Riktigt dålig dag för mig igår

Hårt investerad i aktier jag tror på (typ Arctic Paper) somn gick riktigt dåligt igår. Slutade på minus (trots att börsen gick rejält plus). Delvis så skiljdes utdelning av igår så förlusten var lite av en synvilla men bra gick det inte.
Håller på att fundera på att börja månadsspara i en ny aktie nu men lite osäker på vilken? Dels lockad av ett säkert kort i nedgångstider. Funderar på Mälaråsens fastigheter som ersättare för Bosjö som nu likvideras. Alltså ett bolag med ett fåtal fastigheter som hyrs ut på långa kontrakt. Direktavkastning omkring 7%. Finns ju några liknande bolag.
Ett alternativ vore att hoppa på ett storföretag som går bra just nu. Kollade lite på Electrolux som verkar ha gjort ett fantastiskt rersultat i senaste rapporten med P/E nere på 12 trots rejäl kursuppgång i år. Senaste jag tittade på Electrolux så låg P/E snarare kring 26 och då tyckte jag den var för högt värderad. Skall läsa lite rapporter och finns det inga engångseffekter som förklarar den högre vinsten så hoppas jag nog på Electrolux