2020-07-19, 14:36
Medlem
https://www.sydnarkenytt.se/sydnarke...arnvaldtaekter

Jag fick en rysning genom hela kroppen när jag läste denna artikel. Jag visste direkt vem han var.
Blev själv utsatt för denna gubbe för 25 år sedan. Jag var 12år då.
Gjorde tyvärr ingen anmälan och har levt med detta inombords.

Sökte på hans namn på lexbase och köpte hans dom.

Jag undrar hur stort mörkertal med barn som han utsatt? Känner någon igen denna man?

Le*f Johan*son 72 år boende i Askersund.
Citera
2020-07-19, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shienbax
https://www.sydnarkenytt.se/sydnarke...arnvaldtaekter

Jag fick en rysning genom hela kroppen när jag läste denna artikel. Jag visste direkt vem han var.
Blev själv utsatt för denna gubbe för 25 år sedan. Jag var 12år då.
Gjorde tyvärr ingen anmälan och har levt med detta inombords.

Sökte på hans namn på lexbase och köpte hans dom.

Jag undrar hur stort mörkertal med barn som han utsatt? Känner någon igen denna man?

Le*f Johan*son 72 år boende i Askersund.
Undrar hur många som fått sina liv för att du inte anmälde. Kontakta offren och förklara varför du inte räddade dem.
Citera
2020-07-19, 14:57
Medlem
Kan du länka domen?
Citera
2020-07-19, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Undrar hur många som fått sina liv för att du inte anmälde. Kontakta offren och förklara varför du inte räddade dem.

Vad är det där för stil? Ska du lägga skulden på ett offer istället för på gm?!

Alla reagerar olika i chock och speciellt i barndomen och gällande nåt tabubelagt.

Ska vi ringa din mamma och fråga varför hon uppfostrade dig att lägga skulden på ett offer?

Om personen tar livet av sig eller tar en od för din kommentar, ska vi ringa dig då? (Tror inte det behöver gå så illa men för en skör person skulle det mycket väl kunna vara droppen. Kanske första gången personen nämnde detta övh så kommer du där som ett svin...)
Citera
2020-07-19, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Vad är det där för stil? Ska du lägga skulden på ett offer istället för på gm?!

Alla reagerar olika i chock och speciellt i barndomen och gällande nåt tabubelagt.

Ska vi ringa din mamma och fråga varför hon uppfostrade dig att lägga skulden på ett offer?

Om personen tar livet av sig eller tar en od för din kommentar, ska vi ringa dig då? (Tror inte det behöver gå så illa men för en skör person skulle det mycket väl kunna vara droppen. Kanske första gången personen nämnde detta övh så kommer du där som ett svin...)
För 25 år sen var TS 12, alltså borde vederbörande vara 37 nu. Och inte en enda gång har TS kontaktat polisen. Hade TS någon gång under de här 25 åren visat lite jävla bollar, så hade flera barn kunnat undkomma att bli våldtagna.

Försvara TS, du. Det finns en extra plats i helvetet för sånna som dig också.
Citera
2020-07-19, 15:23
Medlem
Bra TS - hur hittar han sina offer - släktingar - jobbar på dagis typ - har gullig hundvalp som decoy
eller?

Eftersom det inte står att det handlar om flickebarn luktar det bögeri - sånt mörkar media

se bara Runkeby-peddopervot - det var Gossar För Hela Slanten
Senast redigerad av SC430 2020-07-19 kl. 15:25.
Citera
2020-07-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Kan du länka domen?

Vet inte hur man gör?
Citera
2020-07-19, 15:30
Medlem
Citat:
För 25 år sen var TS 12, alltså borde vederbörande vara 37 nu. Och inte en enda gång har TS kontaktat polisen. Hade TS någon gång under de här 25 åren visat lite jävla bollar, så hade flera barn kunnat undkomma att bli våldtagna.

Försvara TS, du. Det finns en extra plats i helvetet för sånna som dig också.

Läs på lite om trauma. Hur du än vrider och vänder på saken så är det mänskliga psyket mer komplicerat än "hopp tjolahej nu är jag vuxen, kanske man ska ta sig i kragen å anmäla det där peddot nu".
Rätt vanligt att folk inte pallar att tala ut förrän i medelåldern eller ålderdomen.
De kan ha dövat känslorna på olika sätt innan eller medvetet trängt undan dem. Hjärnans sätt att överleva.

Att börja med droger eller festa hårt är inte helt ovanligt som coping strategy (Sjöberg tex.).
Citera
2020-07-19, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Läs på lite om trauma. Hur du än vrider och vänder på saken så är det mänskliga psyket mer komplicerat än "hopp tjolahej nu är jag vuxen, kanske man ska ta sig i kragen å anmäla det där peddot nu".
Rätt vanligt att folk inte pallar att tala ut förrän i medelåldern eller ålderdomen.
De kan ha dövat känslorna på olika sätt innan eller medvetet trängt undan dem. Hjärnans sätt att överleva.

Att börja med droger eller festa hårt är inte helt ovanligt som coping strategy (Sjöberg tex.).
Och tack vare TS, så kommer vi nu ha långt många fler personer med de problemen.
Citera
2020-07-19, 15:40
Medlem
Citat:
Och tack vare TS, så kommer vi nu ha långt många fler personer med de problemen.

Jag kommer inte, trots dina kommentarer lägga skuld på mig själv.
Jag var ett barn, hotad att inte säga något.

Så lägg ner din attityd och förstå vad ett trauma kan göra med ens hjärna.
Citera
2020-07-19, 15:42
Medlem
ÖREBRO TINGSRÄTT
2020-06-04
Mål nr: B 5526-19

LEIF Henry Wilhelm Johansson, 19480613-6638
Citat:
Brott som den tilltalade döms för
1. Våldtäkt mot barn, 6 kap 4 § 1 st brottsbalken i sin lydelse före 1 juli 2018
2017-05-01 -- 2017-09-01
2. Grov våldtäkt mot barn, 6 kap 4 § 1 st och 3 st brottsbalken i sin lydelse före 1 juli 2013
2005-04-01 -- 2012-08-31 (14 tillfällen)
3. Våldtäkt mot barn, 6 kap 4 § 1 st brottsbalken och 6 kap 4 § 1 st brottsbalken i sin
lydelse före 1 juli 2018
2017-10-02 -- 2018-10-01
4. Grovt sexuellt utnyttjande av underårig, 6 kap 4 § 1 st 2 men och 2 st brottsbalken i sin
lydelse före 1 april 2005
2004-01-01 -- 2005-03-31 (2 tillfällen)
5. Grovt sexuellt övergrepp mot barn, 6 kap 6 § 2 st brottsbalken i sin lydelse före 1 juli
2013
2006-10-11 -- 2012-09-01 (6 tillfällen)
6. Grovt sexuellt övergrepp mot barn, 6 kap 6 § 2 st brottsbalken i sin lydelse före 1 juli
2013 och 1 juli 2018
2012-09-01 -- 2013-12-31
7. Sexuellt ofredande, 6 kap 10 § 1 st brottsbalken
2017-01-01 -- 2018-12-31

Påföljd m.m.
Fängelse 8 år
Citera
2020-07-19, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shienbax
Jag kommer inte, trots dina kommentarer lägga skuld på mig själv.
Jag var ett barn, hotad att inte säga något.

Så lägg ner din attityd och förstå vad ett trauma kan göra med ens hjärna.
Jag förväntade mig inte att du skulle lägga skulden på dig själv heller. Luta dig tillbaka och njut av rättegången. Jag dömer dig i vilket fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in