2023-10-05, 18:05
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Tack, bra feedback!

Haha, ja fy fan, jag kämpar på här också, GAV 21,50. Enda fördelen nu är väl att jag endast hunnit upp i 683 st axier, har dock samma idiotkänsla, detta med att stressa in när macro suger, varför inte nöja sig och chilla med sina ca 4%-iga räntekonton? Nejdå in och kriga skall jag, suck och stön, haha.

Man måste ju vara med där händer och sker, vafan..
20,72 nu. Dessutom ser det ut som om silicon metal prices är påväg att hämta sig.

https://www.asianmetal.com/Silicon/

I övrigt är det inte första gången jag ligger back i Elkem, men det har alltid ordnat upp sig..
Citera
2023-10-06, 08:14
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Har mycket Latour och ffa Investor där den förstnämnda går sådär. Men det är ju långsiktigt (10-20 år minst), så förr eller senare räknar jag med att det rätar upp sig.
Citera
2023-10-06, 08:55
Medlem
Enligt Avanza såg det ut så här igår:

Jag = -1,70%

OMX30 Stockholm = -3,75%

DAX = -5,49%

NASDAQ = -5,53%

DJ USA = -6%

DJ World Index = -6,54%

Så sköter det bättre än alla dom här andra.

Ska bli intressant se vad man får för avslut nu på slutet av veckan, spelar mig ingen roll om det är positivt eller negativt.
Citera
2023-10-06, 13:46
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Enligt Avanza såg det ut så här igår:

Jag = -1,70%

OMX30 Stockholm = -3,75%

DAX = -5,49%

NASDAQ = -5,53%

DJ USA = -6%

DJ World Index = -6,54%

Så sköter det bättre än alla dom här andra.

Ska bli intressant se vad man får för avslut nu på slutet av veckan, spelar mig ingen roll om det är positivt eller negativt.

Grattis till att förlora mindre pengar än genomsnittet
Citera
2023-10-06, 19:19
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Man måste ju vara med där händer och sker, vafan..
20,72 nu. Dessutom ser det ut som om silicon metal prices är påväg att hämta sig.

https://www.asianmetal.com/Silicon/

I övrigt är det inte första gången jag ligger back i Elkem, men det har alltid ordnat upp sig..

Aj, tydligen måste man även ha Nörska politiker med i beräkningarna, vi fick en rak höger ang CO2-"kompensation".

https://www.elkem.com/media/news/article/?itemid=3727155B8AC736FD
Citera
2023-10-06, 19:27
Medlem
KJosefs avatar
Papper och kartonger levererar igen! Arctic Paper upp 5.89% Stora Enso upp 3.25%, Nordic Paper upp 3.10%, Billerud upp 2.95%

Observera att detta är extremt riskabla investeringar. Ha inte tunga positioner i dessa papper.
Citera
2023-10-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Papper och kartonger levererar igen! Arctic Paper upp 5.89% Stora Enso upp 3.25%, Nordic Paper upp 3.10%, Billerud upp 2.95%

Observera att detta är extremt riskabla investeringar. Ha inte tunga positioner i dessa papper.
Haha! Det visar på hur oberäknelig aktiemarknaden är. Väntevärde i lågt värderad tillgångar är oftast guld värda när det i grunden handlar om kvalitet.
Citera
2023-10-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Grattis till att förlora mindre pengar än genomsnittet

Vet ej om du är seriös eller bara gloatar, men tack oavsett.

Kunde ha varit mycket mindre -% också, köpte här om dagen mer Cibus men gjorde det på 113kr för jag var för ivrig eftersom hade en tidsram eftersom jag ville köpa dom innan UTDELNINGEN.

Såg den en dag gå ner till 112,35kr sen såg jag den gå uppåt igen till lite över 113kr så tänkte dags att köpa innan den går upp till 119kr.

Sen gick den neråt mycket, mycket, mycket mer om jag varit lite tålmodig så hade jag kunnat köpa den för 105,35kr istället.

Dock hade jag en massa saker planerat runt den tid punkten så därför jag var lite för ivrig och slog till på 113kr, men nästa gång ska det fan inte hända.

Men jag kommer noga avvakta att köpa andra Aktier än SBB B just nu, vänta på att dom andra sjunker neråt under slutet av året och hugga till då.

Vad är dina planer för året och några aktier du tittar på just nu?
Citera
2023-10-06, 22:13
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Vet ej om du är seriös eller bara gloatar, men tack oavsett.

Kunde ha varit mycket mindre -% också, köpte här om dagen mer Cibus men gjorde det på 113kr för jag var för ivrig eftersom hade en tidsram eftersom jag ville köpa dom innan UTDELNINGEN.

Såg den en dag gå ner till 112,35kr sen såg jag den gå uppåt igen till lite över 113kr så tänkte dags att köpa innan den går upp till 119kr.

Sen gick den neråt mycket, mycket, mycket mer om jag varit lite tålmodig så hade jag kunnat köpa den för 105,35kr istället.

Dock hade jag en massa saker planerat runt den tid punkten så därför jag var lite för ivrig och slog till på 113kr, men nästa gång ska det fan inte hända.

Men jag kommer noga avvakta att köpa andra Aktier än SBB B just nu, vänta på att dom andra sjunker neråt under slutet av året och hugga till då.

Vad är dina planer för året och några aktier du tittar på just nu?

Jag försökte inte vara dryg. Det känns lite segt att man mest försöker undvika förlust nu, även min fond går på rött.

Jag kommer flytta om
Några månader så måste betala ganska mycket så kommer nog inte köpa så mycket. Jag kanske fyller på med industrivärden och fonder men får se. Mitt intresse av att lägga in mer pengar är lite mindre just nu gör det känns segt att det går ned i värde mest hela tiden, men ja någon gång vänder det säkert.
Citera
2023-10-07, 12:36
Medlem
Hur motiverar man sig att fortsätta spara?

Jag har kört in 10k/mån under några år men just nu är kontot på rött rött rött.

Värsta smällen har jag tagit i greentech som är ner 50% sen toppen.

Ligger lång 20år horisont.

Ska man bara fortsätta med att plöja in och blunda för att det minskar?

Fan tom globalfond en går skit.
Citera
2023-10-07, 15:05
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL

tror de flesta skulle säga att det korrekta är att fortsätta spara oavsett, då börsen förr eller senare kommer vända.

Jag har dock inte den orken att fortsätta slänga in pengar på att upprätthålla status q på mitt konto, så jag låter värdet sjunka. Visst är ju perfekt att skaffa sig fler aktier på rea men psykiskt blir det för kämpigt. Jag kommer köpa en del men inte alls som jag gjorde förut. Vill se att det börjar bli mer blå siffror ett tag.
Citera
2023-10-08, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL

Förderar du hellre att köpa när det gått up 30%?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in