Citat:
Ursprungligen postat av
VitOleander
Var tvungen att starta konto här när jag hittade den här tråden. Tycker att du gjort något fint som startat denna tråd ts. Kanske får fler offer mod att anmäla tack vare dig!
Lyssna inte på någon som vill ge dig skulden. Du är modig!
Även jag blev utsatt av Leif. Jag har försökt hålla koll på var han beginner sig i alla år och hittade tråden då.
Det här hände 1994 och jag anmälde. Leif dömdes till ett kort fängelsestraff.
Naturligtvis visste jag att det skulle hända igen när han kom ut. Det räddade alltså bara ev. offer under den tiden Leif satt inne.
Så den som skyller på ts har ju ingen aning om vad hen talar om.
Leif var för övrigt dömd och hade suttit i fängelse även innan jag anmälde.
Jag tror på rehabilitering. På att brottslingar kan förändras och ändra sina liv. Men inte i dessa fall. Inte när det gäller pedofiler. Det finns forskning på att längre fängelsestraff inte hjälper brottslingen att rehabiliteras och kunna leva ett normalt liv när de kommer ut. Det handlar det inte om här. Fängelse för sådana här brott bör vara längre, de handlar endast om att hålla farliga människor borta ifrån oskyldiga. De borde dömas till livstid och de ska återfallsprövas. Alltså aldrig släppas ut eftersom återfallsrisk alltid finns.
Det jag önskar mest av allt är att gubben dör i fängelset, annars sker det igen. Oavsett hans ålder och ev. Skröplighet. Han kommer att hitta sätt.
Hoppas du mår ok idag ts <3
Hårt mot hårt när det gäller såna har typer. Skott i pannan, sen är det fit for fight. Jävla svin. Kokar av sånt här.