2020-09-18, 19:03
Avstängd
NotDeads avatar
Alcantara får nog ses som årets värvning. Får han hålla sig frisk så blir det nu svårare att tro att City kommer vinna ligan.

Hoppas han får starta på söndag, jävlar vilken bra match det kan bli då. Och hoppas Kai har fått huvudet på plats...
Citera
2020-09-18, 19:19
Medlem
Det verkar som om vi skall sälja Diogo Jota till Pool för cirka 35 Miljoner Pund,samtidigt som vi skall köpa Pools 18 åriga talang Ki Jana Hoever för 10 Miljoner.

Jag vet egentligen ingenting om den unge holländaren annat än att Klopp verkar keen och att han signade nytt kontrakt med bindippers denna sommar.

Diogo Jota för 35 Miljoner är jag dock nöjd med.Har sällan sett en spelare som är mera hot and cold,och han var riktigt usel förra säsongen.Nöter numera bänk hos oss som femtealternativ efter Raul,Adama,Podence och Neto..så jag är fullt nöjd med 35 Mille för honom.

Tilläggas kan att vi köpte Jota från Atletico sommaren 18 för 13 Miljoner Pund.

Onwards,upwards.

Out of darkness cometh light.

Glöm inte att vi skall möta City på Måndag.Kan vi göra dubbeln på dem igen?
Senast redigerad av Lookalike 2020-09-18 kl. 19:25.
Citera
2020-09-18, 20:28
Medlem
Imbazs avatar
Thiago för 30m, helt sjukt.... När det dessutom snackas om Jota för samma summa, vilket kap LFC gjort.
Citera
2020-09-18, 21:12
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Diogo Jota för 35 Miljoner är jag dock nöjd med.Har sällan sett en spelare som är mera hot and cold,och han var riktigt usel förra säsongen.Nöter numera bänk hos oss som femtealternativ efter Raul,Adama,Podence och Neto..så jag är fullt nöjd med 35 Mille för honom.

Blev han femte valet denna säsong eller? 27 matcher och 7 inhopp är annars jävligt starkt som femtealternativ. Samt 6 mål på 8 europa matcher, låter som någon är lite bitter.
Citera
2020-09-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Blev han femte valet denna säsong eller? 27 matcher och 7 inhopp är annars jävligt starkt som femtealternativ. Samt 6 mål på 8 europa matcher, låter som någon är lite bitter.

Han är femteval.Raul och Adama fattar till och med du att han inte är i närheten av kvalitetsmässigt,och Podence och Neto ger mera till teamet än Jota..eller är en enda assist på alla dessa av dig nämnda matcher imponerande?

Du får väl själv se framöver..även om Jota knappast kommer att få speciellt många minuter spelandes för Pool som det ser ut i skrivande stund.

Jag är helnöjd.35 Miljoner för en kille som var så dålig hela förra säsongen är en mycket god affär.
Tro inte att det är en ny Salah Ni köper nu.
Du har blivit varnad..:-)
Citera
2020-09-18, 21:45
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Han är femteval.Raul och Adama fattar till och med du att han inte är i närheten av kvalitetsmässigt,och Podence och Neto ger mera till teamet än Jota..eller är en enda assist på alla dessa av dig nämnda matcher imponerande?

Du får väl själv se framöver..även om Jota knappast kommer att få speciellt många minuter spelandes för Pool som det ser ut i skrivande stund.

Jag är helnöjd.35 Miljoner för en kille som var så dålig hela förra säsongen är en mycket god affär.

Du skriver mycket, men undviker att svara på min fråga .
Podence med inte ens 300 minuter i ligan förra säsongen?

Visst kul och få en slant för honom men som sagt du låter bitter.
Citera
2020-09-18, 21:51
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Ny Salah? ALLA skrev typ samma sak om Salah som ni skriver om Jota nu, det du inte har upptäckt att Klopps förmåga att få ut max från de spelare han tränar, det är inte direkt en slump att Klopp vill ha Jota, du är bara bitter.
Citera
2020-09-18, 22:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Det går fort i silly.

Backup vänsterback - check
Spelare i världsklass av typ man inte har - check
Winger - Jota och Sarr ryktas. uppenbarligen ser även Klopp behovet av alternativ.
Mittback - Rykten om Kabak.

Vi får väl aldrig veta varför Liverpool dröjt så länge med att agera, men det är kul att saker händer.

Brewster och Hoever ryktas bort och de får ses som 100% Moneyball om de säljs. Hoever köpt 2018 för 100k, nu snackas det om 10m till Wolves. Klart det är kul om spelare från u-lagen tar sig hela vägen upp men det är svårt att få den speltid som krävs för att utvecklingen ska ske. Lag som alltid vill ligga i toppen har inte tålamod eller råd med att matcha in 18-åringar och hoppas de blir världsklass om de inte är exceptionella talanger. Du får ett fåtal chanser och de ska du ta, annars skickas du till en sämre klubb. 90% av u23 kommer aldrig ta en ordinarie tröja i elvan, det är en del av affärsidén.

Riktigt spännande dag ur LFC-perspektiv. Succén är på inga sätt given men det blir otroligt kul att se hur Klopp tänkt att det ska funka.
Citera
2020-09-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Du skriver mycket, men undviker att svara på min fråga .
Podence med inte ens 300 minuter i ligan förra säsongen?

Visst kul och få en slant för honom men som sagt du låter bitter.

Vilken fråga?
Jag har sett varenda minut som Jota har spelat för oss tror jag.
Han är en hot or cold spelare.Har alltid varit,till och med när han spelade i Championship.
Han scorade sju mål förra säsongen och hade en enda assist.
Han tappade sin ordinarie plats emot slutet av förra säsongen.Podence,som vi köpte från Olympiakos körde om honom..och nu har även Neto gjort det då han är mer versatil än Jota.
Vi vann emot Blades med Podence-Raul-Neto som starters och med Adama som RWB.

Det är fakta.Jota är en bra spelare när han väl har en av sina perioder,men han levererar inte på en konstant hög nivå.Han är fortfarande ung och kan naturligtvis utvecklas en del till..men nöta bänk hos dippers är knappast den bästa miljön för det kan man förmoda.

Det ryktas nu om transfersumma om 40 Mille.Jag är skitnöjd med det.Det är onekligen hyggligt betalt för en femtechoice hos Wolves tycker jag.

Vi har större nytta av dessa pengar investerade i andra spelare på andra positioner.Med tanke på FFP reglerna så har vi inte råd med att ha 40 Mille Pund sittandes på bänken hos oss.

Det ryktas om Semedo..vi får se framöver hur pengarna investeras.

Viktigast för oss är att vi behåller kronjuvelerna som Raul och Traore.

De två spelare vi mest kunde avvara är enligt mitt förmenande Doherty och Jota.

Jävligt bra biz som jag ser det.
Senast redigerad av Lookalike 2020-09-18 kl. 23:56.
Citera
2020-09-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ny Salah? ALLA skrev typ samma sak om Salah som ni skriver om Jota nu, det du inte har upptäckt att Klopps förmåga att få ut max från de spelare han tränar, det är inte direkt en slump att Klopp vill ha Jota, du är bara bitter.

Vi har Nuno,och det Klopp kan göra kan Nuno göra likaledes.
Jota stagnerade komplett förra säsongen.Jag såg varenda minut han spelade.
Det är naturligtvis möjligt att detta visar sig vara en god affär för båda parter,men personligen så känns det i skrivande stund som vi har robbat er.
Framtiden får utvisa,jag blir överraskad om Jota lyckas uppnå ordinarie starter status hos Er när han inte längre mäktar med det hos oss.

40 Mille kanske är småpotatis för bindippers.Hos oss kan de pengarna ge större utväxling än sju mål och en assist över hel säsong.
Citera
2020-09-19, 00:00
Medlem
Ser för övrigt att Pool fansen verkar missnöjda med att förlora Ki Jana Hoever,så det där med att vara bitter verkar snarare vara tvärtom.
Citera
2020-09-19, 02:39
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ser för övrigt att Pool fansen verkar missnöjda med att förlora Ki Jana Hoever,så det där med att vara bitter verkar snarare vara tvärtom.

Jag har bara sett folk säga att det är galet om man lyckas få 10 miljoner pund för Hoever. Det tycker jag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in