2020-08-10, 20:09
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Vem fan bryr sig egentligen? Gör det bästa av din egen situation medan du lever. Du är död om 60 år ändå. Du behöver inte bry dig om att Sverige blir muslimskt i framtiden, eftersom du inte kommer existera.

Ingen idé att bekymra sig om framtiden på detta sätt.

Framtiden? Jag kommer inte existera men mina barn kommer det.

Utöver det är jag kring 20 år så jag tror faktiskt det kommer påverka mig med. Samhället påverkas ju redan nu av invandringen.

Sen förstår jag inte den här egoistiska synen på landets utveckling, även fast jag kanske inte lever i framtiden vill man väl lämna efter sig samma land man växt upp i? Jag tycker nog det är mer konstigt att inte bry sig än att bry sig. Så typiskt svenskt, det där snacket om att inte bry sig om landet blir muslimskt hade inte fungerat bland majoriteten av invånare i andra länder.
Senast redigerad av Haddock93 2020-08-10 kl. 20:11.
Citera
2020-08-10, 20:14
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vad menas med utrikesfödda? Om två migranter får barn och det föds i Sverige är det då utrikesfött?

Statistiken är helt orimlig eftersom 6% av nyfödda i Malmö skulle vara migrantbarn, det kan inte stämma. Om migranter utgör 50% av alla i Malmö borde del av nyfödda vara åtminstone 50% också.

Såhär är det i statistiken.

Utrikesfödd = Utrikes bakgrund (de sex procenten i Malmö hör nog till denna grupp).
Inrikes född med två utrikesfödda föräldrar = utrikes bakgrund.
Inrikes född med en utrikesfödd förälder = svensk bakgrund.
Inrikes född med två svenskfödda föräldrar = svensk bakgrund.
Citera
2020-08-10, 20:14
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazaren
Vi är intellektuellt starkare än dem. Vi ligger före i utvecklingen med 100-tals generationer.

Den dagen som det drar ihop sig ordentligt o smäller då kommer dem tryckas tbx ordentligt. Antingen offentliga avrättningar. Eller så kan man få valet att gå ner till stranden för att simma hem igen under övervakning av militärer i båtar bredvid.

Det här är ett exempel hur dåligt det kan bli då du befinner dig i minoritet mot invandrare och mångkulturella strukturer. Exemplet beskriver en händelse från andra halvan av Juli månad 2020:

Blev faktiskt hemskickad av mörkare utlänningar med vita flickvänner och barn för några dagar sedan då jag badade på en vanlig badstrand i Norrland. Dom blockerade helt enkel stranden för mig en yta på cirka 40 kvadratmeter närmast vattnet och betedde sig otrevlig då jag jag struntade i deras varningar och passerade genom folksamlingen. De var säkert ett 15 tal personer. Någon i gänget ringde polisen som åkte till stranden och avvisade mig eftersom jag tydligen störde invandrarna med familj med min närvaro på stranden. Jag sa knappast någonting till dem eller betedde mig illa på något sätt. Jag gick rakt igenom gänget som man ska göra om dom blockerar stranden. Enligt polisen blev jag avvisad i förebyggande syfte eftersom polisen inte ville ha spänningar och invandrarna med familjer var fler än jag. Mångkultur kallas det enligt PK. Förtryck mot vita män kallar jag det.

Några offentliga avrättningar tycker jag inte är rimligt. Det är mycket bättre att avvisa dem oskadade. Det är min vilja att 100 000 senast anlända invandrare ska avvisas från Sverige. Jag tänker inte kommentera intellektuella förmågor eftersom vi har vetenskapliga argument att förhålla oss till. Det är riktigt synd att Sverige går mot minoritet av vita och folkmord.
Senast redigerad av singularitet 2020-08-10 kl. 20:23.
Citera
2020-08-10, 20:25
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vad menas med utrikesfödda? Om två migranter får barn och det föds i Sverige är det då utrikesfött?

Statistiken är helt orimlig eftersom 6% av nyfödda i Malmö skulle vara migrantbarn, det kan inte stämma. Om migranter utgör 50% av alla i Malmö borde del av nyfödda vara åtminstone 50% också.

Mm ... jag vet inte, jag tycker inte begreppet "utrikes född" är särskilt svårt att förstå. Om ett barn föds i Sverige så är det inte fött utrikes.

Vad ett migrantbarn är värre att definera.

En sak kan du ju fundera över - om statistiken är orimlig, kan det bero på två saker - antingen är det fel på siffrorna, eller så är det fel på dina antaganden om vad som är rimligt.
Citera
2020-08-10, 20:25
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vit-makt
Hört talas om haplogrupper? Tror inte så många svenskar har en afghansk morfar med tanke på att folkutbytet påbörjades i smyg på 70-talet med europeiska invandrare att mjuka upp oss med. Har man en ungersk far och svensk mor kommer man ändå betraktas som svensk eller europeisk.

Förklara gärna vad haplogrupper har med saken att göra.
Citera
2020-08-10, 20:28
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Sedan räknar nog tramsbyxorna här in andra- och tredje generationens invandrare också.

Det är mycket möjligt att du har rätt, men det som gör det svårt att diskutera är ju att de ändrar definitioner hela tiden. Ibland räknas det i sju led, ibland är det ett led. Oftast beroende på vad den "invandrade" har gjort. En idrottare som gjort något bra - svensk även om man kom hit i går, något dåligt - utlänning eftersom farfarsfar kom från Åland.

Ack ja.
Citera
2020-08-10, 20:35
Medlem
En teoretisk plan är att vi öppnar arbetsläger.
Vi gör en beräkning av hur mycket en specifik person är skyldig oss och fattar ett beslut.
Att utvisa personer är naivt, vi är inte kvitt rent ekonomiskt innan de betalt skulden för all investering vi la för att integrera denna personen.
Arbete för kronan är det enda objektivt rätta alternativet för att vi ska bli kvitt
Citera
2020-08-10, 20:37
Medlem
Mingla101s avatar
2058 låter väldigt långdraget, redan 2030 är folkutbytet komplett.
Varför tror du att det ska ta så lång tid ?
Citera
2020-08-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blazaren
Vi är intellektuellt starkare än dem. Vi ligger före i utvecklingen med 100-tals generationer.

Den dagen som det drar ihop sig ordentligt o smäller då kommer dem tryckas tbx ordentligt. Antingen offentliga avrättningar. Eller så kan man få valet att gå ner till stranden för att simma hem igen under övervakning av militärer i båtar bredvid.
Numerären har betydelse, 1900 fanns det 150 miljoner muslimer i världen, i dag 1,8 miljarder. En betydande del är på väg in i Europa.
En liten folkspillra på 7-8 miljoner är inte mycket och då är unga män i sk vapenför ålder i klar minoritet. Vem kontrollerar tillgängliga resurser då.
Citera
2020-08-10, 20:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Ja, det är klart. Icke-svenskar kommer att rösta på partier som vill fortsätta ha öppna gränser och inte stoppa brottsligheten. Därför är det så plågsamt att svenskar nu röstar på de partierna i väntan på att det är för sent.

Är det verkligen säkert att de röstar så? SD brukar väl påstå att det är många invandrare som röstar på dem? Jag tror också att kommer man från ett land med hög brottslighet och kaos så röstar man nog på partier som snackar om lag och ordning.
Citera
2020-08-10, 20:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Deras pension då. Har du inte hört om svenskar som har blivit fråntagen en värdig pension?

Jag har aldrig hört om någon som blivit fråntagen sin pension nej.
Citera
2020-08-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
2058 låter väldigt långdraget, redan 2030 är folkutbytet komplett.
Varför tror du att det ska ta så lång tid ?
De räknar på totalen, det viktiga är folk i sk aktiv ålder och den unga generationen, fortsätter inflödet i samma takt är det väl sas klart 2030-2040.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in