Citat:
Ursprungligen postat av
peterZiipen
"...är den första som hittills har en helt korrekt lista..." haha, ta det lite lugnt med självbelåtenheten. Du publicerade din "lista" ett avsnitt innan säsongsavslutningen. Sedan har ju andra gjort grovjobbet åt dig. Mig veterligen så argumenterade
Wooqiprwo för Alexander Karim på ett övertygande sätt, vilket resulterade i att de flesta accepterade Scengångaren som Karim. Så om något så borde din lilla lista se ut så här:
Skogsjätten – Niklas Wikegård
Scengångaren – Alexander Karim
Porslinsdockan – Lisa Ajax
Racingräven – Ola Salo
Sushin – Kishti Tomita
Jag har inte gjort någon "lista" i år, så om jag nu, fyra dagar innan sista avsnittet, påstår att facit är följande - kan jag då skryta om att jag var den enda som hade 100% rätt?
Bacillen – Sara Sjöström
Schackdrottningen – Kajsa Bergkvist
Fågelholken – Pia Johansson
Detektivugglan – Anis don Demina
Majskolven – Mikael "Soldoktorn" Sandström
Glödlampan – Marie Serneholt
Bläckfisken – IJWTBC
Skogsjätten – Niklas Wikegård
Scengångaren – Alexander Karim
Porslinsdockan – Lisa Ajax
Racingräven – Peter Jöback
Sushin – Kishti Tomita
Tja. Av just anledningen att jag inte skrivit ut mina gissningar tidigare, så skrev jag också
det betyder inget eftersom jag inte skrivit ut det här på forumet.
Jag har alltså gissat rätt, vissa med hjälp härifrån, vissa utan hjälp, som tex Kajsa. Som jag f.ö. kan upprepa att jag är stolt över att ha gissat rätt, trots att jag inte skrev det här på forumet. För den var inte en av de lättare.
Om du tror mig eller inte spelar mig ingen roll, det är trots allt bara en lek i slutändan. Även om det är kul att träffa rätt.
Listan skrev jag av den enkla anledningen att jag ögnade igenom tråden och såg till min förvåning att trots att det var sent in i säsongen så hade ingen skrivit rätt lista. Dvs jag var/är helt övertygad om att de som skrivit inte hade gissat alla rätt. Då tänkte jag helt enkelt att jag ska vara först, trots att jag tidigare under säsongen inte varit så aktiv här på forumet.
Och jag har högst troligen inte heller alla rätt, eftersom jag fortsätter att stå fast vid Ola Salo, trots att ledtrådarna inte alls passar in.
Så ja, är Peter Jöback räven så är du den första att ha skrivit rätt lista. Sen ligger det på ditt egna samvete om hur många du själv verkligen kommit fram till.
Lite off topic så brukar jag alltid höra vem det är, om det är någon jag hört sjunga förr. Men om räven är Jöback så måste jag tappat nåt, för jag har inte hört tydligt att det skulle vara Jöback som flera här har skrivit. Kan ana lite Jöback i sista uppträdandet, men tycker han lät mycket mer som Ola Salo i tidigare framträdanden. Och då syftar jag bara på sången. Ledtrådarna pekar ju tydligt på Jöback som flera andra skrivit.