Citat:
Du har naturligtvis helt rätt i det du skriver och jag håller med dig 100% min danske broder.
Men jag menade inte bokstavligen "hur liten andel som helst". Försvinner svenskar så kan de såklart inte styra.
Jag syftade till att även om vita är i minoritet så har historien visat att de fortfarande har makt.
Turkiet har ingenting med vit historia att göra i den aspekten. Inga andra folkgrupper heller för den delen.
"voldsparathed" är för övrigt relativt och måst sättas i perspektiv. Muslimer i Sverige har Adidasbyxor, magväska med attityd, men ingen av dem har varit i slagsmål 1 mot 1.
Ändå utgör de 100% av gängskjutningarna. Det är inte för att de har mer "voldsparathed" än andra, utan för att de tillåts och inte kan så mycket annat. De har inga alternativ i ett civiliserat samhälle än att köra taxi, baka pizza eller deala knark. De passar helt enkelt inte in.
I en riktig krigssituation skulle de bli tillintetgjorda av kvinnliga frivilla hemvärnssoldater på 30 minuter.
Det är bara fråga om vad folk prioriterar. Tiderna förändras fort.
Men jag menade inte bokstavligen "hur liten andel som helst". Försvinner svenskar så kan de såklart inte styra.
Jag syftade till att även om vita är i minoritet så har historien visat att de fortfarande har makt.
Turkiet har ingenting med vit historia att göra i den aspekten. Inga andra folkgrupper heller för den delen.
"voldsparathed" är för övrigt relativt och måst sättas i perspektiv. Muslimer i Sverige har Adidasbyxor, magväska med attityd, men ingen av dem har varit i slagsmål 1 mot 1.
Ändå utgör de 100% av gängskjutningarna. Det är inte för att de har mer "voldsparathed" än andra, utan för att de tillåts och inte kan så mycket annat. De har inga alternativ i ett civiliserat samhälle än att köra taxi, baka pizza eller deala knark. De passar helt enkelt inte in.
I en riktig krigssituation skulle de bli tillintetgjorda av kvinnliga frivilla hemvärnssoldater på 30 minuter.
Det är bara fråga om vad folk prioriterar. Tiderna förändras fort.
Jeg har ikke skrevet noget om:"hur liten andel som helst" - totalt irrelevant og manipulativt.
Hold nu op med dette "vit historia" - hudfarve er totalt irrelevant - det der betyder noget er kultur/religion.
Jo muslimer er mere voldsparate, for vold og voldsudøvelse er ikke stigmatiserende for en muslim, som der er for en vesterlænding.
Deres religion og deres Imamer underviser i hvordan vold skal håndteres i dagligdagen.
Muhammed deres forbillede havde ansvaret for hundredevis af mord på andre mennesker.
Hvis man er vokset op med muligheden for voldelig adfærd fra man var spæd, er voldelig adfærd en helt naturlig del af et menneskes kumminikationsmuligheder.
Læs forfatterne Yahya Hassan og Sara Omar og du vil forstå hvad vold betyder i en muslims liv:
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Yahya_Hassan
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Sara_Omar