Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Det är väl så. Jag verkligen inte se att dom inte skulle ha listat ut det ännu. Detta är ju en person säkert iaf Nour, Felix och Pernilla dessutom känner mycket väl personligen då dom säkert jobbat ihop i en massa sammanhang. Ja, även Måns när jag tänker efter. Låter otroligt helt enkelt.

De vet garanterat redan, men för spänningens skull måste dom komma med dumma gissningar.
Citera
2021-05-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jag antar att dom revealar alla nästa vecka. Ska bli njutbart att se er dumma åsnor ha fel om att det var Adam Pålsson.
Jag tror inte det är Adam, jag tror på Daniel.
Citera
2021-05-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Har någon gjort en 100% korrekt sammanställning av vilka alla är?

Någon som haft alla rätt hittils säger att det är Ellen Bergström, Victoria Silvstedt, Daniel Norberg och Hans Rosenfeldt om jag inte minns fel.
Citera
2021-05-15, 19:47
Medlem
Citat:
Någon som haft alla rätt hittils säger att det är Ellen Bergström, Victoria Silvstedt, Daniel Norberg och Hans Rosenfeldt om jag inte minns fel.
Stämmer.
Citera
2021-05-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Jag tror inte det är Adam, jag tror på Daniel.

Fast du skrev väl att det känns troligt att det är Adam?
Citera
2021-05-15, 19:52
Medlem
Citat:
Fast du skrev väl att det känns troligt att det är Adam?
Jo, men när jag hörde om tolkningarna till Daniel så ändrade jag mig tillbaka.
Citera
2021-05-15, 20:23
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Jag antar att dom revealar alla nästa vecka. Ska bli njutbart att se er dumma åsnor ha fel om att det var Adam Pålsson.
Haha jag tog ju tillbaka det efter att ha lyssnat om på klippet. Är dock inte så säker på att det är den där Daniel Norberg heller.

Dessa "kändisar" är trots allt okända för mig. Har aldrig varit så intresserad och kan nämna två personer Britney Spears och Anders Breivik, jag var tvungen att plugga in för att ens komma ihåg vad de hette. Så ja, det vore väldigt konstigt om jag bara skulle gissa rätt första gången jag hör någon. Skäms inte heller över att jag försökte.
Citera
2021-05-16, 00:40
Medlem
peterZiipens avatar
Listan som togs fram i tråden har hittills varit 100% rätt. Helt osannolikt att Godisautomaten skulle vara Pålsson.

Enhörningen: Ellen Bergström
Sjöbjörnen: Anders Bagge
Draken: Johanna Nordström
Voodoodockan: Hans Rosenfeldt
Monstret: Kikki Danielsson
Roboten: Nassim Al Fakir
Godisautomaten: Daniel Norberg
Korpen: Robert Wells
Isvargen: Victoria Silvstedt
Jokern: Lotta Schelin
Citera
2021-05-16, 18:18
Medlem
Varning för lång rant med anledning av somligas tvärsäkerhet kring Adam Pålsson i godiskostym. Förståeligt till viss del.

Som tidigare nämnt finns alltså en podd med Daniel Norberg där han nämner att han blev "upptäckt" av Bert Karlsson i en talangtävling, fick numret av Bert och tappade bort det.

"Torka tårar" och "innan vi dör" - ett par av ledtrådarna för att leda in på Adam. Har man tittat på programmet så tänker jag att man inte tar allt så bokstavligt längre, fast Bert Karlsson-ledtråden är jag benägen att ta ganska bokstavligt..

Daniel har väl bara torkat sina tårar efter att ha kommit 2a i Let's dance eller åkt ur Idol eller vilket tok som helst. Troligast åsyftar det att han talat ut i media om psykiskt lidande i samband med Let's Dance.

Att vilja göra saker innan man dör kan man säga helt utan vidare, särskilt om man vill vilseleda till Adam, vilket görs frekvent.

Daniel Norberg har varit detektiv (gjort rösten till en i Scooby Doo)
"En del av mig kommer alltid finnas i Västmanland" - orten "Norberg" finns i Västmanland
Skrivit massa låtar (parodier)
Har faktiskt helt sonika Ted Gärdestad som Idol, vilket var hur uttalandet lydde.
Hans mormor tyckte han såg ut som en tjej - hade långt hår
Har sjungit I Globen
Har varit med i musiktävling (Idol)
Varit ute på djupa vatten och vunnit (rodd)
Vunnit över Armand Kranjc i Det stora fågeläventyret. (För det är väl ändå ingen diskussion om att det var Armand som pratade om Godisautomaten)
Dirigentpinne som ledtråd för att leda in på Adam återigen, åsyftar förmodligen bara att det finns en dirigent som heter Daniel Norberg.

Finns ju mer men får väl räcka där. Man kan ju för den delen söka Daniel Norberg på Youtube och göra en gammaldags jämförelse.
Citera
2021-05-16, 19:12
Medlem
Jag har en obehaglig känsla. Att det blir Voododockan aka Hans Rosenfeldt som vinner. I så fall är det ännu mer sjukt uppgjort än vad jag trodde från början. För det finns inte en chans i helvete att panelen inte är stensäkra på vem det är. De har suttit och pratat om att han är lång och om Parlamentet från första gången han var med. I så fall är det helt enkelt riggat så att alla ska bli "jätteförvånade" när vinnaren presenteras.

Jag hoppas verkligen jag har fel, för Ellen eller Daniel är mycket mer värda att vinna. Bagge föll möjligen på att han inte utmanat sig själv, det har varit lite för mycket samma genre kanske.
Citera
2021-05-17, 03:28
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstina
Varning för lång rant med anledning av somligas tvärsäkerhet kring Adam Pålsson i godiskostym. Förståeligt till viss del.

Som tidigare nämnt finns alltså en podd med Daniel Norberg där han nämner att han blev "upptäckt" av Bert Karlsson i en talangtävling, fick numret av Bert och tappade bort det.

"Torka tårar" och "innan vi dör" - ett par av ledtrådarna för att leda in på Adam. Har man tittat på programmet så tänker jag att man inte tar allt så bokstavligt längre, fast Bert Karlsson-ledtråden är jag benägen att ta ganska bokstavligt..

Daniel har väl bara torkat sina tårar efter att ha kommit 2a i Let's dance eller åkt ur Idol eller vilket tok som helst. Troligast åsyftar det att han talat ut i media om psykiskt lidande i samband med Let's Dance.

Att vilja göra saker innan man dör kan man säga helt utan vidare, särskilt om man vill vilseleda till Adam, vilket görs frekvent.

"En del av mig kommer alltid finnas i Västmanland" - orten "Norberg" finns i Västmanland
Har faktiskt helt sonika Ted Gärdestad som Idol, vilket var hur uttalandet lydde.
Har sjungit I Globen
Vunnit över Armand Kranjc i Det stora fågeläventyret. (För det är väl ändå ingen diskussion om att det var Armand som pratade om Godisautomaten)
Dirigentpinne som ledtråd för att leda in på Adam återigen, åsyftar förmodligen bara att det finns en dirigent som heter Daniel Norberg.

Finns ju mer men får väl räcka där. Man kan ju för den delen söka Daniel Norberg på Youtube och göra en gammaldags jämförelse.
Du har övertygat mig. Härmed släpper jag Adam Pålsson-teorin.
Citera
2021-05-17, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xstina

Har sjungit I Globen

Ja, sångrösten är så otroligt olik Adam Pålssons. Dock vet jag inte vilken dirigent som heter Daniel Norberg du syftar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in