2020-09-17, 14:55
Medlem
Jodå, du ställer dig sist i kön och allt eftersom så bör du nå receptionen.
Citera
2020-12-05, 02:39
Medlem
kiingsiizes avatar
Fråga ang. Poste Restante

Hejsan!
Jag har funnit mig i situationen då jag vill ta emot ett paket från utlandet, samt behålla min anonymitet för den personen. Har researchat en del och som jag förstår det ska Poste Restante ska vara ett dugligt sätt att ta emot post anonymt då psuedonym kan användas samt att ens egen adress inte uppges.
Dock fick jag syn på en kommentar här på flashback som påstod att Poste Restante inte kan ta emot Paket? Jag har försökt att ta reda på om detta är sant eller inte fast utan lycka, så jag tänkte höra ifall någon här har någon kunskap ifall detta är möjligt eller inte?

Om det inte är möjligt att ta emot paket med poste restante, vad skulle näst-bästa alternativ vara?
Citera
2020-12-05, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiingsiize
Hejsan!
Jag har funnit mig i situationen då jag vill ta emot ett paket från utlandet, samt behålla min anonymitet för den personen. Har researchat en del och som jag förstår det ska Poste Restante ska vara ett dugligt sätt att ta emot post anonymt då psuedonym kan användas samt att ens egen adress inte uppges.
Dock fick jag syn på en kommentar här på flashback som påstod att Poste Restante inte kan ta emot Paket? Jag har försökt att ta reda på om detta är sant eller inte fast utan lycka, så jag tänkte höra ifall någon här har någon kunskap ifall detta är möjligt eller inte?

Om det inte är möjligt att ta emot paket med poste restante, vad skulle näst-bästa alternativ vara?

Varför ska du ta emot paket anonymt?

Annars https://www.postnord.se/siteassets/p...te-sverige.pdf
Citera
2020-12-05, 02:59
Medlem
kiingsiizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Varför ska du ta emot paket anonymt?

Annars https://www.postnord.se/siteassets/p...te-sverige.pdf

Vill helt enkelt inte uppge min identitet till sändaren
För personalen vid uthämtningsstället har jag inget emot att visa id
Citera
2020-12-05, 03:05
Medlem
Citat:
Vill helt enkelt inte uppge min identitet till sändaren
För personalen vid uthämtningsstället har jag inget emot att visa id

Då kan man fråga sig hur ni kom i kontakt med varandra från första början...?
Talade du om ditt namn?
Citera
2020-12-05, 03:23
Medlem
kiingsiizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Då kan man fråga sig hur ni kom i kontakt med varandra från första början...?
Talade du om ditt namn?

Oh, från online.
Det är inte så märkligt att lära känna folk online utan att veta varandras irl namn
Citera
2020-12-05, 03:43
Medlem
Citat:
Oh, från online.
Det är inte så märkligt att lära känna folk online utan att veta varandras irl namn

Att skicka paket till någon random på nätet verkar lite creepy.
Citera
2020-12-05, 13:16
Medlem
Du kanske kan hyra en postbox där de också kan ta emot paket och bara uppge nr på din postbox för avsändaren
Citera
2020-12-06, 01:54
Medlem
miikoss avatar
Paket levereras till gatuadresser, inte postadresser.

Möjligen så kan man få avin till posten restante men paketet hamnar nog inte där.

Men annars så kan väl paketet beställas till valfri adress, något ID-kort krävs ej. Man behöver inte bo på adressen. Se dock till att välja paket med utkörning och inte ombud/collect.
Citera
2021-07-30, 14:16
Medlem
Antog att alla postkontor hanterade poste restante. Skit att man läser sånt här försent :/
Citera
2021-07-30, 17:25
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaPesten
Antog att alla postkontor hanterade poste restante. Skit att man läser sånt här försent :/
Kan du inte ta dig till ditt Företagscenter? Länkade för ett tag sedan till dokumentet med info för respektive stad (FB) Att hämta paket efter att ha beställt på flugsvamp utan att föräldrarna får veta
Citera
2021-07-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kan du inte ta dig till ditt Företagscenter? Länkade för ett tag sedan till dokumentet med info för respektive stad (FB) Att hämta paket efter att ha beställt på flugsvamp utan att föräldrarna får veta

Gick dit och tog reda på att de visst hantera poste restante i min ort. Men de stod inte med på postnords lista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in