2020-07-19, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shienbax
Har inte begärt någon förundersökning. Det var hans dom. Jag ville se om namnet jag trodde jag kom ihåg överensstämmer med domen. Som det gjorde. Innan du gapar och tror dig veta bäst. Så finns det mycket historia om varför eller varför inte en anmälan blev av.
Jag önskar såklart att man kan backa tiden till mitt 12-åriga jag.
Ditt Elaka sätt att uttrycka din åsikt gör det inte lättare för barn eller vuxna att vända till någon trots att det gått många år, om man ska få skuld för gärningsmannens andra offer. Idiot!
Som sagt, jag håller det inte emot dig att du inte sa något vid 12, eller 15 eller ens 20. Men du hade kunnat säga till förra året. Du hade kunnat säga till för två år sen. Du hade kunnat säga till när du var 30. Det gjorde du inte. Faktum är att du inte ens har kontaktat polisen nu när han sitter bakom lås och bom.

Det är bättre att ringa brandkåren när det brinner i alla rum, än att ringa brandkåren när huset ligger i ruiner.

Eftersom en vuxen man har valt att inte vittna, så har små barn fått vittna istället. Försök inte svartmåla mig när en vuxen man gömmer sig bakom småbarn och skyller på trauma.
Citera
2020-07-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Som sagt, jag håller det inte emot dig att du inte sa något vid 12, eller 15 eller ens 20. Men du hade kunnat säga till förra året. Du hade kunnat säga till för två år sen. Du hade kunnat säga till när du var 30. Det gjorde du inte. Faktum är att du inte ens har kontaktat polisen nu när han sitter bakom lås och bom.

Det är bättre att ringa brandkåren när det brinner i alla rum, än att ringa brandkåren när huset ligger i ruiner.

Eftersom en vuxen man har valt att inte vittna, så har små barn fått vittna istället. Försök inte svartmåla mig när en vuxen man gömmer sig bakom småbarn och skyller på trauma.

Jag är kvinna!
Citera
2020-07-19, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shienbax
Jag är kvinna!
Först blir jag anklagad för att ha kallat mig själv Peter, sen blir jag påhoppad för att jag behandlar dig illa för att du är man och nu får jag skit för att jag kallar dig man. Cirkusen fortsätter.

Jag tycker det är ovärdigt av en vuxen kvinna att gömma sig bakom barn också. Det spelar ingen roll. Som vuxen har man ett ansvar att göra avkall på sig själv och skydda de som är mindre och svagare än sig själv inte kasta dem åt vargarna och komma dragandes med bortförklaringar.
Citera
2020-07-19, 21:43
Medlem
Citat:
Först blir jag anklagad för att ha kallat mig själv Peter, sen blir jag påhoppad för att jag behandlar dig illa för att du är man och nu får jag skit för att jag kallar dig man. Cirkusen fortsätter.

Jag tycker det är ovärdigt av en vuxen kvinna att gömma sig bakom barn också. Det spelar ingen roll. Som vuxen har man ett ansvar att göra avkall på sig själv och skydda de som är mindre och svagare än sig själv inte kasta dem åt vargarna och komma dragandes med bortförklaringar.

Ja okej! Vi säger så.
Bläddra lite snabbt på dina inlägg på andra trådar, fick snabbt en bild av vilken typ av man du är.
Så vi kommer ingenstans med diskussionen, då du verkar vara en bitter besserwisser.
Citera
2020-07-19, 21:47
Citat:

Skärp dig ! vi vet inget om TS. Ts. Har som skrivits gjort den här tråden för att förhoppningsvis få fler som blivit utsatta att våga anmäla , TS. har skrivit att tillsammans är de starka.

Förstör inte för de andra möjliga som ännu inte vågat anmäla. Ditt dravel skrämmer bort de som vill läsa och samla mod till sig för en polisanmälan.
Citera
2020-07-19, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Skärp dig ! vi vet inget om TS. Ts. Har som skrivits gjort den här tråden för att förhoppningsvis få fler som blivit utsatta att våga anmäla , TS. har skrivit att tillsammans är de starka.

Förstör inte för de andra möjliga som ännu inte vågat anmäla. Ditt dravel skrämmer bort de som vill läsa och samla mod till sig för en polisanmälan.
Tillsammans är vi starka? TS har ju själv inte anmält, utan låtit barn göra det istället. Det enda hon har gjort är att begära ut domen och starta den här tråden, medan barn har fått anmäla, förhöras och vittna. Är det någon som ska ha stöd, så är det väl barnen som har fått göra hästjobbet här trotts sina trauman. TS har lutat sig tillbaka i 25 och inte gjort ett jävla någe.
Citera
2020-07-19, 22:12
Medlem
RickRozays avatar
Nu handlar tråden om fallet i fråga och inte om spekulativa scenarion ifall TS hade anmält 25 år sedan eller inte.

Jag hoppas mod kan städa upp här lite.

Till dig som startade tråden: har du intresse av att driva ett fall mot gärningsmannen vill jag bara fråga?
Citera
2020-07-19, 22:23
Medlem
Citat:
TS har inte sagt att vederbörande är en man, så vitt jag har kunnat se. Vad finns det att säga om en pedofil? För min del kan man gärna hänga honom. Skadan är redan skedd och han står inför skranket. Hela hans vuxna liv har han kunnat förstöra livet för barn och nu får han sitta några år på ålderns höst och fika med ett gäng andra åldringar på Norrtälje, eller var de brukar hamna.

Det hade kunnat stoppas för ett år sen, det hade kunnat stoppas för fem år sen, det hade kunnat stoppas för tjugo år sen. Kanske var det ännu fler som satt tysta innan TS drabbades? TS kanske hade kunnat slippa det här om någon inte hade suttit tyst.

Nu sitter vi med ett okänt antal barn och vuxna med förstörda liv.
Jag försökte anmäla de som våldtog mig när jag var nyss fyllda 15. Jag tror det var när jag var 23, för 13 år sen.
En mycket sympatisk poliskvinna lyssnade på min historia och konstaterade att det inte fanns något att gå på.
Jag kunde få fram namn och vittnen.
Det var ändå lönlöst enligt henne för det fanns inga bevis.
Så så enkelt är det inte.

Till TS, det är inte din skuld! Det är inte din skam! Det är inte ditt ansvar!
Citera
2020-07-19, 22:23
Medlem
W.Smiths avatar
Fint rättsystem. Begå våldtäkter mot flera olika barn under 15 års tid = bli inlåst i drygt 5 år.

Dessutom på någon särskild anstalt med många andra sexualbrottslingar, eftersom dessa till varje pris måste skyddas från vanliga brottslingar. Bättre att sätta dom tillsammans på en klass3-anstalt där dom kan mysa omkring och dela minnen från sina Asien-resor.

Fy fan.
Citera
2020-07-19, 22:26
Citat:
Tillsammans är vi starka? TS har ju själv inte anmält, utan låtit barn göra det istället. Det enda hon har gjort är att begära ut domen och starta den här tråden, medan barn har fått anmäla, förhöras och vittna. Är det någon som ska ha stöd, så är det väl barnen som har fått göra hästjobbet här trotts sina trauman. TS har lutat sig tillbaka i 25 och inte gjort ett jävla någe.

Försök att välja orden så att meningarna blir mer till fördel för de som läser. Du måste ju förstå att 25 år kan passera utan att en 12 åring som blivit antastad ska behöva tänka på just denna peddomannen i 25 år.

Det är en mycket kreativ TS. Som vågat öppna upp för de som vill men inte vågar göra polisanmälan.
Det är sista gången det handlar om , att våga anmäla.
De barn som suttit och vittnat , har fått hjälp. Den hjälpen många skulle behöva men som dessa aldrig fick pga rädsla eller för att de kanske känner sig mindre värda i samhället.
Citera
2020-07-19, 22:27
Medlem
Citat:
Och tack vare TS, så kommer vi nu ha långt många fler personer med de problemen.
Och hade någon anmält innan dess kanske TS hade blivit skonad. Allt är gubbjävels fel.
Citera
2020-07-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Nu handlar tråden om fallet i fråga och inte om spekulativa scenarion ifall TS hade anmält 25 år sedan eller inte.

Jag hoppas mod kan städa upp här lite.

Till dig som startade tråden: har du intresse av att driva ett fall mot gärningsmannen vill jag bara fråga?

Jag tänker på det hela tiden, starta tråden lite av den anledningen, vet inte om man kan göra det 25 år försent? Har många funderingar och hoppas på att få lite kloka ord här och mindre påhopp.
Kanske någon som sitter i samma sits? Eller någon med erfarenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in