Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-09, 21:17
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/sGz488l5VKQ

Vad tycker ni om detta? Är det något ni kan tänka er leva med?

Lite intressant som jag inte visste som togs upp i klippet är att ca 12% av den invandring som kommer till Sverige är från väst, i Danmark är den siffran uppe i 60%. Varför kan vi inte vara som Danmark?

Vad tror ni kommer hända om så blir fallet? Inbördeskrig? Muslimerna kommer nog ta för sig och göra lite som de vill med våra kvinnor när de blir tillräckligt många skulle jag tro.
Senast redigerad av Haddock93 2020-08-09 kl. 21:20.
Citera
2020-08-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Lite intressant som jag inte visste som togs upp i klippet är att ca 12% av den invandring som kommer till Sverige är från väst, i Danmark är den siffran uppe i 60%. Varför kan vi inte vara som Danmark?

Vad tror ni kommer hända om så blir fallet? Inbördeskrig? Muslimerna kommer nog ta för sig och göra lite som de vill med våra kvinnor när de blir tillräckligt många skulle jag tro.
Vi är intellektuellt starkare än dem. Vi ligger före i utvecklingen med 100-tals generationer.

Den dagen som det drar ihop sig ordentligt o smäller då kommer dem tryckas tbx ordentligt. Antingen offentliga avrättningar. Eller så kan man få valet att gå ner till stranden för att simma hem igen under övervakning av militärer i båtar bredvid.
Citera
2020-08-09, 21:28
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:

Vet inte hur det ser ut i Danmark, men här i Sverige så har Socialdemokraterna samarbeten med olika muslimska samfund. Därför ser vi stor invandring ifrån dessa områden.

Här tar Stefan Torssell upp ämnet i en intervju i Swebbtv: https://www.youtube.com/watch?v=YlX-3a7fpIo
Citera
2020-08-09, 21:32
Medlem
Resultatet blir att Sverige som det varit "is no more".

Kvar blir ännu ett land likt något i Mellanöstern.

Svenskar finns kvar men de med intelligens har flyttat.
Citera
2020-08-09, 21:34
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Resultatet blir att Sverige som det varit "is no more".

Kvar blir ännu ett land likt något i Mellanöstern.

Svenskar finns kvar men de med intelligens har flyttat.

Tror du verkligen folk kommer låta de gå så långt? Jag vet att vi svenskar är så långt ifrån patrioter som finns men någonstans långt där inne borde ju stridsviljan för sitt fosterland finnas.
Citera
2020-08-09, 21:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Det är bara att titta på vad som hände med Libanon.
Citera
2020-08-09, 21:36
Medlem
okok1s avatar
Jag tror ekonomin förhindrar det. Vi måste på sikt minska invandringen om vi vill ha en välfärd kvar. Och välfärden går före allt för svensken.
Citera
2020-08-09, 21:37
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är bara att titta på vad som hände med Libanon.

Köper det argumentet till viss del men kan man verkligen bara kopiera det rakt på?

Vi har ju trots allt vissa olikheter med Libanon innan deras inbördeskrig, just i värderingar/religion och dylikt.
Citera
2020-08-09, 21:37
Medlem
Citat:

Svensken skapas hela tiden. Det är ett absurt påstående.
Citera
2020-08-09, 21:39
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Svensken skapas hela tiden. Det är ett absurt påstående.

Hur menar du? Ja svenskar föder barn men invandrare föder betydligt fler och utöver det har vi fortsatt hög invandring.
Citera
2020-08-09, 21:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Köper det argumentet till viss del men kan man verkligen bara kopiera det rakt på?

Vi har ju trots allt vissa olikheter med Libanon innan deras inbördeskrig, just i värderingar/religion och dylikt.

Historien repeterar sig inte men den går i samma mönster. Jag tror vi kommer känna igen mycket utan att det blir identiskt.
Citera
2020-08-09, 21:45
Medlem
Citat:
Hur menar du? Ja svenskar föder barn men invandrare föder betydligt fler och utöver det har vi fortsatt hög invandring.

Det är inte strikt uppdelade grupper. Är ett barn till en svensk och en invandrare en svensk eller invandrare?

Kan du leva i Sverige i 100 år utan att bli svensk?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback