Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Men vad är det du får? Vad är det som blir bättre i de dyrare abonnemangen?
Jag har flyttat runt mitt nummer hos i stort sett alla operatörer (Telia, Comviq, Parlino, Vimla, Hallon, Mobil2 och nu åter Hallon) och undrar lite samma sak. Nu har jag visserligen aldrig köpt en telefon på avbetalning, men kan anta följande:
1. Innehåll per krona (surfmängd, familjeabonnemang, telefonmodell)
2. Lyxfällanaktig oförståelse för totalkostnaden (299 kr/mån i 24 mån istället för 499 kr/mån i 12 mån)
3. iGnorans (man orkar inte ens jämföra, utan låter hellre sig själv bli scammad)
4. Den seglivade myten att man bara har täckning med Felia/Haleflop i Norrland.
Jag kör på #1, innehåll per krona. Hallon 99 kr/mån för 4GB räcker utmärkt. Hade i vintras Telia obegränsad för 589 kr/mån, pga arbete på plats utan stabilt internet. Det var ju okej. Bytte dock snabbt som fan tillbaka när arbetsperioden var över, eftersom Telia inte har i närheten av konkurrerande priser (över dubbla priset för samma innehåll gentemot Comviq, Vimla och Hallon).
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartaBjorn
Bland annat för att försöka få återbetalning av felaktiga belopp som dragits från mitt kort (ordinarie pris och ej kampanj) och dessutom fyra gånger samma dag (den dag abonnemanget startades)
Tid för att komma fram till chatten 2-3 timmar (om man inte blir bortkopplad och får börja köa på nytt) där de ej kan lösa problemet utan senast tyckte de att jag skulle avvakta nästa dragning. Kontakt via deras kontaktformulär för två veckor sedan och ännu ingen respons. Ingen annan kontaktväg finns.
"Glada" överraskningen kom igår då de återigen drog fullt pris.
Så för två månaders mobilt bredband har jag hittills betalat 1 495 kr istället för 298 kr. Billigt "på pappret" men inte i verkligheten.
Ovanstående gäller Hallon.
Aj, det där låter ju riktigt åt helvete. Nu är ju Hallon en liten operatör men vafan, jag fick ett halvårs gratis abonnemang och ett ursäktande mail när de råkat blanda ihop mitt sim-kort med andras, utan att ens fråga. Verkar ju jättekonstigt att de ska göra så där?