2024-04-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Index är hög risk? Är det första dagen du håller på med börsen. Med all respekt, läs på lite innan du leker expert.

Risktolerans är subjektiv och risk är relativ. Idag när du får 4% riskfri ränta på ett bankkonto, är börsen mer högrisk, än vad den var för några år sedan. Sedan var jag avsiktligt ironisk också, men det flög dig tydligen över huvudet.
Citera
2024-04-19, 12:30
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Risk och avkastning hänger alltid ihop, det finns inga ”fria luncher”.
Men för all del: Testa! Vi återkommer om 5-10 år och utvärderar hur din nya favvofond presterat gentemot index.
Glöm dock inte att alla på Flashback har en cagr på 40% och 60 cm kuk.
Citera
2024-04-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Glöm dock inte att alla på Flashback har en cagr på 40% och 60 cm kuk.

Jaså, bara

Nä men det är så sant som det är skrivet. Sedan kan man undra vad vissa gör på diskussionsforum, när dom egentligen inte är intresserade av en diskussion utan mer av ryggdunkar och ”ja-sägare”.

För att inte tala om sisyfosarbetet många här sysslar med: ”Skryta på anonymt forum”. Jag menar, vem som helst kan påstå hur mycket som helst om vad som helst. Att skryta på ett anonymt forum torde vara definitionen av poänglöshet.
Citera
2024-04-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Vilken aktie?
Envx, rena katastrofen mer eller mindre. Men visst jag har inte förlorat pengarna innan de är sålda
Citera
2024-04-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Risk och avkastning hänger alltid ihop, det finns inga ”fria luncher”.
Men för all del: Testa! Vi återkommer om 5-10 år och utvärderar hur din nya favvofond presterat gentemot index.
lol, Black.Panther kommer inte ha kvar fonden om ens ett halvår. Då har han sålt den och hoppat på något annat som han läst om på flashback eller någon annanstans.

För övrigt har Swedbank Robur Technology nyss bytt förvaltare. De har även inkvoterat någon ung brud som assisterande förvaltare... https://www.dagensps.se/fonder/ungt-stjarnskott-tar-over-storbankens-teknikfond/ Historisk avkastning är ju aldrig någon garanti för framtida avkastning och alldeles i synnerhet gäller det när en aktivt förvaltad fond byter förvaltare.
Citera
2024-04-19, 14:39
Medlem
RostigHinks avatar
Tråden handlar om hur det går för envar på börsen idag. Övrig diskussion är OT och kan komma att raderas.

Tillbaka till ämnet.

/Moderator
Citera
2024-04-19, 22:55
Medlem
Jag har köpt en stek i Creaspac på temat "buy the rumour, and hope for good news"

Bolagen som det löst ryktats om Trustly, Sana Labs, Apotea och Mentimeter.

Tidsfristen för spacen går ut 20 Juni
Citera
2024-04-23, 13:06
Medlem
En vårstädning av porföljen gav 5% hittils denna månad! Ut med skiten...
Citera
2024-04-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexTheRed
Jag har köpt en stek i Creaspac på temat "buy the rumour, and hope for good news"

Bolagen som det löst ryktats om Trustly, Sana Labs, Apotea och Mentimeter.

Tidsfristen för spacen går ut 20 Juni

Jag får citera Patrik Tigerschiöld på Bure.
- Det går inte dra nya kaniner ur hatten längre.

Men nu gick det ju bra för Bures ACQ. Jag ligger + 75 % på Yubico.
Citera
2024-04-23, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag får citera Patrik Tigerschiöld på Bure.
- Det går inte dra nya kaniner ur hatten längre.

Men nu gick det ju bra för Bures ACQ. Jag ligger + 75 % på Yubico.

Gratulera, var du med på hela SPAC: resan eller köpte du efter att de meddelat marknaden att de blev samgång med Yubico?
Citera
2024-04-23, 16:46
Medlem
Black.Panthers avatar
Blev ett större inköp på Swedbank robur technology A

När lönen kommer blir det mer inköp.
Citera
2024-04-23, 18:43
Medlem
Mokshas avatar
Har under dagen köpt lite i Embracer.

Under gårdagen kom en väldigt positiv nyhet om att bolaget ska delas upp i 3 delar:

https://www.placera.se/placera/telegram/2024/04/23/embracer-group-embracers-uppdelning-bedoms-leda-till-minskad-rabatt-mot-konkurrenter-enligt-analytik er.html

Blankningen är väldigt hög i Embracer som gjort att bolaget haft en nedgång över längre tid. Denna blankning har nu gått ner och de tvingas köpa tillbaka aktier:

https://www.placera.se/placera/telegram/2024/04/23/embracer-group-blankare-tackte-korta-positioner-i-embracer-efter-uppdelningsbeskedet-di.html

När bolaget delas upp kan det bli svårare för blankarna att fortsätta i Embracer.

Dessutom uppfattas bolaget vara i positiv trend och fått ny rekommendation på 38:- av Pareto, se länken ovanför.

Tänker att jag noggrant följer detta och hoppas att det kan bli bra

INTE köprekommendation!
ANALYSERA själv dina egna investeringar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in