2020-08-01, 11:08
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Vad jag märkt så kan man ha olika bra uppkoppling på landsbygden. I Norrland ute på bystan kunde jag inte ringa med mitt Hallon men en annan med samma lur men annan operatör hade svag signal som gick att använda på samma plätt. Subjektivt verkar det ibland som det är lite bättre 3g/4g i edge cases med dyrare operatörer. Kanske är rent båg men inte kunna bekräfta om man "nerprioriteras" om man är kund där andra "lånar" infrastrukturen som ägs av te.x Telia.

I övrigt verkar supporten i billiga vara till största del självhjälp, forum, chat och FAQ baserade medan te.x Telia har även ett nummer man kan ringa utan att alltid sitta i minst en timmes kö.

Kan även ha bättre/stabilare inställningar på dyrare operatörer. Har åkt färja massa gånger med Telia och aldrig fått en avgift på 500kr för att den lyckades hitta den svindyra sattelituppkopplingen några timmar under natten när man sov. Hos Hallon åkte en bekant på detta TROTS roaming var avstängt för det behandlades inte likadant tydligen. Finns inget sätt att byta springer-iväg kostnaden till något mycket lägre heller om det skulle ske igen av någon anledning. I alla fall vid tillfället jag kollade.
Jag har hört att att man prioriteras längre ner i kedjan mot mobilmasterna om man har en "lågpris" operatör. Att den som exempelvis har Tele2 har första tjing in på masten med full fart samt att Penny anslutningen får vänta.
Citera
2020-08-01, 11:48
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Men ja... Det är knappast värt prisskillnaden i mitt tycke. Betalar i dagsläget 89:- för helt fri surf eftersom jag har ett riktigt gammalt abonnemang från innan surf var det operatörerna levde på

Har du någon hastighetsbegränsning? Hade ett liknande men fick bara runt 15mbit ner så det blev faktiskt lite drygt när videos m.m började buffra lite väl ofta trots hyffsad signal.
Citera
2020-08-01, 12:11
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Har du någon hastighetsbegränsning? Hade ett liknande men fick bara runt 15mbit ner så det blev faktiskt lite drygt när videos m.m började buffra lite väl ofta trots hyffsad signal.

Yup, kan bara ansluta till 3G-nätet, så brukar få runt 8-12 Mbps. Men det räcker utan problem för i princip allt jag gör.
Citera
2020-08-01, 12:41
Medlem
elektronikfreaks avatar
Snackar eller ringer mest över SKYPE (stationär dator och laptop uppkopplade via HALLON mobilt bredband/100 GB för 250 kronor i månaden).

Annars har jag två COMVIQ STANDARD kontantkort á 100 kronor per år. Samt ett HALEBOP GO kontantkort som har obegränsad livslängd på kortet men som kostar 2 kronor per samtal med obegränsad samtalslängd. Fördelen med HALEBOP GO är att det är samma pris på samtal över hela EU dvs 2 kronor per samtal med obegränsad samtalslängd.

Har även ett WIFOG SIM-kort liggandes någonstans men det har jag varken fattat eller vet hur det funkar.
Citera
2020-08-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LARREx
Högsta önskan är att det hade kunnat stå något annat än Telia... men finns inget annat förutom halebop (samma master i know) som fungerar där jag bor. Hade varit skönt att minska kostnaden med 75% men tyvärr bor man i skogen.
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Jag behöver befinna mig i Telias nät och har därför Halebop, finns inte alternativ mottagningsmässigt för min del.

önskar jag inte behövde för Telia är ett grisföretag som tvingar mig att vara kund hos dem för att nyttja fibern i min lgh

https://www.fello.se/
Citera
2020-08-01, 14:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackehackspetten
Har sett reklam från hallon eller nått i sommar då får du dubbla surf mängden typ 8 gb vilket ju är på tok för lite jag har typ 100 men gör av med ca 20 ibland betydligt mer har även fått tvilling kort med obegränsat till moderat allt med tele 2
Vad betalar du då?
Klarar du dig med 35 GB/mån. så får du det hos Lycamobile för 149 kr.
Citera
2020-08-01, 15:49
Medlem
Hos Halebop får jag 2 gb för 99
Hos Fello får jag 2 gb för 95

De 4 kronorna är inte värt besväret att byta operatör för.
Citera
2020-08-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Tele2:s lågbudgetoperatör. Typ, halva priset som de andra lågprisoperatörerna. Kan inte se skillnad på att betala mer för samma nät.

Penny kostar 99 kr månaden för fria samtal och 3GB smurf.

Dvs lite bättre än sedan länge etablerade Halebop som ger typ 500 min fria samtal och 500 sms samt 2GB smurf.
Citera
2020-08-01, 18:05
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer

Dvs lite bättre än sedan länge etablerade Halebop som ger typ 500 min fria samtal och 500 sms samt 2GB smurf.

Det blir visst lite fel där. Minsta halebop Fastpris 99kr har:

50 st samtal
500 sms/mms
2 GB datatrafik
Citera
2020-08-01, 18:09
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackehackspetten
Har sett reklam från hallon eller nått i sommar då får du dubbla surf mängden typ 8 gb vilket ju är på tok för lite jag har typ 100 men gör av med ca 20 ibland betydligt mer har även fått tvilling kort med obegränsat till moderat allt med tele 2

Ja, det är det enda alternativet hos Hallon. Vill du ha +20 GB så nekar de dig att bli kund. Absolut, typ.
Citera
2020-08-01, 18:14
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja, det är det enda alternativet hos Hallon. Vill du ha +20 GB så nekar de dig att bli kund. Absolut, typ.

Var har du fått det ifrån, att hallon skulle neka nån som vill ha ett större abonnemang?

Jag har 100GB/mån hos hallon, plus upp till 100GB eventuell sparad pott, alltså teoretiskt sett max 200GB. Just nu har jag 193,5GB.
Citera
2020-08-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer

Penny är faktiskt snäppet mer prisvärda. Funderar på att byta till dem. Även om jag typ aldrig gör slut på mina 2 gb surf..

Fria samtal är helt ointressant, jag ringer max tio samtal i månaden. Meddelanden sker främst på iMessage eller Messenger, som för de flesta nuförtiden varför det är helt riskfritt för operatörerna att erbjuda fria sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in