2025-05-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonah37
Jag r nyfiken p hur ledtrdarna till sushin kan landa p Kishti Tomita.. Jag var inne p Tant Batra frn brjan. Nr det gller racingrven har jag ven Ola Salo som kandidat. Lisa Ajax 100%
Trden har redan gtt igenom hur alla ledtrdar frn Sushin och Racingrven leder till bde Kishti och Peter Jback ett flertal gnger om. Kishti, Jback och Lisa Ajax r alla tre 100%. Det rcker med att nmna de uppenbara ledtrdarna om Sushin som lnkar till Mns och idol (t.ex. delat ut guld -> guld biljetter eller Mns har mig att tack fr sin start..).

Har inte ork att gra samma typ av sammanstllning som sist med Anders Lundin vs Alexander Karim och Peter Jback vs Ola Salo vs Di Leva eftersom det uppenbarligen inte kommer frndra ngot hos dem som redan r s "vertygade" trots bevisen.
Senast redigerad av dvx123 2025-05-19 kl. 16:34.
Citera
2025-05-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
S, vem tror ni kommer att vinna d? Det skulle inte frvna mig om det blir racingrven aka Peter Jback. Han r vldigt knd. Porslinsdockan kanske hamnar p andra plats och sushin p tredje.

Knns vldigt troligt!

Jag tnkte fr vrigt Ola Salo utifrn vissa toner p rven, men vet ocks att Peter och Ola har rster som matchar varandra vl ibland (tex i duetten sing me out s kunde det vara svrt att srskilja dem i vissa toner) och dessutom jobbar ihop och skert kan imitera varandras scensprk och ledtrdarna stmmer inte alls p Ola.
Citera
2025-05-19, 22:49
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
S, vem tror ni kommer att vinna d? Det skulle inte frvna mig om det blir racingrven aka Peter Jback. Han r vldigt knd. Porslinsdockan kanske hamnar p andra plats och sushin p tredje.

Lisa Ajax r ointressant och ser ut som en knubbig 12ring, att f vinna detta vore det strsta som hnt henne.
Citera
2025-05-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
"...r den frsta som hittills har en helt korrekt lista..." haha, ta det lite lugnt med sjlvbeltenheten. Du publicerade din "lista" ett avsnitt innan ssongsavslutningen. Sedan har ju andra gjort grovjobbet t dig. Mig veterligen s argumenterade Wooqiprwo fr Alexander Karim p ett vertygande stt, vilket resulterade i att de flesta accepterade Scengngaren som Karim. S om ngot s borde din lilla lista se ut s hr:
Skogsjtten Niklas Wikegrd
Scengngaren Alexander Karim

Porslinsdockan Lisa Ajax
Racingrven Ola Salo
Sushin Kishti Tomita
Jag har inte gjort ngon "lista" i r, s om jag nu, fyra dagar innan sista avsnittet, pstr att facit r fljande - kan jag d skryta om att jag var den enda som hade 100% rtt?
Bacillen Sara Sjstrm
Schackdrottningen Kajsa Bergkvist
Fgelholken Pia Johansson
Detektivugglan Anis don Demina
Majskolven Mikael "Soldoktorn" Sandstrm
Gldlampan Marie Serneholt
Blckfisken IJWTBC
Skogsjtten Niklas Wikegrd
Scengngaren Alexander Karim
Porslinsdockan Lisa Ajax
Racingrven Peter Jback
Sushin Kishti Tomita

Tja. Av just anledningen att jag inte skrivit ut mina gissningar tidigare, s skrev jag ocks det betyder inget eftersom jag inte skrivit ut det hr p forumet.
Jag har allts gissat rtt, vissa med hjlp hrifrn, vissa utan hjlp, som tex Kajsa. Som jag f.. kan upprepa att jag r stolt ver att ha gissat rtt, trots att jag inte skrev det hr p forumet. Fr den var inte en av de lttare.
Om du tror mig eller inte spelar mig ingen roll, det r trots allt bara en lek i slutndan. ven om det r kul att trffa rtt.

Listan skrev jag av den enkla anledningen att jag gnade igenom trden och sg till min frvning att trots att det var sent in i ssongen s hade ingen skrivit rtt lista. Dvs jag var/r helt vertygad om att de som skrivit inte hade gissat alla rtt. D tnkte jag helt enkelt att jag ska vara frst, trots att jag tidigare under ssongen inte varit s aktiv hr p forumet.

Och jag har hgst troligen inte heller alla rtt, eftersom jag fortstter att st fast vid Ola Salo, trots att ledtrdarna inte alls passar in.

S ja, r Peter Jback rven s r du den frsta att ha skrivit rtt lista. Sen ligger det p ditt egna samvete om hur mnga du sjlv verkligen kommit fram till.

Lite off topic s brukar jag alltid hra vem det r, om det r ngon jag hrt sjunga frr. Men om rven r Jback s mste jag tappat nt, fr jag har inte hrt tydligt att det skulle vara Jback som flera hr har skrivit. Kan ana lite Jback i sista upptrdandet, men tycker han lt mycket mer som Ola Salo i tidigare framtrdanden. Och d syftar jag bara p sngen. Ledtrdarna pekar ju tydligt p Jback som flera andra skrivit.
Citera
2025-05-20, 22:01
Medlem
Rven, kan det vara Andreas Johnson?
Citera
2025-05-21, 22:31
Medlem
Abelssuns avatar
Sknt att barnprogrammet r slut p fredag. Blir vl Peter Jback som vinner.
Citera
2025-05-23, 18:51
Medlem
Jag ser fram emot en spnnande avslutning
Citera
2025-05-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Sknt att barnprogrammet r slut p fredag. Blir vl Peter Jback som vinner.
Tror dockan vinner.
Citera
2025-05-23, 19:47
Medlem
nottoptext69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Tror dockan vinner.
Jag med.
Citera
2025-05-23, 20:00
Medlem
nottoptext69s avatar
Finalen Brjar Nu!!
Citera
2025-05-23, 20:01
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumsgumman67
Rven, kan det vara Andreas Johnson?
Har funnits med som gissning i trden. Jag skulle tycka det vore en trevlig verraskning om det var han.
Citera
2025-05-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nottoptext69
Finalen Brjar Nu!!
Yes! Vi r hr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto