2021-10-20, 17:05
Medlem
MrLevaLivets avatar
Back 400 kr, vissa naturgasaktier samt telekom drar ned dagen.

Edit: Rensade bland naturgassmåbolagen, sålde av och plockade vinster.

Edit2; +800 kr nu bitches Bettingaktier och större energibolag går bra samt t ex CLF, KMPH och Josemaria etc.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-10-20 kl. 17:26.
Citera
2021-10-20, 18:00
Medlem
kakburks avatar
+1,6%. Några upp och några ner. Pop-aktien NIBE levererade +3,24% och har nu gått ca 15% sedan mitt sista köp för 1,5 vecka sen. Jävla NIBE, kan bra med värmepumpar.
I övrigt ganska slätstruket. Konecranes ökar slött men stabilt, +0,80%.
Citera
2021-10-20, 18:55
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Från minus till lite plus idag. Sånt är skönt. Wish plus 17%.
Citera
2021-10-21, 17:50
Medlem
kakburks avatar
I förrgår skrev jag följande:
"Q3 för REC Silicon i morgon. Blir det skit lovar jag att inte ta illa upp om ni primar mig."
Och mycket riktigt, gårdagen bjöd på ett rejält sjunk vilket jag maniskt följde med orden shit...shit...shit.
Men tack för att ni inte retade mig.

Märkligt. Idag var REC Silicon bland de bästa på Norgelistan och hämtade nästan in fallet. +7,09%

Har snöat in mig lite på halvledare och köpte in en post Sivers Semiconductors. De föll häromdagen och verkade prisvärda med tanke på den nyinköpta fabriken i USA.
Tror dock att halvledarföretag som REC och Sivers ligger lite ur fas med verkligheten för tillfället men har en övertro på dem inom en snar framtid.
Citera
2021-10-21, 18:18
Medlem
ReedMes avatar
Nio blåa dagar i rad. Mitt älskade lilla Genovis drog iväg 44,10% medan Mycronic blev en besvikelse. Men många bolag gick bra i dag. Portföljen upp 2,32%.

Morgondagen blir en nagelbitare.
Citera
2021-10-21, 18:19
Medlem
Blodrött idag, ner 50k. Min blandade commodity ETF tappar stort. Även uran, banker, AMEX, olja, naturgas, guld.

Sålde faktiskt 500k i commodities och hämtade hem en vinst på 3% (låg 5.5% plus innan dagens ras). Tror att jag behöver lite torrt krut vid sidan om nu. Kanske reallokerar finansaktier eller köper mer uran.
Citera
2021-10-21, 18:59
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Blodrött idag, ner 50k. Min blandade commodity ETF tappar stort. Även uran, banker, AMEX, olja, naturgas, guld.

Sålde faktiskt 500k i commodities och hämtade hem en vinst på 3% (låg 5.5% plus innan dagens ras). Tror att jag behöver lite torrt krut vid sidan om nu. Kanske reallokerar finansaktier eller köper mer uran.

Samma här, lite mindre spelare dock så back 3k. Det jag är mest förvånad över är att Vale tappar så mycket. Snart nere på 13. De har som jag förstår det dragit ned på produktion, men det torde även innebära att supply blir bristande med priser upp, samt Inflationen, de torde få bra betalt för det de producerar. Jaja, det korrigerar sig säkert, det tror jag oljan och gasen kommer göra inom kort iaf.

Edit: Måste nämna dagens bästa, Finepart med plus 41%. Men jag har bara 996 aktier så det räddar inte dagen.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-10-21 kl. 19:04.
Citera
2021-10-21, 18:59
Medlem
zignsec
Citera
2021-10-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Samma här, lite mindre spelare dock så back 3k. Det jag är mest förvånad över är att Vale tappar så mycket. Snart nere på 13. De har som jag förstår det dragit ned på produktion, men det torde även innebära att supply blir bristande med priser upp, samt Inflationen, de torde få bra betalt för det de producerar. Jaja, det korrigerar sig säkert, det tror jag oljan och gasen kommer göra inom kort iaf.

Edit: Måste nämna dagens bästa, Finepart med plus 41%. Men jag har bara 996 aktier så det räddar inte dagen.

Ja, förhoppningsvis bara tillfälligt, att hedgefonder försöker skaka av småsparare eller något. Uran borde ju bara kunna gå upp på sikt. Jag köper på mig lite mer uran och Chevron och Exxon. 4.4-5.5% utdelning på dessa och forward P/E kring 14. Och som sagt tidigare, tredje världen lär ju inte börja köra Tesla.

Den olja som finns i marken kommer användas.
Citera
2021-10-21, 19:27
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja, förhoppningsvis bara tillfälligt, att hedgefonder försöker skaka av småsparare eller något. Uran borde ju bara kunna gå upp på sikt. Jag köper på mig lite mer uran och Chevron och Exxon. 4.4-5.5% utdelning på dessa och forward P/E kring 14. Och som sagt tidigare, tredje världen lär ju inte börja köra Tesla.

Den olja som finns i marken kommer användas.

Ja, jag köpte Chevron och Exxon igår, välkomstkommitten idag bjöd inte på skumpa precis, men det torde lösa sig. Tomten torde komma med klappar till jul.
Jag är fortfarande inte inne i uran, jäkla mac chicken man är som inte klev in, måste kika på det.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-10-21 kl. 19:28. Anledning: Stavfel
Citera
2021-10-21, 20:03
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja, jag köpte Chevron och Exxon igår, välkomstkommitten idag bjöd inte på skumpa precis, men det torde lösa sig. Tomten torde komma med klappar till jul.
Jag är fortfarande inte inne i uran, jäkla mac chicken man är som inte klev in, måste kika på det.

Edit: Irriterande, jag hittar ingen ETF för uran på min handelsplats, det kryllar av små utländska bolag, inte helt enkelt att få insyn.
Citera
2021-10-22, 00:14
Medlem
159k upp idag, tog position i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här