Citat:
Tyckte mig läsa ett uttalande från mamman att det inte var hennes dotter som befann sig på fel plats utan det var GM. Det är sanning... skyttar ska det inte finnas på någon plats.
Men... att en 12-13-åring lyckas ta sig ut vid 3-tiden på natten, då befinner hon sig på fel plats där ingen hade kontroll på henne. Om mamman lämnat över ansvaret till någon som inte lyckats se till att barnet uppehöll sig i sängen vid den tiden är frågan om inte mamman befann sig på fel plats och lämnat över ansvaret till någon som hade noll koll.
Någon som vet var hon sov (skulle sova) på natten? Var hon hemma hos pappan, som bor en bra bit bort som jag förstår det och fick skjuts eller hos någon annan med adress i närheten till BP så hon kunde gå dit själv (ev med hunden, vad hände med den isf)?
Mamman uttrycker att hennes dotter var en fredsmäklare... visste hon att dottern umgicks i fel kretsar eller var hon fredsmäklare med ev syskon/kamrater?
Men... att en 12-13-åring lyckas ta sig ut vid 3-tiden på natten, då befinner hon sig på fel plats där ingen hade kontroll på henne. Om mamman lämnat över ansvaret till någon som inte lyckats se till att barnet uppehöll sig i sängen vid den tiden är frågan om inte mamman befann sig på fel plats och lämnat över ansvaret till någon som hade noll koll.
Någon som vet var hon sov (skulle sova) på natten? Var hon hemma hos pappan, som bor en bra bit bort som jag förstår det och fick skjuts eller hos någon annan med adress i närheten till BP så hon kunde gå dit själv (ev med hunden, vad hände med den isf)?
Mamman uttrycker att hennes dotter var en fredsmäklare... visste hon att dottern umgicks i fel kretsar eller var hon fredsmäklare med ev syskon/kamrater?
Jag har uppfattat det som så att pappan hade ansvaret över dottern under veckan när mamman var på semester med sin "nya familj". Mamman visste nog att pappan inte var hemma på nätterna och det visste även pappan - och inte minst dottern.
Mamman åtminstone - kanske båda föräldrarna - var medveten/medvetna om att A hade äldre killkompisar (som var halvkriminella). Men de trodde väl att detta inte skulle drabba dottern - fredsmäklaren.
Det rimmar dock illa med det som gudmodern sa på begravningen dvs att föräldrarna skulle ha varit stränga och att A skulle ha varit "hårthållen".
Eller sen är det helt enkelt så att hålla hårt i sin unge i förorterna är något helt annat än vad det är i innestan..
För mig låter det konstigt att föräldrarna "inte skulle ha kunnat skydda henne från vissa kompisar". Klart att de både kan och SKA. En tolvåring bestämmer inte själv vem hon umgås med.