2021-05-15, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det kan det också vara.

Att facit var rätt bevisades igår med Draken och Johanna Nordström, det var den enda som var klurig den här säsongen. Tyvärr avslöjades för många detaljer redan första programmet så det blev aldrig någon spänning vilka som är bakom dräkterna. Dock är Johanna och Anja extremt lika i rösterna så den blev lite klurig, samt att det fanns massa Anja kopplingar.

Dessutom är det lite lustigt hur mycket alla i panelen är ute och gissar på olika personer, men i slutändan är det ändå så att man vet vem som är bakom masken. Rätt uppenbart att hela gissningsleken är fejkad.

Den enda som gjort bort sig i programmet är Felix, eller så har han blivit tilldelad att spela dum.
Det är nästan så dom måste försöka hitta på nya kändisar för att hålla programmet vid liv, trots att dom varit inne på rätt kändis i tex avsnittet innan.

Det här konceptet kan bli bra om det görs Live och inte har för många uppenbara ledtrådar.
Citera
2021-05-15, 16:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ja, det är sjukt konstigt att inte vare sig Nour, Felix eller Pernilla inte känner igen Hans röst, särskilt i senaste avsnittet hörde man klart och tydligt att det var Hans Rosenfelt. Eller så är det så enkelt att dom bara spelar dumma och går efter sitt manus
Ja. Det är väl så. Jag verkligen inte se att dom inte skulle ha listat ut det ännu. Detta är ju en person säkert iaf Nour, Felix och Pernilla dessutom känner mycket väl personligen då dom säkert jobbat ihop i en massa sammanhang. Ja, även Måns när jag tänker efter. Låter otroligt helt enkelt.
Senast redigerad av Steff83 2021-05-15 kl. 16:42.
Citera
2021-05-15, 16:53
Medlem
Harry_s avatar
Enhörningen vinner eller?
Citera
2021-05-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Enhörningen vinner eller?

Kanske det men jag kan tycka att den som har bäst sångröst ska vinna och det skulle i så fall vara Anders Bagge men tyvärr så åkte han ut. I amerikanska versionen så vinner i alla fall den med bäst sångröst.......

Av dom som är kvar så är det väl i så fall bara Godisautomaten (Daniel Norberg) som är värd att vinna i så fall.
Citera
2021-05-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Du kommer säkert gömma dig från denna tråd sen när du har fel

Men svara på frågan! Vad har Daniel med innan vi dör och torka tårar utan handskar+Young Wallander att göra?
Citera
2021-05-15, 17:54
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Att facit var rätt bevisades igår med Draken och Johanna Nordström, det var den enda som var klurig den här säsongen.

Tyvärr avslöjades för många detaljer redan första programmet så det blev aldrig någon spänning vilka som är bakom dräkterna. Dock är Johanna och Anja extremt lika i rösterna så den blev lite klurig, samt att det fanns massa Anja kopplingar.
.

Att Johanna var Draken var väl ändå den enklaste från avsnitt 1 tillsammans med Ellen Bergström. Dessa två rådde det ingen tvivel om. Exakt alla ledtrådar för Draken gick att applicera på Nordström från det avsnittet. Att folk (HelmerLjus m.fl.) började babbla om Pärsson efter tredje gången Draken var med är för mig en gåta... Rösten? Absolut. Någon enstaka ledtråd? Absolut. Men där tar det stopp.

Håller dock med om att det fanns för många ledtrådar med redan första programmet. Blev för enkelt, fast samtidigt är det ju inte meningen att man ska googla och hålla på.
Citera
2021-05-15, 18:03
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Kanske det men jag kan tycka att den som har bäst sångröst ska vinna och det skulle i så fall vara Anders Bagge men tyvärr så åkte han ut. I amerikanska versionen så vinner i alla fall den med bäst sångröst.......

Av dom som är kvar så är det väl i så fall bara Godisautomaten (Daniel Norberg) som är värd att vinna i så fall.
Klart bäst är ju Anders Bagge. Otroligt fin och mångsidig röst.Så trist att han inte längre är med
Citera
2021-05-15, 18:31
Medlem
Vilken utklädnad tycker ni varit snyggast i programmet?

Själv tänker jag Draken, sjöbjörnen, Isvargen och godisautomaten.

Sämst var nog fåret. Den såg för fånig ut.
Citera
2021-05-15, 19:08
Avslutad
https://www.flashback.org/t3327614

Är en rosa enhörning en homosymbol?
Citera
2021-05-15, 19:17
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forrestking
Men svara på frågan! Vad har Daniel med innan vi dör och torka tårar utan handskar+Young Wallander att göra?

Vem har sagt att ung detektiv handlar om just Young Wallander?
Daniel har gjort den svenska rösten i tecknade filmen Scoob som handlar om..
Citat:
Scoob!" visar hur de bästa vännerna Scooby och Shaggy först träffades och hur de anslöt sig till de unga detektiverna Fred, Velma och Daphne för att bilda det berömda Mysteriegänget.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Scoob!

Man behöver inte tolka in allt om Daniel säger..
Citat:
vi vill ju ha provat det mesta innan vi dör.
Det behöver inte betyda någonting.

Daniel har varit svensk mästare i rodd.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Daniel_Norberg
Citat:
Jag har varit ute på djupt vatten förut och lyckats vinna. Och vatten är också viktigt för att musiken ska få färg.

Daniel tänkte bli lärare.. Precis som godisautomaten
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Ln7b79/vem-ar-godisautomaten-i-masked-singer-har-ar-alla-ledtradar
Citat:
Jag tänkte bli lärare och började plugga
https://sn.se/nyheter/jag-nyper-mig-i-armen-sm5344100.aspx
Citat:
Daniel Norberg flyttade till Uppsala för att läsa till mellanstadielärare.

Möjlig ledtråd:En lapp med orden: ”Här bor godisautomaten, stör gärna”, dragspel, trumpet.
https://sn.se/nyheter/jag-nyper-mig-i-armen-sm5344100.aspx
Citat:
På fritiden: Håller på att lära sig dragspel och klarinett.
Citera
2021-05-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forrestking

Han röstskådespelare någon tecknad detektiv. De lägger sådana ledtrådar för att mindre begåvade som du ska tro att det är Adam. Men du får se själv nästa vecka att det inte är honom.

När det var ledtrådar om Johanna Nordström var det grejen med sälen och dylikt så att folk skulle tro det var Anja. Med Anders Bagge var det mycket med motorer, Bräck etc.
Senast redigerad av Anonym555 2021-05-15 kl. 19:38.
Citera
2021-05-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Ted Gärdestad var min idol, men min sångkarriär fick en tuff start, allt blev helt sjukt även om snubben bakom var hälsosam”. (Adam Paulsson spelar huvudrollen i filmen ”Ted”)

”Även om jag döljer min identitet i det här programmet så har jag ingenting emot att synas, vi vill ju ha provat det mesta innan vi dör”. (Adam Paulsson spelar Christian i tv-serien ”Innan Vi Dör”).

”Numera kan jag kalla mig skådespelare, jag har medverkat i stora biosuccéer och nu senast spelade jag en ung version av en detektiv”. (Adam spelar Kurt Wallander i ”Young Wallander”).

”Men jag har inte gjort mitt på den här scenen. Jag har torkat mina tårar och är beredd att bjuda på en ny toppkaramell”. (Adam spelar Rasmus i tv-serien ”Torka Aldrig Tårar Utan Handskar”)

Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag vet inte vem killen är och har enbart sett Masked Singer igår under hans uppträdande med låten En stund på jorden. Sedan har jag läst ledtrådarna och nu tittar jag på filmen. Jag vill ha en egen måne, är den jag vill ska spelas på min begravning och låten En stund på jorden, valde jag till min pappas. Då det är låtar som jag tycker mycket om är jag övertygad om att det är samma röst som sjöng dem. Har varit hyfsat skicklig på röster i mitt liv till skillnad från namn och ansikten. Skulle bli väldigt förvånad om jag tar fel därmed.

Det är med väldigt stor sannolikhet den där Adam. Ledtrådarna refererar dessutom till Ted: För kärlekens skull. Nåväl, jag är usel på kändisar som dessutom är okända överlag för mig. Som sagt, bättre på röster och jag kan verkligen minnas fragment från rösten som sjöng igår och höra likheter i filmen.

Edit. Tar tillbaka det De har en annan klang och filmen är äldre än programmet Lysande om uppträdandet nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Maestr088
Dirigentpinnen var dessutom en ledtråd till panelen. Pålsson har gjort en serie som heter Dirigenten

Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Jag hoppas någon tar sig friheten att göra en anmälan till Granskningsnämnden om Godisautomaten inte är Adam. Det de håller på med är i så fall inte okej. Jag har inte de exakta avsnitten för påståendena klart för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Tvåan och trean är för mig särskilt slående. Känns troligt att det är Adam i så fall.

Jag antar att dom revealar alla nästa vecka. Ska bli njutbart att se er dumma åsnor ha fel om att det var Adam Pålsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in