2020-08-01, 18:49
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Penny är faktiskt snäppet mer prisvärda. Funderar på att byta till dem. Även om jag typ aldrig gör slut på mina 2 gb surf..

Fria samtal är helt ointressant, jag ringer max tio samtal i månaden. Meddelanden sker främst på iMessage eller Messenger, som för de flesta nuförtiden varför det är helt riskfritt för operatörerna att erbjuda fria sms.

Det skickas flera miljarder sms i Sverige varje år, så riskfritt vet jag inte riktigt vad det hör hemma i detta sammanhang.
Citera
2020-08-01, 18:59
Medlem
Har inte läst genom tråden så jag ber om ursäkt om jag skriver något som redan är skrivet

Fick erbjudande om att bli testperson för Hallon och deras fetaste alternativ. Var nere i Sthlm och de lyckades inte ens få det att fungera med vare sig telefoni, sms eler surf. Och deras support var tja bedrövlig. Skulle aldrig välja den leverantören om jag ska betala. Aldrig.

Eftersom Telia är de enda som erbjuder ADSL så är jag lite fast hos dem och deras mobiltelefoni är lite dyrare än Halebop MEN jag har en fysisk kundtjänst att gå in till om det strular.

Så kundtjänst/support trumfar lägre priser.

Vad ADSL och mobiltelefoni har med varandra att göra? Eftersom jag har båda hos Telia så får jag ett mobilt bredband på 30GB/månad "på köpet"
Citera
2020-08-01, 19:13
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Vimla, Hallon och Penny är billigare än fello om du slår ut pris delat på datamängd.

Fello är väl det enda som kör Telias nät? Jag har Vimla för närvarande och kan erkänna att när jag hade Halebop så hade jag mycket bättre teknik på vissa platser i landsbygden.
Citera
2020-08-01, 19:14
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung
Har inte läst genom tråden så jag ber om ursäkt om jag skriver något som redan är skrivet

Fick erbjudande om att bli testperson för Hallon och deras fetaste alternativ. Var nere i Sthlm och de lyckades inte ens få det att fungera med vare sig telefoni, sms eler surf. Och deras support var tja bedrövlig. Skulle aldrig välja den leverantören om jag ska betala. Aldrig.

Eftersom Telia är de enda som erbjuder ADSL så är jag lite fast hos dem och deras mobiltelefoni är lite dyrare än Halebop MEN jag har en fysisk kundtjänst att gå in till om det strular.

Vad ADSL och mobiltelefoni har med varandra att göra? Eftersom jag har båda hos Telia så får jag ett mobilt bredband på 30GB/månad "på köpet"

Nej samma här, har hört att Hallons support är riktigt pissig. Man väljer det billigaste med bra omdöme som man får läsa om på internet. Krånglar det vill man få hjälp också. Vimla har bra support ialf
Citera
2020-08-01, 19:30
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Penny är faktiskt snäppet mer prisvärda. Funderar på att byta till dem. Även om jag typ aldrig gör slut på mina 2 gb surf..

Fria samtal är helt ointressant, jag ringer max tio samtal i månaden. Meddelanden sker främst på iMessage eller Messenger, som för de flesta nuförtiden varför det är helt riskfritt för operatörerna att erbjuda fria sms.
Då kan Lycamobile eller Wifog vara ännu mer prisvärt:
Lyca Smart S 79kr/mån för 3 GB
Lyca Smart M 85kr/mån för 5 GB

Wifog Medium 60kr/mån för 2 GB
Wifog Large 90kr/mån för 3 GB
https://www.wifog.com/planer
Citera
2020-08-01, 20:46
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Tror folk faktiskt är såpass statuskåta och ytliga att man skäms över att ha "Vimla" "Hallon" eller Fimla och Nallon eller något "budgetabonemang" Det ska stå Telia uppe i högra hörnet på sin iPhone som hör och häpna: Många människor i detta land spenderar 10 % av en ÅRSINKOMST på.

10% av årsinkomstlåter väldigt häftigt även för någon som får in blyga 15k netto. Skulle innebär att de lägger 18k om året. Det låter lite väl mycket. Jag skulle inte inte ens veta hur man spenderar så mycket på ett abonnemang.

Jag själv lägger inte en krona av min inkomst på telefonabonnemang.
Citera
2020-08-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung

Ja Hallon ägs av Tre som är ett riktigt skitföretag. Aldrig mer.

Men de tjänar väl pengar på alla idioter därute tyvärr.

Telia, Halebop och Fello är ett fåtal kronor dyrare men oändligt mycket bättre.
Citera
2020-08-01, 21:47
Medlem
Vet inte om det berörts i tråden tidigare men jag har iaf haft Telenor länge och har funkat klockrent. Lite dyrare abb i början men sen får man rabatter, läderskal och skyddsfilm gratis osv. Upplever just min butik som otroligt service-minded mot mig.

Hade ett problem för ett par dar sen men fick tqg i butikschefen som sa att det är löst senast på måndag och att han ringer mig för bekräftelse.

Man hittar inte den servicen någonstans hos de billigare operatörerna. Ska tilläggas att jag betalar 169kr/mån för 20gb surf, ser ingen anledning att byta bort det och servicen för att ev spara 20-30kr/mån
Citera
2020-08-01, 22:04
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Tror folk faktiskt är såpass statuskåta och ytliga att man skäms över att ha "Vimla" "Hallon" eller Fimla och Nallon eller något "budgetabonemang" Det ska stå Telia uppe i högra hörnet på sin iPhone som hör och häpna: Många människor i detta land spenderar 10 % av en ÅRSINKOMST på.

10% av sin årsinkomst?
Hur lite tjänar du?

Jag hade Telenor men bytte till Hallon. Men jag reser en del och Telenor har gratis surf i många länder utanför EU (usa bland annat). Därför gick jag tillbaka.
Citera
2020-08-01, 22:56
Bannlyst
Du får värdelös support på hallon och liknade tjänster. Nu sitter det sinnesslöa skräp människor även på 3:e kundtjänst, men man kan i alla falla ringa in och kommunicera med någon.

Har man en dual sim telefon, så kan man blanda olika operatörer i telefonen om det är ett täckningsproblem man har.

Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det är främst större företag som väljer de dyrare abonnemangen, t.ex. Telenor, Telia.
Har IT-avdelningen mångmiljonbelopp i sin budget så är några tusenlappar extra ingenting om man får snabbare och bättre support om något strular. Skulle företaget ha Hallon eller Vimla så får de räkna med en axelryckning om hela nätverket skulle ligga nere.

Men som privatperson är man dum i huvudet om man betalar detta premium.
Citera
2020-08-01, 23:08
Medlem
Var kund hos TRE i 13 år och sa upp mig och de frågade varför. Jag sa att priset är inte värt det med mera, de ville erbjuda min 50 kr rabatt på en mobil per månad ifall jag stannade 2 år till...

Haft Comviq nu i 5 år kanske och jag är nöjd. Fick årets förra flaggskepp billigt som månadens mobil med 10 gb surf för 375 kr
Citera
2020-08-01, 23:10
Medlem
MagisterBisters avatar
Många beklagar sig över dålig support. Men vad är det för hjälp ni behöver med era telefoner? Jag kan inte erinra mig att jag någonsin behövt någon hjälp med mitt telefonabonnemang eller med telefonen.

(Däremot har jag haft en router som det var något fel på. Då fick jag ringa ett par gånger till leverantören innan jag fick den utbytt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in