• 1
  • 2
2020-08-06, 14:31
Medlem
är det misstänksamt att ringa ombudet och fråga om drogbrevet kommit fram? vill de pilla på det då?
Citera
2020-08-06, 14:34
Medlem
Om du frågar om drogbrevet kommit fram så tycker de nog att det är lite misstänksamt.
Citera
2020-08-06, 14:38
Bannlyst
Nej, de öppnar inte ett brev bara för att nån ringer och frågar om man har fått ett brev.
Citera
2020-08-06, 14:40
Medlem
Finnj-vels avatar
Genom att överhuvudtaget gå ut med att du väntar på ett brev till en Poste Restante-adress så erkänner du indirekt att det även var du som beställde dess innehåll. Hur visste du annars om paketet?
Citera
2020-08-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Genom att överhuvudtaget gå ut med att du väntar på ett brev till en Poste Restante-adress så erkänner du indirekt att det även var du som beställde dess innehåll. Hur visste du annars om paketet?
de vet ju dock inte vilket brev? vilket förmodligen inte funkar som ursäkt dock...

är detta säkert? hade du inte gjort?

de måste även komma ihåg mitt namn bland 100 kunder...
Citera
2020-08-06, 14:51
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snortig
de vet ju dock inte vilket brev? vilket förmodligen inte funkar som ursäkt dock...

är detta säkert? hade du inte gjort?

de måste även komma ihåg mitt namn bland 100 kunder...
Men idiot. Har du någonsin besökt ett postkontor och frågat om det finns brev där adresserat till dig? Nej, du går dit över huvud taget först efter att du vet att post borde finnas där. Det är olagligt att beställa knark, även över internet, men det är inte olagligt att ta emot knark som postförsändelse.

Med andra ord:
Brevlåda = Någon har skickat knark till din brevlåda.
Poste Restante = Den som går dit och är medveten om att paket finns att hämta har beställt knarket.
Citera
2020-08-06, 14:56
Medlem
HoppigGrodas avatar
Då erkänner du indirekt att du har beställt brevet med dödsknark i.

Om du inte har fått ditt brev inom ramarna - rensa huset på droger och rensa datan på udda program/filer som kan koppla dig till beställningen.

Du kan förbereda dig på en husis om ditt "knarkbrev" inte kommit fram...
Citera
2020-08-06, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Men idiot. Har du någonsin besökt ett postkontor och frågat om det finns brev där adresserat till dig? Nej, du går dit över huvud taget först efter att du vet att post borde finnas där. Det är olagligt att beställa knark, även över internet, men det är inte olagligt att ta emot knark som postförsändelse.

Med andra ord:
Brevlåda = Någon har skickat knark till din brevlåda.
Poste Restante = Den som går dit och är medveten om att paket finns att hämta har beställt knarket.
idiot lite väl å ta i verkar inte va så stor skillnad på att ringa å kolla och gå dit då? så jäkla långt dit...
Citera
2020-08-23, 21:48
Medlem
poste restante

hej! tänkte att här kanske vi kan ställa frågor om poste restante..

när jag var och hämta mitt brev senast så försökte jag hämta ett paket som också kommit varpå postombudsnubben säger att jag måste ha avi för det.. hur fasiken får jag avi när jag beställt poste restante?
Citera
2020-08-23, 22:05
Medlem
Honungsdjurets avatar
Citat:
hej! tänkte att här kanske vi kan ställa frågor om poste restante..

när jag var och hämta mitt brev senast så försökte jag hämta ett paket som också kommit varpå postombudsnubben säger att jag måste ha avi för det.. hur fasiken får jag avi när jag beställt poste restante?

För att förstå vad du menar så fick jag googla på begreppet "poste restante", krånglig språk. Om det är till hjälp för någon annan som inte orkar googla betyder det enligt Wikipedia:

Poste restante (PR) (fr. "kvarliggande post"), inom postväsendet den internationella termen, fastställd av UPU, för att en försändelse skall avhämtas på postkontoret.

Svara på din fråga kan jag tyvärr inte. Hur menar du med att du har beställt kvarliggande post? Då borde du väl ha en avi sedan tidigare? Kolla efter avi i dina SMS.
Citera
2020-08-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honungsdjuret
För att förstå vad du menar så fick jag googla på begreppet "poste restante", krånglig språk. Om det är till hjälp för någon annan som inte orkar googla betyder det enligt Wikipedia:

Poste restante (PR) (fr. "kvarliggande post"), inom postväsendet den internationella termen, fastställd av UPU, för att en försändelse skall avhämtas på postkontoret.

Svara på din fråga kan jag tyvärr inte. Hur menar du med att du har beställt kvarliggande post? Då borde du väl ha en avi sedan tidigare? Kolla efter avi i dina SMS.
poste restante innebär att man beställer till ombudet utan att skriva sin egna adress och det fanns inget alternativ för sms avisering och jag tror inte aviseringar registreras där heller
Citera
2020-08-23, 22:16
Medlem
Citat:
poste restante innebär att man beställer till ombudet utan att skriva sin egna adress och det fanns inget alternativ för sms avisering och jag tror inte aviseringar registreras där heller

Kontakta Avsändaren av paketet är nog nästa steg. Alternativt gå dit när det är någon som känner dig bra, brukar gå få ut saker utan avi då

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in