2022-10-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Och tack vare TS, så kommer vi nu ha långt många fler personer med de problemen.

Idiot! Tror du han skulle suttit inne så länge att han inte skulle kunnat förgripa sig på fler?? Hur dum får man bli..
Citera
2022-10-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Idiot! Tror du han skulle suttit inne så länge att han inte skulle kunnat förgripa sig på fler?? Hur dum får man bli..
Då är det väl helt meningslöst att anmäla brott öht? Även mördare kommer ut.
Citera
2022-10-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitOleander
Var tvungen att starta konto här när jag hittade den här tråden. Tycker att du gjort något fint som startat denna tråd ts. Kanske får fler offer mod att anmäla tack vare dig!

Lyssna inte på någon som vill ge dig skulden. Du är modig!

Även jag blev utsatt av Leif. Jag har försökt hålla koll på var han beginner sig i alla år och hittade tråden då.
Det här hände 1994 och jag anmälde. Leif dömdes till ett kort fängelsestraff.
Naturligtvis visste jag att det skulle hända igen när han kom ut. Det räddade alltså bara ev. offer under den tiden Leif satt inne.
Så den som skyller på ts har ju ingen aning om vad hen talar om.
Leif var för övrigt dömd och hade suttit i fängelse även innan jag anmälde.

Jag tror på rehabilitering. På att brottslingar kan förändras och ändra sina liv. Men inte i dessa fall. Inte när det gäller pedofiler. Det finns forskning på att längre fängelsestraff inte hjälper brottslingen att rehabiliteras och kunna leva ett normalt liv när de kommer ut. Det handlar det inte om här. Fängelse för sådana här brott bör vara längre, de handlar endast om att hålla farliga människor borta ifrån oskyldiga. De borde dömas till livstid och de ska återfallsprövas. Alltså aldrig släppas ut eftersom återfallsrisk alltid finns.

Det jag önskar mest av allt är att gubben dör i fängelset, annars sker det igen. Oavsett hans ålder och ev. Skröplighet. Han kommer att hitta sätt.

Hoppas du mår ok idag ts <3

Åh vad vidrigt...
Citera
2024-09-17, 13:09
Medlem
Är det inte han som jobbar på tvätteriet
Citera
2024-09-17, 13:20
Citat:
Undrar hur många som fått sina liv för att du inte anmälde. Kontakta offren och förklara varför du inte räddade dem.

Hur lågt kan man sjunka? Lägga över detta på ett brottsoffer som dessutom var ett barn!
Citera
2024-09-17, 13:34
Citat:
TS har inte sagt att vederbörande är en man, så vitt jag har kunnat se. Vad finns det att säga om en pedofil? För min del kan man gärna hänga honom. Skadan är redan skedd och han står inför skranket. Hela hans vuxna liv har han kunnat förstöra livet för barn och nu får han sitta några år på ålderns höst och fika med ett gäng andra åldringar på Norrtälje, eller var de brukar hamna.

Det hade kunnat stoppas för ett år sen, det hade kunnat stoppas för fem år sen, det hade kunnat stoppas för tjugo år sen. Kanske var det ännu fler som satt tysta innan TS drabbades? TS kanske hade kunnat slippa det här om någon inte hade suttit tyst.

Nu sitter vi med ett okänt antal barn och vuxna med förstörda liv.

Du måste ha varit perfekt som barn. De flesta som utsetts skäms. Pedofilens vapen är skam och skuld. Barnet är rädd för att inte bli trodd och för att alla ska få veta. Pedofiler är bra på att manipulera omgivningen och barnen. Ibland hotar Pedofilen med att skada någon i familjen om barnet talar om. Barn tänker som ett barn gör. Eftersom du inte förstår!

Då av alla brott blir polisanmälda. Få av polisanmälning arna går vidare till åtal. Få av de åtalade döms då det är svårt att bevisa. Har tidigare funnits en prespektionstid om 10 år. Denna har nu tagits bort.

Du lägger mer skuld och skam på brottsoffer!
Citera
2024-11-14, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria

Men usch, då är han ute igen. Tyvärr letar han nog nya offer igen. Eftersom han gjort det alla gånger han blivit frisläppt från fängelset. Jag blir så äcklad. Går inte en dag utan att jag tänker på det han utsatte mig för, fortfarande efter alla år.

Sprid ordet om han till alla man känner, så han blir ensam och att alla kan hålla utkik typ.
Citera
2025-10-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria

Nej, detta är inte samma person
Tyvärr verkar han ha kommit ut igen och är skriven i Nybro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto