Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-19, 13:23
Medlem
Blingons avatar
Småsummor, my ass... nä, hade vasägarinnan verkligen tyckt att detta är en småsumma så hade hon inte önskat någon ersättning. Nej, det här stinker..

Hon inser väl att det blir mycket svårt att få försäkringspengar på det här eftersom hon varit så urbota korkad att hon har släppt lös ett gäng hysteriska småbarn med bollar inomhus bland dyrbara vaser. Fullvärde kan hon bara glömma från ett förs.bolag och det är väl därför hon går på dig.

Vad blir det på nästa kalas? Lek med Hilti TE22 mejselhammare på det exklusiva parkettgolvet av ek? Eller kasta färgballonger i konstrummet?

Ett sånt jävla spån...
Citera
2020-07-19, 13:43
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Jag hade nog sagt "oj, jag insåg inte att det handlade om så stora summor. I så fall får jag nog be er dra det via er hemförsäkring. Mvh". Vilka jävla idioter. Alternativt kan ni ersätta med en sprillans ny IKEA-vas
https://www.ikea.com/se/sv/p/stilren-vas-lila-60442043/
Ts, köp denna "stilren" vasen till dom som plåster på såren att dom måste gå via försäkringskassan, snälla!
Citera
2020-07-19, 13:50
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fast då ska det väl vara "drulle"-skydd i hemförsäkringen? Det är det inte alltid.

Det är detta som kan komma att bli ett problem. Ts försäkringsbolag kommer säga att det är vasägarinnans försäkring som gäller. Vasägarinnan saknar dock "drulle" och därmed gällande försäkring. Då kan vasägarinnan rikta ett krav mot Ts, ofta krävs det då minst en polisanmälan för att Ts ansvarsförsäkring ska gälla.
Citera
2020-07-19, 13:58
Medlem
Någon trollar, antingen TS eller ägaren. Att försäkringsbolaget skulle betala ut ser jag som totalt osannolikt. Om ts historia är uppriktigt ser jag det som att ägaren medvetet lagt upp för att detta skulle hända. Att inte specificera kostnaden i det första meddelandet verkar märkligt när det rör sig om osannolikt stora belopp
Citera
2020-07-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Nja jag ser det inte som en direkt självklarhet att TS ska betala per automatik. Men eftersom denne trots allt sagt att han/hon ska ersätta vasen så hamnar man ju i en annan sits.

Själv hade jag nog bara ryckt på axlarna och sagt ”det var ju synd, händer alltid olyckor när barn leker med bollar inomhus”.

Vill man inte förstöra relationen med familjen så gör man nog bäst i att försöka lösa situationen.
Men då med en inbetald självrisk, inte 35.000.

Vadå? Hennes skitunge kastar en boll rakt in i en vas då han saknar både hämningar och uppfostran. Varför skulle värdinnan betala vasen menar du?

Om en skitunge kom hem till dig och vräkte ut en brödrost rakt genom ditt fönster, skulle du då betala fönstret eller ungens föräldrar?
Citera
2020-07-19, 14:00
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Försök till sidoinkomster? Man inser ju direkt att TS är om inte WT så väldigt nära. Det är ju knappast paret som ägde vasen som försöker blåsa någon utan snarare White trash-TS ouppfostrade mongounge som i affekt kastar en boll rakt in i en i en vas precis som en vilde från Afrika.

Om paret som ägde vasen är snälla kan de försöka få vasen ersatt av försäkringen, men om det misslyckas så är det djävlar i mig inte mer än rätt att WT-TS betalar för kalaset om hon så får sälja sin kropp för att få ihop till det.
Haha där kom det ja, white trash stämpeln!
Vem fan kräver ersättning för en fattig 35k vas, kalasfamiljen är dom som är white trash!
Köp en riktig Astrid Adelsköld vas för 150 000 kr åt dom istället och skratta dom i ansiktet.
Citera
2020-07-19, 14:05
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Vadå? Hennes skitunge kastar en boll rakt in i en vas då han saknar både hämningar och uppfostran. Varför skulle värdinnan betala vasen menar du?

Om en skitunge kom hem till dig och vräkte ut en brödrost rakt genom ditt fönster, skulle du då betala fönstret eller ungens föräldrar?
Är det inte jävligt wt att ha bolllekar inomhus för 6-åringar?
Citera
2020-07-19, 14:14
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:

Hade det vart mitt fönster hade jag kontaktat mitt försäkringsbolag, tveklöst. Finns ingen anledning att börja tjafsa över något en 6-åring ställt till med.
Citera
2020-07-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Är det inte jävligt wt att ha bolllekar inomhus för 6-åringar?

Ja, själv hade jag nog arrangerat en liten violinkonsert som barnen fått lyssna på men förmodligen visste värdinnan vad för folk hon bjöd in och anpassade kalaset därefter.

För övrigt intressant att alla i denna tråd verkar tycka att värdinnan ska betala och att TS ska i princip blåsa henne. Faktum kvarstår ju att det är TS unge som vräkte en boll rakt in i en vas. Det var ju inte en olycka. Värdinnan hade nog satt upp bollspelet i en riktning där vaser inte riskerades att krossas.

Själv känner jag med värdinnan. Jag har en ganska värdefull tavla hemma och om någon unge kom hit och slängde en milkshake på den så skulle jag såklart först försöka få försäkringsbolaget att betala. Men om det inte fungerade, är det då jag som skall ta den förlusten enligt trådens skribenter?
Citera
2020-07-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll

Använd konsekvent termen olycka. (Ditt barn saknade ju uppsåt att krossa vasen. Det var inte så att barnet tog sikte på vasen och kastade på den med uppsåt att förstöra vasen).

Olycka var ordet. Vill inte uppmana till brott men man kan ju fundera på om man bör nämna till försäkringsbolaget att någon vräkte en boll rakt på vasen eller om man istället ska säga att någon råkade snubbla på vasen.
Citera
2020-07-19, 14:20
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ja, själv hade jag nog arrangerat en liten violinkonsert som barnen fått lyssna på men förmodligen visste värdinnan vad för folk hon bjöd in och anpassade kalaset därefter.

För övrigt intressant att alla i denna tråd verkar tycka att värdinnan ska betala och att TS ska i princip blåsa henne. Faktum kvarstår ju att det är TS unge som vräkte en boll rakt in i en vas. Det var ju inte en olycka. Värdinnan hade nog satt upp bollspelet i en riktning där vaser inte riskerades att krossas.

Själv känner jag med värdinnan. Jag har en ganska värdefull tavla hemma och om någon unge kom hit och slängde en milkshake på den så skulle jag såklart först försöka få försäkringsbolaget att betala. Men om det inte fungerade, är det då jag som skall ta den förlusten enligt trådens skribenter?
Du svarade ju på frågan själv, det ska gå via försäkringsbolaget.
Dessutom har den ädla värdinnan inte lagt fram några bevis för att vasen är värd 35 k.
Hon tycktes bli väldigt nervös när hon insåg att ts inte bara cashar upp på direkten så det tycks vara något lurt.
Citera
2020-07-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Nypris i butik är inte värdet på vasen. Nu sökte jag i bara 2 minuter så det kanske finns dyrare men den dyraste som jag hittade såldes för 24000 på auktion.
Att dom inte vill blanda in försäkringsbolaget betyder förmodligen att vasen aldrig kostat några 35000.
Det som för ägaren är egentligen återanskaffningsvärdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in