2020-08-24, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ombudet? Vad jag vet så hämtar man inte ut Poste Restante hos ett vanligt postombud utan hos ett särskilt Företagscenter som har hand om just den typen av försändelser i staden det handlar om.
Som exempel om du skall skicka till någon i Göteborg så måste du skriva på följande sätt:
Förnamn Efternamn
Poste Restante
405 00 Göteborg
Vilket postnummer som man skall använda får du fram genom att söka på postnummer hos Postnord och skriva poste restante + stad i sökrutan ...kommer det inte upp något så är det inte säkert att Postnord längre har tjänsten i t.ex Nyköping.
I Göteborg får man hämta från den stora postterminalen vid Kruthusgatan genom att fråga på Företagscenter om det har kommit något som Poste Restante i ditt namn som måste vara samma som på din legitimation så kollar personalen igenom breven de har sorterat i alfabetisk ordning.

Citat:
Ursprungligen postat av Awendela
Du har ju skrivit adress. Poste Restante är adressen och mottagaren är närmaste postkontor som hanterar Poste Restante för postorten du skrivit. Har du skrivit Poste Restante utan postnummer eller postort får du fan skylla dig själv. Avin ligger på Poste Restante på orten och paketet ligger på närmaste postombud (som sällan är postkontor nu för tiden).
de på poste restante sa att jag skulle ha med mig avi dit för att hämta ut paket där men då antar jag att paketet ligger på ombud annanstans?? skrev endast adress till poste reStante
Citera
2020-08-24, 19:44
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snortig
de på poste restante sa att jag skulle ha med mig avi dit för att hämta ut paket där men då antar jag att paketet ligger på ombud annanstans?? skrev endast adress till poste reStante
Du skriver ganska otydligt men menar du de hos ditt vanliga postombud?
Endast adress? Skrev du inte på det sättet som i mitt exempel med det postnummer som man skall använda sig av?
Är det ett riktigt paket så har du kanske ett spårnummer eller menar du ett större brev med frimärken?

Kolla på hemsidan var det finns Företagscenter i din stad https://www.postnord.se/vara-verktyg...-servicestalle eller hör med kundtjänsten var man hämtar ut Poste Restante.
Citera
2020-08-25, 00:00
Medlem
miikoss avatar
Paket kan inte skickas till Poste restante, box-adresser, eller dyligt.

Utan paket kan endast skickas till gatuadresser, eller möjligen till "gubbe med grön hatt vid parken i stan" eller liknande, om det är lokalbud.
Citera
2020-09-15, 14:24
Medlem
vilken tid kommer posten?

om den skickas igår ifrån samma stad så kommer den fram idag? såfall vilken tid hamnar det hos poste restante i stockholm??
Citera
2020-09-15, 14:32
Bannlyst
Varför skickar folk i Stockholm paket till varandra? Posten kommer mellan morgon och kväll även natt ibland
Citera
2020-09-15, 14:34
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Eftersom det är Postnord så säger jag när som helst, dock inte helt säkert dagen efter även om det bör vara så. Sett till andra försändelser som man kan spåra så åker de ju jojo fram och tillbaka mellan flera terminaler.
Citera
2020-09-15, 14:36
Medlem
getbusys avatar
Kan komma när som helst eller så kommer de inte alls, postnord vettu
Citera
2020-09-15, 14:40
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Beror ju på när brevlådan tömdes till att börja med. Finns få lådor som tömmer efter 17.
Citera
2020-09-15, 14:41
Medlem
Misantrop1891s avatar
Mellan 07.30 - 15.00.
Hoppas du får det innan absen kryper fram.
Citera
2020-09-16, 13:34
Medlem
miikoss avatar
Troligen samma som övrig box-post.

Runt 08.30 - 09.00 kanske.
Citera
2020-09-17, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Troligen samma som övrig box-post.

Runt 08.30 - 09.00 kanske.
kan man nå poste restante på telefon och fråga om sitt brev?
Citera
2020-09-17, 12:40
Medlem
poste restante

kan man nå dessa på telefon och fråga om sitt brev ligger där? kön är jättelång och vet inte om jag når dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in