2025-05-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonah37
Jag är nyfiken på hur ledtrådarna till sushin kan landa på Kishti Tomita.. Jag var inne på Tant Batra från början. När det gäller racingräven har jag även Ola Salo som kandidat. Lisa Ajax 100%
Tråden har redan gått igenom hur alla ledtrådar från Sushin och Racingräven leder till både Kishti och Peter Jöback ett flertal gånger om. Kishti, Jöback och Lisa Ajax är alla tre 100%. Det räcker med att nämna de uppenbara ledtrådarna om Sushin som länkar till Måns och idol (t.ex. delat ut guld -> guld biljetter eller Måns har mig att tack för sin start..).

Har inte ork att göra samma typ av sammanställning som sist med Anders Lundin vs Alexander Karim och Peter Jöback vs Ola Salo vs Di Leva eftersom det uppenbarligen inte kommer förändra något hos dem som redan är så "övertygade" trots bevisen.
Senast redigerad av dvx123 2025-05-19 kl. 16:34.
Citera
2025-05-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Så, vem tror ni kommer att vinna då? Det skulle inte förvåna mig om det blir racingräven aka Peter Jöback. Han är väldigt känd. Porslinsdockan kanske hamnar på andra plats och sushin på tredje.

Känns väldigt troligt!

Jag tänkte för övrigt Ola Salo utifrån vissa toner på räven, men vet också att Peter och Ola har röster som matchar varandra väl ibland (tex i duetten ”sing me out” så kunde det vara svårt att särskilja dem i vissa toner) och dessutom jobbar ihop och säkert kan imitera varandras scenspråk och ledtrådarna stämmer inte alls på Ola.
Citera
2025-05-19, 22:49
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Så, vem tror ni kommer att vinna då? Det skulle inte förvåna mig om det blir racingräven aka Peter Jöback. Han är väldigt känd. Porslinsdockan kanske hamnar på andra plats och sushin på tredje.

Lisa Ajax är ointressant och ser ut som en knubbig 12åring, att få vinna detta vore det största som hänt henne.
Citera
2025-05-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
"...är den första som hittills har en helt korrekt lista..." haha, ta det lite lugnt med självbelåtenheten. Du publicerade din "lista" ett avsnitt innan säsongsavslutningen. Sedan har ju andra gjort grovjobbet åt dig. Mig veterligen så argumenterade Wooqiprwo för Alexander Karim på ett övertygande sätt, vilket resulterade i att de flesta accepterade Scengångaren som Karim. Så om något så borde din lilla lista se ut så här:
Skogsjätten – Niklas Wikegård
Scengångaren – Alexander Karim

Porslinsdockan – Lisa Ajax
Racingräven – Ola Salo
Sushin – Kishti Tomita
Jag har inte gjort någon "lista" i år, så om jag nu, fyra dagar innan sista avsnittet, påstår att facit är följande - kan jag då skryta om att jag var den enda som hade 100% rätt?
Bacillen – Sara Sjöström
Schackdrottningen – Kajsa Bergkvist
Fågelholken – Pia Johansson
Detektivugglan – Anis don Demina
Majskolven – Mikael "Soldoktorn" Sandström
Glödlampan – Marie Serneholt
Bläckfisken – IJWTBC
Skogsjätten – Niklas Wikegård
Scengångaren – Alexander Karim
Porslinsdockan – Lisa Ajax
Racingräven – Peter Jöback
Sushin – Kishti Tomita

Tja. Av just anledningen att jag inte skrivit ut mina gissningar tidigare, så skrev jag också det betyder inget eftersom jag inte skrivit ut det här på forumet.
Jag har alltså gissat rätt, vissa med hjälp härifrån, vissa utan hjälp, som tex Kajsa. Som jag f.ö. kan upprepa att jag är stolt över att ha gissat rätt, trots att jag inte skrev det här på forumet. För den var inte en av de lättare.
Om du tror mig eller inte spelar mig ingen roll, det är trots allt bara en lek i slutändan. Även om det är kul att träffa rätt.

Listan skrev jag av den enkla anledningen att jag ögnade igenom tråden och såg till min förvåning att trots att det var sent in i säsongen så hade ingen skrivit rätt lista. Dvs jag var/är helt övertygad om att de som skrivit inte hade gissat alla rätt. Då tänkte jag helt enkelt att jag ska vara först, trots att jag tidigare under säsongen inte varit så aktiv här på forumet.

Och jag har högst troligen inte heller alla rätt, eftersom jag fortsätter att stå fast vid Ola Salo, trots att ledtrådarna inte alls passar in.

Så ja, är Peter Jöback räven så är du den första att ha skrivit rätt lista. Sen ligger det på ditt egna samvete om hur många du själv verkligen kommit fram till.

Lite off topic så brukar jag alltid höra vem det är, om det är någon jag hört sjunga förr. Men om räven är Jöback så måste jag tappat nåt, för jag har inte hört tydligt att det skulle vara Jöback som flera här har skrivit. Kan ana lite Jöback i sista uppträdandet, men tycker han lät mycket mer som Ola Salo i tidigare framträdanden. Och då syftar jag bara på sången. Ledtrådarna pekar ju tydligt på Jöback som flera andra skrivit.
Citera
2025-05-20, 22:01
Medlem
Räven, kan det vara Andreas Johnson?
Citera
2025-05-21, 22:31
Medlem
Abelssuns avatar
Skönt att barnprogrammet är slut på fredag. Blir väl Peter Jöback som vinner.
Citera
2025-05-23, 18:51
Medlem
Jag ser fram emot en spännande avslutning
Citera
2025-05-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Skönt att barnprogrammet är slut på fredag. Blir väl Peter Jöback som vinner.
Tror dockan vinner.
Citera
2025-05-23, 19:47
Medlem
nottoptext69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Tror dockan vinner.
Jag med.
Citera
2025-05-23, 20:00
Medlem
nottoptext69s avatar
Finalen Börjar Nu!!
Citera
2025-05-23, 20:01
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumsgumman67
Räven, kan det vara Andreas Johnson?
Har funnits med som gissning i tråden. Jag skulle tycka det vore en trevlig överraskning om det var han.
Citera
2025-05-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nottoptext69
Finalen Börjar Nu!!
Yes! Vi är här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto