2025-05-17, 11:18
Medlem
Crapmagics avatar
Wikegård hare inte en 'folkkär' röst, varför tar man B-figurer som itne längre är en del av det offentliga rummet, det är ju ingen som lyssnar på ledtrådarna för att klura ut vem det är, utan det är bra rösten en riktig man går på, och det är därför jag misslyckas varje gång!
Citera
2025-05-17, 14:34
Medlem
moonlight.3535s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Rävens dräkt är jävligt fjollig
Då passar den ju till Jöback 😂😂
Citera
2025-05-17, 17:24
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonlight.3535
Då passar den ju till Jöback 😂😂
Jag hade känt igen hans röst om det var han
Citera
2025-05-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag hade känt igen hans röst om det var han
Vad konstigt då att jag lyckades känna igen hans röst efter bara 15-20 sekunder av första låten Faith Nu har panelen äntligen lyckats pricka rätt och Pernillas reaktion säger väl allt om man fortfarande är i förnekelse.
-----------------------------------------
Racingräven = Peter Jöback 100%
Porslinsdockan = Lisa Ajax 100%
Scengångaren = Alexander Karim 100% (Nu avslöjad)
Bläckfisk = IJWTBC 100% (Nu avslöjad)
Sushin = Kishti Tomita 100%
Skogsjätten = ??? (Wikegård)
------------------------------------------
Citera
2025-05-18, 23:45
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Kommer va en kämpig dag för dig om det visar sig vara någon annan. Inväntar med spänning.

Citat:
Ursprungligen postat av dvx123
Vad konstigt då att jag lyckades känna igen hans röst efter bara 15-20 sekunder av första låten Faith Nu har panelen äntligen lyckats pricka rätt och Pernillas reaktion säger väl allt om man fortfarande är i förnekelse.
Citera
2025-05-19, 04:17
Medlem
Jonah37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx123
Sådär grabbar. Efter dagens avsnitt kan vi äntligen lägga diskussionen om Racingräven åt sidan. Det har krävts så otroligt många om och men att övertyga vissa här men som jag skrivit ett par gånger nu då jag gjort min lista. Mängden ledtrådar är redan givna sen tidigare och resultaten är densamma.

Ola Salo var aldrig längre ett alternativ efter andra uppträdandet, det fanns för många ledtrådar och lyssnar man på Racingrävens första låt faith så kan man höra det lite enklare i första 20 sekunderna av låten, speciellt i samband med "yeeeah" och "Go getter, she's everybodies type" så är det tydligt Jöback som sjunger extra sliskigt även om de spelar bakgrundssångaren extra starkt under hela.

Detta var skälet till att jag var först( yey!) med att skriva Jöback, och det var endast dem här två meningarna som övertygade mig INNAN jag började grotta ned mig i hur bra ledtrådarna passade in på honom. Så för dem som aldrig hört Jöbacks röst tidigare återupprepar jag mig igen. Ni måste kunna isolera hans röst ifrån bakgrundssångaren och hans försök att förvränga sin egna röst i de andra låtarna.

Jag är nyfiken på hur ledtrådarna till sushin kan landa på Kishti Tomita.. Jag var inne på Tant Batra från början. När det gäller racingräven har jag även Ola Salo som kandidat. Lisa Ajax 100%
Citera
2025-05-19, 06:51
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonah37
Jag är nyfiken på hur ledtrådarna till sushin kan landa på Kishti Tomita.. Jag var inne på Tant Batra från början. När det gäller racingräven har jag även Ola Salo som kandidat. Lisa Ajax 100%
Sushin kan omöjligen vara Anna Kindberg Batra pga längden. Hon är 1,82 cm, David Hellenius 1,78 cm och Sushin är uppenbart mycket kortare än David. Kishti är 1,54 cm, vilket stämmer bra överens med längden på Sushin.

Det betyder givetvis inte att det måste vara Kishti, men det betyder att det absolut inte kan vara Batra.
Citera
2025-05-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
David. lindgren?

Ledtrådar med tex Monica och Värmland (Fröding-land) passar inte in. Låter inte som han heller, tycker jag.
Citera
2025-05-19, 14:37
Medlem
Än så länge fortsätter min lista att stämma. Jag har alltså inte skrivit listan redan från programmets start, men är den första som hittills har en helt korrekt lista.

Har dock faktiskt gissat rätt på alla hittills innan de blivit avmaskerade. Till och med Kajsa Bergqvist som juryn inte tog har jag för mig. Men det betyder inget eftersom jag inte skrivit det här på forumet innan hon vart avslöjad.
Mitt fall blir väl troligen räven...
Fetmarkerade är ute.

Bacillen – Sara Sjöström
Schackdrottningen – Kajsa Bergkvist
Fågelholken – Pia Johansson
Detektivugglan – Anis don Demina
Majskolven – Mikael "Soldoktorn" Sandström
Glödlampan – Marie Serneholt
Bläckfisken – IJWTBC
Skogsjätten – Niklas Wikegård
Scengångaren – Alexander Karim

Porslinsdockan – Lisa Ajax
Racingräven – Ola Salo
Sushin – Kishti Tomita
Senast redigerad av Plantfjant 2025-05-19 kl. 14:50.
Citera
2025-05-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Har det någonsin hänt att juryn inte lyckats gissa rätt?

Bl.a. Zelmerlövs fru kunde väl ingen i juryn gissa på. F.d. fru i dag.
Citera
2025-05-19, 15:32
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Än så länge fortsätter min lista att stämma. Jag har alltså inte skrivit listan redan från programmets start, men är den första som hittills har en helt korrekt lista.

Har dock faktiskt gissat rätt på alla hittills innan de blivit avmaskerade. Till och med Kajsa Bergqvist som juryn inte tog har jag för mig. Men det betyder inget eftersom jag inte skrivit det här på forumet innan hon vart avslöjad.
Mitt fall blir väl troligen räven...
Fetmarkerade är ute.

Bacillen – Sara Sjöström
Bläckfisken – IJWTBC

Racingräven – Ola Salo
Sushin – Kishti Tomita
"...är den första som hittills har en helt korrekt lista..." haha, ta det lite lugnt med självbelåtenheten. Du publicerade din "lista" ett avsnitt innan säsongsavslutningen. Sedan har ju andra gjort grovjobbet åt dig. Mig veterligen så argumenterade Wooqiprwo för Alexander Karim på ett övertygande sätt, vilket resulterade i att de flesta accepterade Scengångaren som Karim. Så om något så borde din lilla lista se ut så här:

Racingräven – Ola Salo
Sushin – Kishti Tomita
Jag har inte gjort någon "lista" i år, så om jag nu, fyra dagar innan sista avsnittet, påstår att facit är följande - kan jag då skryta om att jag var den enda som hade 100% rätt?
Bacillen – Sara Sjöström
Bläckfisken – IJWTBC
Racingräven – Peter Jöback
Sushin – Kishti Tomita
Citera
2025-05-19, 16:31
Medlem
Så, vem tror ni kommer att vinna då? Det skulle inte förvåna mig om det blir racingräven aka Peter Jöback. Han är väldigt känd. Porslinsdockan kanske hamnar på andra plats och sushin på tredje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in