2025-08-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nä men 50% av mina uppgångar.

Skönt att glaset i ”casa de Ringhals” alltid är ”något-fullt”. Och befriande att på Flashback, detta domedagsforum, skiner solen åtminstone alltid på aktieforat
Citera
2025-08-01, 16:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Skönt att glaset i ”casa de Ringhals” alltid är ”något-fullt”. Och befriande att på Flashback, detta domedagsforum, skiner solen åtminstone alltid på aktieforat

Ja har man förvaltarskap över FBÖ 25, aka Öresfonden så är det alltid några aktier som stiger rejält varje börsdag!
Citera
2025-08-01, 19:12
Medlem
Sålde av mina Volvoaktier nästan direkt efter industrivärlden hade köpt en massa. Såg att kursen skulle peaka då. Den låg på 293 per aktie. Nu är det 273 per aktie. Kan fortsätta ner en bit till. Ifall det går ner till 265 är det köpläge. Sen bara vänta tills det närmas utdelning till våren och sälja med ”förlust”. Avdrag på deklarationen samt vinst tack vare direktavkastningen.

Skatteverket ska betala för mina vinster! God helg allihopa! Iochmed att tullarna är klara och vi slipper handelskrig. Är det numera mer förutsägbart vad som händer.
Senast redigerad av Minotaur04 2025-08-01 kl. 19:15.
Citera
2025-08-01, 19:43
Medlem
Adelsdams avatar
Blodrött idag. Nedgången träffade i princip alla sektorer. Det kommer ta lite tid för Trumps tullar att så igenom fullt ut men det kommer säkerligen skada marknaden mer än vad som är inprisat på börsen just nu.
Citera
2025-08-01, 19:44
Medlem
vichy6s avatar
Är Klarna livsfarligt att investera i?
Citera
2025-08-01, 22:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Är Klarna livsfarligt att investera i?

(FB) Klarna - KLAR (USA)
Citera
2025-08-01, 23:08
Avstängd
Det darrade till lite, men det brukar ju gå upp igen på ena eller andra sättet.
Citera
2025-08-01, 23:48
Medlem
Adelsdams avatar
Volatilitetsindexet VIX, även kallat börsens skräckindex, stiger på fredagen till den högsta nivån sedan i mitten av juni, när Israels attack mot Iran skapade marknadsoro.

https://www.di.se/live/skrackindex-p...s-iran-attack/
Citera
2025-08-02, 00:08
Medlem
Black.Panthers avatar
Tröttsamt det här året, den ena kraschen efter den andra,. Trump får gärna köra ned börsen i botten det här året så kanske det kan vända uppåt nästa år.

är väl mest räntefonderna som klarar sig och eventuellt någon guldfond, resten brakar nedåt.
Citera
2025-08-02, 07:14
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Blodrött idag. Nedgången träffade i princip alla sektorer. Det kommer ta lite tid för Trumps tullar att så igenom fullt ut men det kommer säkerligen skada marknaden mer än vad som är inprisat på börsen just nu.
Fick en smärre chock när jag kollade mitt innehav efter gårdagens blodbad. Jag trodde att det här med tullarna redan var inprisat men tji fick jag! Nåväl, det kommer att vända uppåt igen. Frågan är bara när.

Köpläge nästa vecka för den som har likvida medel liggande.
Citera
2025-08-02, 07:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Fick en smärre chock när jag kollade mitt innehav efter gårdagens blodbad. Jag trodde att det här med tullarna redan var inprisat men tji fick jag! Nåväl, det kommer att vända uppåt igen. Frågan är bara när.

Köpläge nästa vecka för den som har likvida medel liggande.

Gårdagens blodbad?
Knappast något blodbad. Ett litet skärsår kanske. Eller en liten stickskada, som det heter på nysvenska.
Citera
2025-08-02, 10:51
Medlem
Än så länge en västanfläkt jmf m Liberation Day. Och ja, detta är sannolikt inte början på ett nytt 1929 så ligg kvar och fortsätt med kontinuerliga inköp ni som kan, så blir allt bra på sikt i vanlig ordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in