2020-09-14, 01:52
Medlem
EastClintfoods avatar
https://www.instagram.com/p/CE_872vgTIC/?igshid=1sg6kiwzn0yjr

Ja, skönt retas med er arslarna!
Citera
2020-09-15, 11:03
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Caglar Söyüncü kan vara den mest säkra backen i en mot en jag har sett. Han ser ut att bli back nummer tre bakom Maguire och Morgan, där den senare är 34 år. Så han kommer få speltid, och det kommer bli kul att se honom ta sig an och plocka nya spelare. Tror han kommer vara en av ligans bästa backar om två år.
Detta skrev jag för två år sedan, när Leicaster köpte Söyüncü från SC Freiburg för futtiga 20 miljoner Euro.

Premier Leagues spelare röstade nyligen fram vad de tyckte var årets bästa elva:
Nick Pope
Trent Alexander-Arnold - Virgil van Dijk - Caglar Söyüncü - Andrew Robertson
David Silva - Jordan Henderson - Kevin de Bruyne
Jamie Vardy - Pierre-Emerick Aubameyang - Sadio Mane
Som en inbiten supporter till alla som spelat för SC Freiburg undrar jag om Söyüncü verkligen är en av ligans bästa mittbackar. Är det nån mer än van Dijk som rår på honom? Maguire?
Citera
2020-09-15, 11:59
Medlem
Citat:

Som en inbiten supporter till alla som spelat för SC Freiburg undrar jag om Söyüncü verkligen är en av ligans bästa mittbackar. Är det nån mer än van Dijk som rår på honom? Maguire?

Boly och Laporte är med där i toppen också.
Citera
2020-09-15, 12:01
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Detta skrev jag för två år sedan, när Leicaster köpte Söyüncü från SC Freiburg för futtiga 20 miljoner Euro.

Premier Leagues spelare röstade nyligen fram vad de tyckte var årets bästa elva:
Nick Pope
Trent Alexander-Arnold - Virgil van Dijk - Caglar Söyüncü - Andrew Robertson
David Silva - Jordan Henderson - Kevin de Bruyne
Jamie Vardy - Pierre-Emerick Aubameyang - Sadio Mane

Han var riktigt bra fram till corona typ. Mindre bra efter.

Jag skulle nog ranka honom runt topp 5 iaf. Håller honom definitivt före Maguire.

van Dijk
Laporte
Thiago Silva
Dunk
Söyüncü

Typ något sånt. 20 millar var i det lägsta laget.
Citera
2020-09-15, 15:02
Medlem
Enkel seger för oss igår på Bramall Lane.

Det känns som om vi är en solid RWB samt en god box till box mittfältare från att verkligen kunna utmana topp fyra på allvar.

Det ryktas om att Jesus Corona kan vara på väg in.Hursomhelst så kan vi inte fortsätta att spela den unike Adama Traore på RWB.Vi slösar bort hans kvalite på det.

Först Stoke i cupen som ingen bryr sig om innan semifinal,Ligacupen.

Sedan blir det Man City i ligan.Blir intressant att se hur vi står upp emot dem denna säsong.
Citera
2020-09-15, 19:38
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
It's finally done, I am really really happy to be staying here,' Aubameyang said. 'This is my home. It's a great day. I want to become an Arsenal legend and leave a legacy. It's the time to work a lot but for sure I will give my best, as always.'

Översatt

Citat:
Inget storlag var intresserad av mig och när Arsenal gav mig 350 000 pund i veckan så tänkte jag väl. Ok då jag kan väl stanna.

Killen är egentligen för bra för Arsenal men inget lag har egentligen plats, varken ekonomiskt eller truppmässigt för en 31 åring med den lönen så det blev att han stannade. Men visst bra för Arsenal. Kan man få in en aouar och partey ser det riktigt bra ut och man kan utmana United om topp 4 men är tveksam till försvaret.

Bale till spurs så blir kampen stenhård. Om nu inte Mourinho förstört omklädningsrummet innan dess. Vilket det redan pratas lite om i engelsk media. Ska inte ta det för allvarligt men historia finns där med tappade omklädningsrum tidigare. Då får nog även Chelsea se upp. Det man visade upp igår säger att man kommer behöva tid innan allt sitter.
Citera
2020-09-15, 19:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Översatt

Killen är egentligen för bra för Arsenal men inget lag har egentligen plats, varken ekonomiskt eller truppmässigt för en 31 åring med den lönen så det blev att han stannade. Men visst bra för Arsenal. Kan man få in en aouar och partey ser det riktigt bra ut och man kan utmana United om topp 4 men är tveksam till försvaret.

Bale till spurs så blir kampen stenhård. Om nu inte Mourinho förstört omklädningsrummet innan dess. Vilket det redan pratas lite om i engelsk media. Ska inte ta det för allvarligt men historia finns där med tappade omklädningsrum tidigare. Då får nog även Chelsea se upp. Det man visade upp igår säger att man kommer behöva tid innan allt sitter.

Gabriel och Saliba kan väl bli riktigt bra med tid (dock inte ihopspelade eller 100% utvecklade än) men när de är som bäst kommer man behöva ett nytt anfall istället.
Citera
2020-09-15, 19:49
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Översatt

Barcelona och Inter har lagt bud på Auba under sommaren.
Citera
2020-09-16, 07:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Översatt

Även om hela din grej här i tråden tycks vara att slå vilt åt alla håll och hoppas någon nappar på betet - så har du en poäng.

Vinden har vänt för Arsenal en aning. Man vann FA-cupen, säkrade Europaspel, grisade sig till Community Shield och även om det är en kalle anka-cup spinner det vidare på Arsenals positiva momentum. Arteta har fått ut bästa möjliga av laget sen han kom in, från att ha varit på väg ner i mittenträsket finns nu en högst reell förhoppning om att Arsenal ska vara uppe och kriga i toppen bakom Liverpool och City.

Auba, som ville göra en sista money-flytt till en bättre klubb, har då i brist på bättre alternativ tagit pengarna från Arsenal. Klubben som nyss var för dålig för honom har börjat visa lite potential och ingen ville erbjuda den lön Arsenal gav. Då kör vi på det.

När det är verkligheten blir det ganska provocerande att han pratar om Arsenal-legend, att han är glad att stanna när han för två sekunder sen desperat ville bort. Att det "gick att lösa" när det var han som vägrade skriva på nytt. Han är en legoknekt, försök inte spinna det som något annat.

Jag har inga problem med legoknektar, jag har ett problem när legoknektar försöker sätta bilden av att de älskar klubben och helst av allt vill spela för klubben de hamnat i.

Typ: "I'm really happy about the new contract and look forward to what I hope will be a great season for the club". Det hade varit ärligt.
Citera
2020-09-16, 17:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Barcelona och Inter har lagt bud på Auba under sommaren.
Det intressanta är ju om dessa lag lagt bud som Arsenal accepterat och Auba sen motsatt sig då han vill bli en Arsenal legend. Min själva poängen med kommentaren var just detta som frysen snappade upp.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Auba, som ville göra en sista money-flytt till en bättre klubb, har då i brist på bättre alternativ tagit pengarna från Arsenal. Klubben som nyss var för dålig för honom har börjat visa lite potential och ingen ville erbjuda den lön Arsenal gav. Då kör vi på det.

När det är verkligheten blir det ganska provocerande att han pratar om Arsenal-legend, att han är glad att stanna när han för två sekunder sen desperat ville bort. Att det "gick att lösa" när det var han som vägrade skriva på nytt. Han är en legoknekt, försök inte spinna det som något annat.

Jag har inga problem med legoknektar, jag har ett problem när legoknektar försöker sätta bilden av att de älskar klubben och helst av allt vill spela för klubben de hamnat i.

Typ: "I'm really happy about the new contract and look forward to what I hope will be a great season for the club". Det hade varit ärligt.

Egentligen var det inget speciellt mot Auba och Arsenal utan vi ser liknande uttalanden ofta. Fotbollssupportrar är så extremt naiva och lättlurade.

Ni arsenal supportrar tror ni Auba hade skrivit på nytt om Arsenal accepterat ett bud från Real madrid barca med flera? Nej såklart inte han hade dragit direkt. Aubameyang har 0 koppling till Arsenal. Att tro att han stannar för att bli legend eller något är löjligt. Men det låter fint och supportrar är lättlurade.
Citera
2020-09-16, 17:44
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Det intressanta är ju om dessa lag lagt bud som Arsenal accepterat och Auba sen motsatt sig då han vill bli en Arsenal legend. Min själva poängen med kommentaren var just detta som frysen snappade upp.

Egentligen var det inget speciellt mot Auba och Arsenal utan vi ser liknande uttalanden ofta. Fotbollssupportrar är så extremt naiva och lättlurade.

Ni arsenal supportrar tror ni Auba hade skrivit på nytt om Arsenal accepterat ett bud från Real madrid barca med flera? Nej såklart inte han hade dragit direkt. Aubameyang har 0 koppling till Arsenal. Att tro att han stannar för att bli legend eller något är löjligt. Men det låter fint och supportrar är lättlurade.

Nej, det verkar det inte som att dom gjort. Men att påstå att inga lag var intresserade är felaktigt. Tackar nej till en flytt om ett bud accepterats är det väl typ ingen som gör? Är nog heller ingen som tror att Auba är beredd att gå i döden för klubben direkt. Arteta verkar dock ha en förmåga att sälja in sig själv och klubbens framtidsvision på ett bra sätt. Flera spelare som vittnar om Artetas övertalningsförmåga.
Citera
2020-09-17, 11:03
Medlem
Det verkar som om Bayern och Liverpool är överens om en övergång för Thiago. Flera journalister som följer klubben bekräftar att övergången skall vara klar.
Väntar att Liverpool skall bekräfta övergången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in