• 1
  • 2
2020-08-16, 20:36
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Cirka två år kan i det här fallet vara drygt 30 månader, så säg 30k per månad. Tjänar du 60k brutto (ingen svårighet med många arbetstimmar, OB, övertidsersättning etc) blir det 40k netto. Om du bor och lever för 10k per månad vilket är högst realistiskt om du inte gör så mycket mer än äter, sover och jobbar har du fått ihop din miljon på 2,5 år.
Avkastning hjälper förstås också. Senaste åren har ju även stora techbolag ökat typ 30% per år.
2020-08-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Hej!

Hur lång tid tar det att skrapa ihop en miljon?

Förstår att om man sparar ca 10000kr i månaden i X antal år så har man en mille. Men finns det andra sätt att dra hem en miljon på?

Tycker alla behöver en mille liggandes på kontot ifall något oväntat händer..
Det går ganska snabbt både frugan och jag har en bra inkomst vi har en rejäl buffert på banken och mycket placerat i fonder pluss att vi betalade av större delen av summan när vi köpte vårt nya hus men det beror naturligtvis på hur mycket du har i lön mitt råd är att du placerar i fonder
2020-08-16, 20:58
Medlem
Första millen är den svåraste. Enklaste sättet är att köpa en lägenhet eller villa och vänta några år så har du snart tjänat en mille. Tyvärr så vill man ju ha någonstans att bo så de miljonerna kan man inte ha till något annat än att låna på.

För mig som månadssparat i 15 år är det ungefär två år kvar till miljonen. Då har jag uppfostrat tre barn och renoverat hus på vägen så det är kanske inte den period i livet då man har som mest över.

Så svaret på din fråga är att det tar 17 år.
2020-08-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Hej!

Hur lång tid tar det att skrapa ihop en miljon?

Förstår att om man sparar ca 10000kr i månaden i X antal år så har man en mille. Men finns det andra sätt att dra hem en miljon på?

Tycker alla behöver en mille liggandes på kontot ifall något oväntat händer..

Samlar du burkar och kan spara 50kr/dag tar det 55 år.

Har du investerat 10 miljarder med en avkastning på 8%/år tar det 11 timmar.

Rånar du en värdetransport kan du skrapa ihop miljonen på under en timme.

Vad fan vill du ha för svar egentligen och varför skulle alla behöva en miljon på kontot?
2020-08-16, 21:58
Medlem
Diablo1118s avatar
Finns flera trådar kring detta och vi behöver inte en till så denna låser jag för fortsatt diskussion i någon befintlig tråd.

(FB) Värt att leva som en kyrkråtta för att spara ihop en miljon?
(FB) Hur blev tjänade/sparade NI ihop till eran först miljon?
(FB) Hur mycket bör jag spara för att nå en miljon:-?

Låst! /Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in