2020-09-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag såg det du såg.

Utåtagerande klädsel i så ung ålder kan bli mycket farligt. Det triggar igång saker flickorna inte har kontroll över eller ens har en aning om. Jag undrar ofta när jag ser en del unga flickors klädsel, varför föräldrarna tillåter detta. Det handlar om utmanande kläder, mycket bar hud som sexualiserar flickorna i en alldeles för tidig ålder. När flickorna är ute sent kan allt hemskt hända. Det talas om barn, som inte ser ut som barn.

Det handlar om att sända ut fel signaler där fel personer svarar. Man hör ofta att män inte inser att flickan var ett barn, och det belyses av hur klädsel kan vilseleda. Det blir fel sorts killar som plockar upp dem. De bra pojkarna sover halv fyra på morgonen.

Gudmodern skriver i sitt tal att A fick växa upp där både mamman och gudmodern själv hade vuxit upp. Att mamman hade ”visat A alla kullar hon hade klättrat på, små gångar i buskarna hon hade krupit i och lärt A allt hon kunde”.
Just med tanke på detta borde flickan ha varit hårthållen. Mamman visste ju vilken sorts bostadsområde det handlade om.
Och utöver detta hade mamman själv blivit gravid som tonåring..
Gudmodern skriver att mamman var en ”hönsmamma”. Det slår mig att det gudmodern beskriver är ytterst normalt och har inget med överbeskyddandet att göra.

”Du fick aldrig åka ensam med kompisar för att bada på sommaren.”
”Du fick aldrig äta när du var ensam hemma.”
”Du fick aldrig vara ute sent, även om ”alla andra kompisar får det”.”

Jag tror att uppfattningen om vad som är normalt föräldraskap är helt annorlunda i dessa förorter än om man jämför med andra ställen. I förorterna får man ”växa upp fort”. Men barnens hjärnor utvecklas ändå i samma takt som resten av befolkningens. Dessa barn inte mer kapabla att fatta kloka beslut än barn på välbärgade områden.
Citera
2020-09-10, 18:08
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Det var ju klart att hon ville bli politiker och förändra förorten. Det var det sista som saknades i denna historia.
Det senaste jag hört är att hon i själva verket var på macken för att missionera och dela ut soppa åt hemlösa.

Läst/lyssnat igenom de olika uttalanden nu. Det är ändå sällan man ser såhär många ändringar och efterhandskonstruktioner.
Senast redigerad av Brottinator 2020-09-10 kl. 18:18.
Citera
2020-09-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det var väl lite "Carola Häggkvist 1991" över den här tjejen. Ingenting kunde hindra henne. Dock tycker jag det är jävligt osmakligt att media släpper fram mamman som i sitt töcken yrar om att flickan drömde om att bli politiker som ville förändra samhället och att vi nu behöver en "Lex Adriana" med kronvittnen och hela faderullan. Börjar lukta Pavel Morozov om den här historien. Vad tror ni, kommer vi få läsa sagor om Adriana när vi sitter i ett Gulag om 10 år?

Varför ska vi sitta i ett Gulag om 10år? Spelar för mycket warzone eller
Citera
2020-09-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Har Adrianas mamma fler barn som hon har vårdnad över? Isåfall är en orosanmälan på plats, ingen normalt fungerande förälder släpper ut sina barn mitt på natten i ett land med muslimer som springer fritt. Fyfan finner inga ord över hennes agerande. Hon kanske beställde mordet på sin egen dotter? Dottern ska vara inomhus 18.00 !! Hon var bara 12 år....

Ja hon verkar ha 2 till barn.
Och va e det för jävla slutats att mamman har beställt mord på sin dotter, för att dottern smög ut mitt i natten?
Hur slut e du på en skala 1-10?
Citera
2020-09-11, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghooost111
vet man vilka dom 2 måltavlor har krig med?

Det verkar vara folk från samma gruppering som har knas.
Citera
2020-09-12, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag såg också inslaget där kompisen rappade i enl mitt tycke väldigt olämplig klädsel med fadern (?) sittandes bredvid.

Jag är ingen taliban som anser att kvinnor/flickor ska gå i burka, men det var störande att fokus tycktes vara på hennes halvt bara tonårsbröst.. när inslaget handlar om hennes döda kompis :-o

Också när hon fick frågan vad A skulle säga nu om hon såg detta så svarade denna kompis ngt om att hon skulle säga att väninnan hade blivit en kändis – och sen lite skratt efter det.

Visst. Även i detta fall handlar det om ett barn, men just därför ska barn ha föräldrar som talar om för dem vilken sorts klädsel passar till vilken sorts tillställning och vad som är lämpligt att säga vid ett visst tillfälle.

Det här var inte ett tillfälle att promota väninnans rappkarriär eller visa sig ”sexy” utan sörja en kompis och eventuellt prata om hur andra unga flickor ska tänka för att slippa dela A:s öde.
Det är inte fadern utan en profesionell producent som hjälper barn att spela in musik vid sidan om sina ordinarie uppdrag. Flickan har spelat in musik där tidigare, liksom många andra ännu yngre barn. Man ser på klippet att studion är inrymd i ett litet rum på övervåningen i ett hus med sadeltak. Man kan föreställa sig värmen att spela in musik en augustidag i det utrymmet. Inget konstigt med klädvalet linne och hoodie. Hur någon kan kan ta anstöt eller uppfatta henne som sexy är för mig en gåta.
Citera
2020-09-12, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Det är inte fadern utan en profesionell producent som hjälper barn att spela in musik vid sidan om sina ordinarie uppdrag. Flickan har spelat in musik där tidigare, liksom många andra ännu yngre barn. Man ser på klippet att studion är inrymd i ett litet rum på övervåningen i ett hus med sadeltak. Man kan föreställa sig värmen att spela in musik en augustidag i det utrymmet. Inget konstigt med klädvalet linne och hoodie. Hur någon kan kan ta anstöt eller uppfatta henne som sexy är för mig en gåta.

Det vore inget konstigt heller om hon hade haft pyjamas på sig hemma hos sig under en vanlig dag. Däremot väldigt konstigt om hon lät sig filmas i det klädvalet.

Hon skulle ha kunnat ha bikini på sig utan att någon höjde ögonbrynen - om hon befann sig på rätt ställe. Men hade hon filmats i bikini då hade man undrat vad hon vill skicka för signaler till omgivningen.

Och på tal om ögonbrynen så undrar jag också varför hon skulle ha dessa lösögonfransar när hon intervjuades om sin kompis död..?
Citera
2020-09-12, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Det senaste jag hört är att hon i själva verket var på macken för att missionera och dela ut soppa åt hemlösa.

Läst/lyssnat igenom de olika uttalanden nu. Det är ändå sällan man ser såhär många ändringar och efterhandskonstruktioner.

Regissören heter Bodström. Advokat, målsägarbiträde, linslus som jag hörde intervjuas i radion. Han tyckte det var fult normalt med 12 åringar som ger sig ut mitt i natten, 03.30 fö att ta en promenad i sommarnatten och träffa kompisar. Det var högst normalt i Bromma där han växte upp.

Sossar och politiker är mästare på historieförfalskning, och särskilt lustigt blir det när det handlar om en advokat och tidigare justitieminister. Bodström redogjorde för hur hans uppdrag gick ut på att förmedla en ljus bild, postumt av flickebarnet.

Min slutsats var att uppdraget gick ut på att lindra uppdragsgivarens samvetskval mot betalning. Det suger att betala skatt.
Citera
2020-09-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Regissören heter Bodström. Advokat, målsägarbiträde, linslus som jag hörde intervjuas i radion. Han tyckte det var fult normalt med 12 åringar som ger sig ut mitt i natten, 03.30 fö att ta en promenad i sommarnatten och träffa kompisar. Det var högst normalt i Bromma där han växte upp.

Sossar och politiker är mästare på historieförfalskning, och särskilt lustigt blir det när det handlar om en advokat och tidigare justitieminister. Bodström redogjorde för hur hans uppdrag gick ut på att förmedla en ljus bild, postumt av flickebarnet.

Min slutsats var att uppdraget gick ut på att lindra uppdragsgivarens samvetskval mot betalning. Det suger att betala skatt.
Jag kan bekräfta att detta förekom i såväl Bromma som längre ut på Mälaröarna. Visst var det väl de lite mer osnutna ungarna men det är ju nästan fånigt att läsa i den här tråden där folk låtsas som att det aldrig någonsin hänt tidigare.
Citera
2020-09-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Jag kan bekräfta att detta förekom i såväl Bromma som längre ut på Mälaröarna. Visst var det väl de lite mer osnutna ungarna men det är ju nästan fånigt att läsa i den här tråden där folk låtsas som att det aldrig någonsin hänt tidigare.

En bra story om barn i tolvårsåldern som ränner ute på nätterna och klarar sig bra l livet. Berätta den och tro på den om det får dig och folk i övrigt att må bättre.

J
Citera
2020-09-14, 16:24
Medlem
Knullkungens avatar
Nytt radioreportage om fallet.

https://sverigesradio.se/artikel/7553396

Tragiskt att höra morsan som har en fritidsgård i sin radhusträdgård och tvingas mota bort 15 äldre kriminella som vill låna toan.
Senast redigerad av Knullkungen 2020-09-14 kl. 17:05.
Citera
2020-09-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Nytt radioreportage om fallet.

https://sverigesradio.se/artikel/7553396

Tragiskt att höra morsan som har en fritidsgård i sin radhusträdgård och tvingas mota bort 15 äldre kriminella som vill låna toan.

Kan du berätta lite om vad som sägs i reportaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in