Citat:
Ombudet?
Vad jag vet så hämtar man inte ut Poste Restante hos ett vanligt postombud utan hos ett särskilt Företagscenter som har hand om just den typen av försändelser i staden det handlar om.
Som exempel om du skall skicka till någon i Göteborg så måste du skriva på följande sätt:
Förnamn Efternamn
Poste Restante
405 00 Göteborg
Vilket postnummer som man skall använda får du fram genom att söka på postnummer hos Postnord och skriva poste restante + stad i sökrutan ...kommer det inte upp något så är det inte säkert att Postnord längre har tjänsten i t.ex Nyköping.
I Göteborg får man hämta från den stora postterminalen vid Kruthusgatan genom att fråga på Företagscenter om det har kommit något som Poste Restante i ditt namn som måste vara samma som på din legitimation så kollar personalen igenom breven de har sorterat i alfabetisk ordning.

Som exempel om du skall skicka till någon i Göteborg så måste du skriva på följande sätt:
Förnamn Efternamn
Poste Restante
405 00 Göteborg
Vilket postnummer som man skall använda får du fram genom att söka på postnummer hos Postnord och skriva poste restante + stad i sökrutan ...kommer det inte upp något så är det inte säkert att Postnord längre har tjänsten i t.ex Nyköping.
I Göteborg får man hämta från den stora postterminalen vid Kruthusgatan genom att fråga på Företagscenter om det har kommit något som Poste Restante i ditt namn som måste vara samma som på din legitimation så kollar personalen igenom breven de har sorterat i alfabetisk ordning.
Citat:
de på poste restante sa att jag skulle ha med mig avi dit för att hämta ut paket där men då antar jag att paketet ligger på ombud annanstans?? skrev endast adress till poste reStante
Du har ju skrivit adress. Poste Restante är adressen och mottagaren är närmaste postkontor som hanterar Poste Restante för postorten du skrivit. Har du skrivit Poste Restante utan postnummer eller postort får du fan skylla dig själv. Avin ligger på Poste Restante på orten och paketet ligger på närmaste postombud (som sällan är postkontor nu för tiden).