Citat:
Ursprungligen postat av
KJosef
Det jag gjort är att om jag får en signal att köpa en billig aktie (och jag äger faktiskt Elkem) då behåller jag den ett år från inköpstillfället. Med 14% DA signalerade marknaden jättetydligt att Elkem stod för en nedgång. Om man ska köpa aktien då kan man inte direkt sälja rakt in i den förväntade nedgången utan jag vill ge affären åtminstone lite tid att återhämta sig. Men om vi går in i Juni 2024 och aktien inte är billig så kommer jag sälja den. Det är lite samma visa med typ Billerud och Stora Enso dvs de förlorar pengar men jag tror man ska ge dom lite tid innan man ger upp.
Folk har undersökt hur ofta man ska ombalansera billiga portföljer och 1 år är typ en rimlig balans mellan att undvika transaktionskostnader och ha så bra portfölj som möjligt.
Tack, bra feedback!
Citat:
Ursprungligen postat av
EgoistN
Ouch vad mycket jag ligger back på Elkem f n. Fast det går ju inte att släppa dem nu..
Har dock nyttjat nedgången till att snygga till gavet till 20:91, vilket skulle kunna visa sig vara vettigt på lite sikt. För tillfället känner jag mig dock som en tvättäkta idiot..
Haha, ja fy fan, jag kämpar på här också, GAV 21,50. Enda fördelen nu är väl att jag endast hunnit upp i 683 st axier, har dock samma idiotkänsla, detta med att stressa in när macro suger, varför inte nöja sig och chilla med sina ca 4%-iga räntekonton? Nejdå in och kriga skall jag, suck och stön, haha.