett par matcher där man hade marginalerna på sin sida och fick en seger som lika gärna kunde blivit kryss. Med lite sämre prestation, lite sämre marginaler - och helt plötsligt är vinsterna förbytta i poängtapp.

Alla kommer parkera buss mot Liverpool i år och försöka kontra och göra mål på fasta. Som Arsenal spelade i CS. Liverpool kommer i 36/38 matcher behöva ta ledningen för att matchen ska öppna upp sig, annars kommer motståndet ligga lågt. Har Liverpool kapaciteten att höja sig och få in några bollar ändå, samtidigt som man håller tätt bakåt? Inte lika trygg i det som jag var i fjol, när man var revanschsugna efter att ha missat titeln trots poängrekord.

Utöver det har man samma problem med truppen som förut. En skada i front-trion kommer vara förödande för anfallsspelet. Origi får aldrig chansen och spelas på en kant märkligt nog. Shaqiri som skulle vara ett alternativ på kanten är så djupt i frysboxen att det inte finns. Minamino, Ox, Keita, Wilson, är de tänkt som wingers vid skada? Topptrion kommer dessutom vara opetbar - Salah/Mane skulle kunna vara kassa i 10 matcher, de startar ändå nästa om de är hela. Klopp roterar gärna mittfält, men sällan eller aldrig anfall.

Minns hur usla Chelsea var året efter titeln. 16eplats i november. Även om jag inte tror Liverpool kommer sjunka så lågt, ser jag absolut historien upprepa sig.

Lägg på att alla konkurrenter föryngrat och förnyat. City har tagit in Aké och Torres, växlat ut Silva och Sané. Snackas om Messi och Koulibaly. United har hittat en elva som funkar och förnyat med van de Beek, kanske får de in Sancho eller något annat. Chelsea ska vi inte ens prata om. De har vässat för att komma ikapp. Bästa för Liverpool hade varit om City inte lyckats trixa sig ur CAS, om United missat CL bl.a.

Jag önskade inför sommaren att Liverpool skulle passa på att ta chansen att bygga en dynasti. Stärka och bredda. Man har fått in ett alternativ på vänsterback (bra), men saknas fortfarande en riktig winger att rotera/konkurrera med Salah/Mane, vem är fjärdeval på mittback? Thiago är jag inte säker på blir en hit, men det är åtminstone ett statement - värva världsklass och något man inte har idag. Det är svårt att värva rätt in i en elva som Liverpools, men det behövs både bredd och spets för när det man gjort förut inte funkar. Det saknar Liverpool idag. När man står på toppen ska man gasa, inte stå stilla.

Utöver det så skickar värvningar signal till de givna spelarna - upp på tå, annars kommer den här killen och tar din plats! Rätt värvning höjer övriga spelare. Nu är det same old, same old.

Jag förstår att ägarna inte vill gå bananer i coronatider när man redan har ett bra lag - men att hoppas att man ska vara lika bra som i fjol med samma manskap är bra naivt.

Hoppet står till att Keita, Minamino och Curtis Jones blir de spelare som får mer förtroende i år och kliver fram. Blir den injektion laget behöver. Kanske att Neco Williams och greken på vänsterback kommer in i det. Eller att man helt out of the blue löser Thiago, Sarr och en mittback.

Gini Wijnaldum fattar jag inte alls hur man tänker kring. Han var en bärande spelare i fjol, han lär inte kräva någon monsterlön och fram till Barca-kaoset hade han inga alternativ som var bättre än Liverpool. Det här velandet och osäkerheten luktar dåligt ledarskap lång väg. Wijnaldum är inte världsklass men väldigt nyttig och passar som hand i handske i Liverpools taktik, där måste Klopp och sportsliga ledningen ta ett beslut bara. Om man tänkt satsa på Keita och Minamino på mittfältet istället - sälj direkt, om man tror att han kommer vara nyttig - sign him up. Istället har det dragit ut på tiden och bara skapat massa onödiga frågetecken.

Liverpool slutar 2a eller 3a i år är tipset. Helt inställd på en mycket sämre säsong med många frustrerande matcher där man har mycket boll men inte skapar särskilt mycket för det och motståndarna grisar (för att det funkar). Hoppas jag får fel och man löser några av puckarna jag pekar på ovan före fönstret stänger, men väldigt tveksam.

Hur är känslan för övriga LFC-fans?
Senast redigerad av EnLitenFrys 2020-09-03 kl. 08:44.
Citera
2020-09-03, 10:41
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur är känslan för övriga LFC-fans?

Jag är också orolig. Ser oss inte alls som favoriter i år utan tror att City har större chanser. Snålheten när det kommer till värvningar är ju klart frustrerande. Vi tycks sitta lugnt i båten medan Chelsea kör Fifa career mode och andra konkurrenter gör bra värvningar. Hade gärna sett att vi värvade Thiago, i synnerhet om Gini går. Men just nu verkar det vara ett waiting game mellan de inblandade klubbarna.

Det var länge sedan Liverpool såg bra ut. Vi skulle behöva lite konkurrens om platserna och nytt blod för att hålla spelarna på tårna. Med befintlig trupp har jag svårt att se hur spelarna ska "orka" en gång till. Motivationen finns nog, men tror inte det kommer räcka hela vägen. Jag hoppas dock givetvis att jag har fel.
Citera
2020-09-03, 11:18
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Manchester United 2016: 5 plats och vinner FA cupen. Sparkar van Gaal för det inte var tillräckligt bra.

Chelsea 2018: 5 plats och vinner FA cupen. Sparkar Conte för det inte var tillräckligt bra.

Arsenal 2020: 8 plats och vinner FA cupen. LONDON IS RED!!!!!111

// PoK
Citera
2020-09-03, 11:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Jag är också orolig. Ser oss inte alls som favoriter i år utan tror att City har större chanser. Snålheten när det kommer till värvningar är ju klart frustrerande. Vi tycks sitta lugnt i båten medan Chelsea kör Fifa career mode och andra konkurrenter gör bra värvningar. Hade gärna sett att vi värvade Thiago, i synnerhet om Gini går. Men just nu verkar det vara ett waiting game mellan de inblandade klubbarna.

Det var länge sedan Liverpool såg bra ut. Vi skulle behöva lite konkurrens om platserna och nytt blod för att hålla spelarna på tårna. Med befintlig trupp har jag svårt att se hur spelarna ska "orka" en gång till. Motivationen finns nog, men tror inte det kommer räcka hela vägen. Jag hoppas dock givetvis att jag har fel.

Helt enig. Sen är jag inte säker på att Chelseas career mode-värvningar kommer göra dem till utmanare då de värvat till fel lagdelar, men ingen kan ta miste på deras intentioner - de vill vinna titlar. Den signalen skickar man till truppen, där konkurrensen nu är knivskarp och känslan av momentum infinner sig.

Liverpool, samma elva och samma taktik som i fjol.

Blir det som vi tippar, kom mer jag se det som en spilld chans. Man hade ryckt ifrån klungan och skapat utrymme bakåt, det fanns energi att trampa på och utöka ledningen, så slår man av på tempot och blir ikapp-åkt.
Citera
2020-09-03, 11:54
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Helt enig. Sen är jag inte säker på att Chelseas career mode-värvningar kommer göra dem till utmanare då de värvat till fel lagdelar, men ingen kan ta miste på deras intentioner - de vill vinna titlar. Den signalen skickar man till truppen, där konkurrensen nu är knivskarp och känslan av momentum infinner sig.

Liverpool, samma elva och samma taktik som i fjol.

Blir det som vi tippar, kom mer jag se det som en spilld chans. Man hade ryckt ifrån klungan och skapat utrymme bakåt, det fanns energi att trampa på och utöka ledningen, så slår man av på tempot och blir ikapp-åkt.

Det kommer nog ta ett tag för Chelsea att få ihop laget på ett bra sätt med så många värvningar, och jag tycker de saknar en kompetent målvakt, men deras intentioner är tydliga som du säger.

I Liverpool har vi kört sönder många spelare de senaste åren. Vi skulle behöva några som utmanar och avlastar på flera positioner.

Trots mina farhågor är jag väldigt taggad på att säsongen drar igång. Tycker tiden går så sjukt långsamt när det bara är några veckor kvar. Men jag skulle vilja se någon bra värvning innan det börjar, men det känns tveksamt just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in