2020-08-10, 22:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Hjärntvättad? Du betalar alltså för en främlings utbildning så att denne kan konkurrera om samma jobb som dig. Bra för arbetsgivaren, sämre för alla andra.

Företagare är välkomna, inte bidragstagare och lönedumpare.

Jag anser att det är bra att folk utbildar sig och bidrar till samhället på olika sätt. Det borde alla tycka är något bra.

Sund konkurrens ska det vara på arbetsmarknaden. Man bör alltid sträva efter att den som är bäst lämpad för ett jobb ska få det. Det är bra för alla i samhället i längden.
Citera
2020-08-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Därför är det ju tramsigt att hålla på och beräkna när svenskar blir en minoritet i Sverige. Det kommer aldrig att hända.

Borde du inte papperskorga tråden då? Du sitter ju på den makten.

"Det kommer aldrig att hända"

Nähä du. ALDRIG...

Vilka som är eller kan bli svenskar är rätt enkelt - de vita. Och definitivt inga muslimer.
Men i din värld så kan alla, från de med kritvit hud till de med blåsvart hud bli svenskar. Kvinnosyn och religiös ideologi behöver inte vägas in.

För dig är inte svensk något annat än än benämning på de som bor i landet sverige och som har svenskt medborgarskap. Eller räcker det med det ena eller andra kanske?

Med den uppfattningen så både spottar och pissar du på det genuina med urbefolkningen, våra förfäder som skapade välfärdslandet vi nu lever i. Trots ett bistert klimat och stor fattigdom och det för bara hundra år sedan. Ett folk som hade så mkt förtroende för varandra att man knappt låste dörren när man gick hemifrån. Ett folk där män o kvinnor till slut fick samma rättigheter.

Detta och mycket annat har och kommer raseras när dina nya svenskar med en väsensskild uppfattning om moral och jämställdhet, om flit och lojalitet når en brytpunkt.

Mitt förakt för dig och dina gelikar är avgrundsdjupt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu var detta ett svar till nån tjomme som påstod att invandrare bara kommer hit lever på kriminalitet.

Jag tycker det är skitbra om folk utbildar sig, jobbar och bidrar till allas vår välfärd. Är du emot det?
Jag är emot att invandrare blir en majoritet i Sverige även om de utbildar sig och sköter sig. Då har vi ändå förlorat landet. Landet tillhör oss.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Du kanske missförstod mig, och tror att någon fysiskt försöker ta mitt hem? Det har inte hänt ännu, även om jag måste dela plånbok med dessa människor och kommer därför att betala mer och mer i skatt och få mindre och mindre tillbaka i form av samhällstjänster. Min poäng är ju att varje folk måste få ha en plats på jorden som de kan kalla sin, sitt hemland.

Dina fina kompisar kan ju sitta i sina reservat och tro att de är säkra där. Men det är bara en tidsfråga tills det kommer dit också. Det finns många platser som jag tidigare älskade att besöka som nu är fullsmockat med hucklen och "ungdomsgäng", och därför undviker. Vi kan inte åka och bada där vi tidigare åkte och badade pga invandringen. Vi kan inte längre gå på bio på grund av invandringen. Vi kan inte röra oss i staden där vi bor på kvällstid pga invandringen. Vi kan inte gå på bibliotek pga invandringen. Det finns många affärer dit vi inte längre handlar pga invandringen. Min fru kan inte jobba där hon jobbade tidigare pga invandringen.

Och rörelsefriheten minskar hela tiden, till slut blir det som att sitta i fängelse.

Låter hemskt faktiskt! Vet inte var du bor där det är så illa. Jag hade aldrig bott kvar där. Själv bor jag i en stad där jag kan röra mig överallt (även nattetid) utan att känna mig rädd.

Visst, brottslighet finns det, jag fick tex min cykel stulen för ett tag sen. Skulle dock sätta mina stålar på att det var en tjackpundare som tog den och inte en invandrare. Kan såklart ha fel där.

Jag lever i alla fall som svensk i landet jag kallar Sverige och känner mig inte ett dugg rörelsehindrad pga invandringen.
Citera
2020-08-10, 22:42
Medlem
Citat:
Jag har aldrig hört om någon som blivit fråntagen sin pension nej.
Aldrig hört talas om fattigpensionärer? Det är inget man skämtar om. Det här är våra föräldrar och vi i framtiden.
Citera
2020-08-10, 22:46
Medlem
Qassams avatar
Citat:
Jag anser att det är bra att folk utbildar sig och bidrar till samhället på olika sätt. Det borde alla tycka är något bra.

Sund konkurrens ska det vara på arbetsmarknaden. Man bör alltid sträva efter att den som är bäst lämpad för ett jobb ska få det. Det är bra för alla i samhället i längden.

Konkurrens må vara sunt. Det kommer samtidigt bero på hur mycket de som bor i landet eller de som har fått en utbildning i landet undanträngs av de som har en utbildning från ett annat land och ev. dessutom arbetslivserfarenhet. Sverige är typ bra om du är utbildad inom IT, eller enkla hantverk, för det är brist över hela världen och vi har okej utbildningar. Många andra yrken är up for grabs och de verkar ersättas av invandrare från länder med lägre löner. Svenskar kommer väl försöka fly om inte omvärlden destabiliseras och Sverige håller sig stabilt.
Citera
2020-08-10, 22:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jag är emot att invandrare blir en majoritet i Sverige även om de utbildar sig och sköter sig. Då har vi ändå förlorat landet. Landet tillhör oss.

Ett land ”tillhör” de som förädlar naturtillgångarna, bidrar med sitt vetande, hjälper sina medmänniskor efter förmåga och bidrar till allas välfärd.

En etnisk svensk som inte bidrar med ett skit under hela sitt liv har ingen rätt att kalla Sverige ”sitt” land. Fuck honom. Precis som fuck alla invandrare som kommer hit och inte bidrar.
Citera
2020-08-10, 22:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Aldrig hört talas om fattigpensionärer? Det är inget man skämtar om. Det här är våra föräldrar och vi i framtiden.

Fattigpensionärer är fattigpensionärer för att de jobbat väldigt lite eller haft väldigt låg lön under sitt liv. Oftast kvinnor som varit hemmafruar eller haft låglöneyrken.
Citera
Medlem
Citat:
Är det verkligen säkert att de röstar så? SD brukar väl påstå att det är många invandrare som röstar på dem? Jag tror också att kommer man från ett land med hög brottslighet och kaos så röstar man nog på partier som snackar om lag och ordning.
Det är europeiska invandrare som röstar på SD. Bland invandrare från Norden fick 36% i förra valet. Bland utomeuropeiska invandrare röstade 47% på S och 13% på V, men bara 9% på SD.

Malmö är Sveriges framtid. Där har invandrare redan tagit över och en stor del röstar på S i utbyte mot att S fortsätter dela ut socialbidrag villkorslöst och inte tar itu med kriminaliteten. Det är en skrämmande utveckling. Samma fenomen finns i London, New York och Chicago med många invandrare. Där väljer man också politiker som blundar för kriminalitet.
Citera
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Men, vad gör du med personen som har en skandinav som ena förälder och en somalier som den andra föräldern?
Eller den som har en spanjor som farfar, en basker som farmor, en britt som mormor och en afghan som morfar? Men, som har fötts och vuxit upp här, kan prata minst lika bra som alla andra infödda och beter sig som alla andra? Och alla olika varianter och blandningar som finns?

Vad spelar det för jävla roll? Liknelsen med färgerna är adekvat. Låt färgen blått symbolisera svenskhet. Blandar du upp den tillräckligt mycket så slutar den vid någon punkt att vara blå och blir grå. Alla som uppskattar färgen blått och/eller uppskattar att det finns många färger i världen istället för bara grått kommer att vilja förhindra att det sker.

Personligen hade jag varit beredd att acceptera båda de blandexemplar du målar upp ifall det rörde sig om ett fåtal och inte kom fler. Då hade de med tiden assimilerats i den svenska genpoolen och svenskarna skulle fortfarande vara svenskar, på samma sätt som blått fortfarande är blått efter att ha blandats upp med några droppar rött.

Men det är inte vad du vill. Du vill fortsätta blandningen tills det blivit en grå sörja överallt, och du försvarar denna förintelsepolitik genom att bortdefiniera svenskar och skandinaver från jordens yta.

(Och ja, det är för övrigt ett väldigt typiskt judiskt beteende, det förstår alla som vet något alls om judar och deras fäbless för semantik.)
Citera
2020-08-10, 22:55
Medlem
Citat:
Fattigpensionärer är fattigpensionärer för att de jobbat väldigt lite eller haft väldigt låg lön under sitt liv. Oftast kvinnor som varit hemmafruar eller haft låglöneyrken.
Ok. Du har en sån där hemsk människosyn alltså. Jag kan tala om för dig att fattigpensionärer fanns inte med det gamla pensionssystemet. Då fick alla en god pension. Men det Sverige tar ni ju ifrån oss. Nu ska vi leva i en nyliberal djungel istället.

Kan du inte förstå varför vi är förbannade?
Citera
2020-08-10, 22:58
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/sGz488l5VKQ

Vad tycker ni om detta? Är det något ni kan tänka er leva med?

Lite intressant som jag inte visste som togs upp i klippet är att ca 12% av den invandring som kommer till Sverige är från väst, i Danmark är den siffran uppe i 60%. Varför kan vi inte vara som Danmark?

Vad tror ni kommer hända om så blir fallet? Inbördeskrig? Muslimerna kommer nog ta för sig och göra lite som de vill med våra kvinnor när de blir tillräckligt många skulle jag tro.

Eftersom svensken är ett flockdjur så kommer vi alldeles säkert att lösa problemet på något förment humant sätt när pendeln svänger och alla börjar springa åt samma håll. Det blir någon form av generösa återvandringsbidrag för alla oönskade nationaliteter, medan bidragen för den som inte vill lämna Sverige täpps till.

Vi marknadsför det som att vi gör något positivt för de nationer dessa människor kommer ifrån (fast det egentligen handlar om att dumpa problemen där de hör hemma).

Klassisk svensk fåfänga och självbedrägeri vilket gör att även de mest inbitna godhetsknarkare hänger med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in