2020-09-08, 19:20
Medlem
Vad är konsekvenserna ska familjen hennes bara "ta det" och låta det passera ostraffat?

Hoppas hennes pappa ta hämnd när dom minst annar det. Hagelgevär i tinningen sen godnatt.
Citera
2020-09-08, 19:22
Medlem
Det var ju klart att hon ville bli politiker och förändra förorten. Det var det sista som saknades i denna historia.
Citera
2020-09-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Skulle tyvärr gissa att det är fingeravtryck eller liknande man hittat. Men det bevisar inte särskilt mycket. Är nog många som hållit i ett sådant vapen, alla var knappast där och mördade denna 12-åriga flicka. Men man kan ju hoppas att det är rätt och/eller att det leder till en lösning på något annat sätt om så är möjligt.

Enligt Expressens källor handlar det om DNA
Citat:
Enligt Expressens uppgifter har polisen fått en DNA-träff på en eller flera hylsor.
https://www.expressen.se/nyheter/upp...ianas-mordare/
Om uppgiften stämmer fanns alltså DNA:t i polisens vanliga DNA-register.

Men DNA är mer användbart än så. Vid joggingmordet i Väsby 2015 säkrades DNA, polisen topsade knappt 800 personer som valts ut genom profilering. Mördaren var en av dem.

Men du har en poäng, det kan vara fler än en person som har hanterat det aktuella vapnet.
Citera
2020-09-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Enligt Expressens källor handlar det om DNA

https://www.expressen.se/nyheter/upp...ianas-mordare/
Om uppgiften stämmer fanns alltså DNA:t i polisens vanliga DNA-register.

Men DNA är mer användbart än så. Vid joggingmordet i Väsby 2015 säkrades DNA, polisen topsade knappt 800 personer som valts ut genom profilering. Mördaren var en av dem.

Men du har en poäng, det kan vara fler än en person som har hanterat det aktuella vapnet.

Ja DNA på hylsa ger ju ingen fällande dom utan stödbevisning. Har den som avsatt DNAt en fungerande förklaring så är det inte ens ett vapenbrott. Det är ju såklart positivt med ett spår men som vi vet så måste mer än så till för att det ska bli riktigt intressant.
Citera
2020-09-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Det var ju klart att hon ville bli politiker och förändra förorten. Det var det sista som saknades i denna historia.

Lex Adriana kunde också lyda att små barn inte får vistas utomhus utan vuxen sällskap under småtimmarna.
Citera
2020-09-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Polisbevakad begravning ser jag på bilderna. Tror tyvärr forfarande att de tilltänkta att beskjutas var just de som A var i sällskap med på Mc Donalds.

Familjen bör ha gett Aftonbladet rätt att närvara och fotografera begravningen, eller hur fungerar detta?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-att-ta-farval

Så är det. Adrianas mamman sa det nästan rakt ut i AB:s intervju. Lite besviken på att ingen vågar uttala sig i ärendet. Jag förstår hennes ilska och frustation, men samtidigt känner hon ju till detta sedan länge.
Citera
2020-09-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så är det. Adrianas mamman sa det nästan rakt ut i AB:s intervju. Lite besviken på att ingen vågar uttala sig i ärendet. Jag förstår hennes ilska och frustation, men samtidigt känner hon ju till detta sedan länge.
Jag blev väldigt överraskad när jag såg intervjun. Mamman benämnde Adrianas sällskap utanför McDonalds "oskyldiga", citatttecken med fingrarna. Om det nu är så att Adrianas sällskap den natten med stor sannolikhet var tilltänkta måltavlor borde polisen går ut med det. Förutsätter att mer information kommer.
Citera
2020-09-08, 23:10
Medlem
Citat:

Kan du länka? Har missat den intervjun.

Edit: hittade den nu.
Fy fan... den var tung att se. En sörjande mor på kyrkogården för att begrava sitt barn.

Hoppas det leder till Lex Adriana i någon form. Det krävs en förändring för att folk ska våga vittna, anonymitet i vittnesmål och kanske amnesti för egna, obetydliga brott t.ex narkotikainnehav, om målet är att lösa ett allvarligare brott som mord och gängkriminalitet av det grövre slaget.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ndra-samhallet
Senast redigerad av Queenjani 2020-09-08 kl. 23:26.
Citera
2020-09-08, 23:18
Har Adrianas mamma fler barn som hon har vårdnad över? Isåfall är en orosanmälan på plats, ingen normalt fungerande förälder släpper ut sina barn mitt på natten i ett land med muslimer som springer fritt. Fyfan finner inga ord över hennes agerande. Hon kanske beställde mordet på sin egen dotter? Dottern ska vara inomhus 18.00 !! Hon var bara 12 år....
Citera
2020-09-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Har Adrianas mamma fler barn som hon har vårdnad över? Isåfall är en orosanmälan på plats, ingen normalt fungerande förälder släpper ut sina barn mitt på natten i ett land med muslimer som springer fritt. Fyfan finner inga ord över hennes agerande. Hon kanske beställde mordet på sin egen dotter? Dottern ska vara inomhus 18.00 !! Hon var bara 12 år....

Hon var inte hemma då. Hon hade åkt till Spanien samma dag som detta ägde rum sen på natten..
Citera
2020-09-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson

O mördarna då? Minst 2st e det. Den som körde bilen o den som skjuter. De har ju defenitivt inget på gatan o göra. O en 12åring du tror inte även att de sticker ut olovligen utan föräldrars vetskap? De lovar på heder o samvete att vara hemma vid en viss tid mm mm.

Så skärp te dig
Citera
2020-09-08, 23:43
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Hon var inte hemma då. Hon hade åkt till Spanien samma dag som detta ägde rum sen på natten..

Men vem höll då koll så att flickan inte var själv och vem tog emot/hämtade flickan om hon smet ut mitt i natten och hamnade i eventuella svårigheter? Fadern? Eller är det nya normala att föräldrar åker utomlands och lämnar ungarna hemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in